Itse tehtyjä ja tuunattuja ihanuuksia tulokkaille

Onpa huono valaistus tuossa kuvassa. :/ Toki voihan sitä tehdä valkoiset ja sitten valita nauhan värin vasta kun sen tietää. :D

Minäkin voisin neuloa, jonkun potkarin tmv. Vauvalle kesäprojektina. ;)

Ihanat tossukat Emmy' ! :p

Mä teen isoäidin neliöistä pientä peittoa. Oon valinnu lähinnä sellaisia värejä, jotka sopii molemmille. Tykkään kirkkaista väreistä. Keltaista, valkoista, noh muutaman neonpinkki neliökin on ilmestynyt. Saa nähdä yhdistänkö ne peittoon vai mihin, loppukuusta sen saa toivottavasti rakenneultrassa tietää. :Heartred

Mä olen tehnyt paljon erilaisia tossuja lähipiirin vauvoille, ei ole kyllä tullut kuvattua niitä. Kai sitä omallekin voisi jotain tossukoita taas neuloa. Tuntuu vaan neulomisvimma aina menevän vähän kausittain. :)

Mulla on ollu nuttu jo kevättalvesta asti kesken, ei olis paljon tekemättä, mutta nyt on jotenkin tuo neulomisvimma menny ohi, niin ei ole tullu tartuttua puikkoihin. :) Muutamia sukkia oon tehny kavereiden lapsosille, että eiköhän sitä tällekin tule tehtyä sitten syssymmällä. :)
Mulla olis kauhea hinku ommella jotain,mut en osaa ilman kaavoja tehä mitään : D Tarttis vissiin kattella jotain käypäsiä käsityölehtiä, joissa olis kaavat mukana. Sit pitäis vaan löytää mieluisa kangas mistä tehä. :)

ihania ! ja ihania ideoita.
totta, että kun näitä lueskelee, tekis mieli heti alottaa jotain tekemään vauvalle ! :)

Opettelin uudestaan kutomaan ja valmiina on lapaset. Keskeneräisenä on tilkkupeitto. Oon käyttänyt erilaisia pastellinsävyjä, joten sopii sitten kummalle vaan. Laitan kuvia myöhemmin kun saan aikaiseksi. :)

Meillä miehen mummu on jo kovasti neulonut meidän tulokkaalle, ja saadaan kuulemma koko paketti sitten vähän lähempänä kun hän tietää vielä täydentää kokoelmaa oikeilla väreillä. :) Itse en ole jotenkin vielä aktivoitunut, mikä on hassua, kun kuitenkin noin yleensä olen melko paljon tottunut neulomaan...

Mulle tuottaa päänvaivaa kastemekko.. Esikoisen jäljiltä on yksi joka oli hänelle tehty.. Nyttarvittaisiintoinen, eikä mitään käsitystä mistä sellaisen saisi ja itse en osaa tehdä :/

onko täällä joku joka ompelis pyynnöstä ? maksaisin tietysti :):):):):)

Äidilleni mainitsin kommentistasi niin ensimmäinen kysymys oli että mitä pitäisi ommella...
Eli siis meidän äiti kyllä ompelee jos vaikka mitä. Millaisella aikataululla ja mitä pitäisi ommella??

ImageUploadedByVau Foorumi1401207812.400113.jpg Meän äippä oli ommellut vauvallemme iki-ihanan pellavaisen kastemekon. Kaava ja malli suoraan isäni äidin 60-luvulla tekemästä mekosta, jossa myös oli tuollainen pitsikaistale. Mekko sopii justiin eikä melkeen mun minimalistiseen ja klassiseen makuun! Oon ihan rakastunut tähän! <3

Onko kukaan ajatellut tekevänsä itse vauva kirjaa? Haluaisin itse tehdä leikekirja tyyliin omannäköisen kirjasen. Ei ole vielä löytynyt miellyttävää 'pohjaa' tälle projektille... Etsinnässä siis. Samalla voisi toimia ikään kuin valokuva albumina...

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Tällaisia töppösiä oon nyt tehnyt kahdet, toiset turkoosin sinisenä kaverin poikavauvalle ja nämä pinkit ovat menossa toisen kaverin tyttövauvalle. Itselleni eli pienokaisellemme ajattelin myös tehdä nämä. Pitäisi vaan odottaa, että tyypin sukupuoli selviää... Työn alla on myös virkattu pöllöpeitto, ja haaveena on neuloa/virkata itse kastemekko. Ohjeita pitäis alkaa selailla, mutta missähän vaiheessa sotä kannattaisi alkaa työstää ettei ihan hirveä kiire tulis?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1402222657781.jpg
    1402222657781.jpg
    57.5 KB · Katsottu: 29
Noi virkatut converset on kyllä makeet, oon ihastellut niitä blogeissa, ja ajatellut, joska kanssa virkkaisin itse. Mä en vaan tajua, miten mä hukkaan koukkuja ja puikkoja sitä tahtia kuin ostan, joten meikäläisen käsityöharrastukset alkaa käydä kalliiksi... :rolleyes:

Johannainen: Me mietittiin kanssa miehen kanssa, että tekisimme oman vauvakirjan. Jotenkin kun selailee noita kaupoista saatavia versioita, niin niissä on paljon sellaista, mikä ei sitten jotenkin omiin tarpeisiin sovi ollenkaan. Itsekään en ole vielä hyviä pohjia löytänyt (toisaalta myönnettäköön, ettei etsintäkään ole vielä ollut niin kovin vauhdikasta), että jos jollain on hyviä vinkkejä, niin olen korvat höröllä. Tällä hetkellä ajatuksena on, että kävisin selailemassa kirjakaupoissa useampia valmiita kirjoja ja varastaisin niistä parhaat ideat omaani. Ei kovin omaperäistä ehkä, mutta eipähän tarvitsisi keksiä pyörää uudestaan :D

itse tehty vauva kirja sitä oon kans miettinyt ! Olis ihana ja sais omanlaisen ja pystyis tekemään vaikka 18 vuotiaaksi saakka !:):):)

tanti tunika, liivari ? :) ne on itse tehtynä ihania ja saa ihanista kankaista. ja pipoja.:)

Johannainen: Siskoni teki esikoiselle sellaisen "ensimmäinen vuosi" kirjan Ristiäislahjaksi. Oli kyllä ihana, kun oli piirtänyt siihen itse Liisa Ihmemaassa aiheisia kuvia ja loruja.(sattuu olemaan taiteellinen tuo pikkusiskoni) ;) Siinä oli sitten aina sellaisia kohtia mihin piti laittaa kuvia esim. "Kotiutuminen sairaalasta "ensimmäinen kotini","kummini" jne. Oli kyllä ihana idea tuo itsetehty vauvakirja. Saa juuri sellaisen kuin itse haluaa. :)

tanti tunika, liivari ? :) ne on itse tehtynä ihania ja saa ihanista kankaista. ja pipoja.:)

Laita mulle kuvaa jo löydät jostain millaisia tarkoitat niin ruvetaan etsimään kaavoja.
Jahka äityli kotiutuu siskoni luota niin varmaan alkaa ompeluprojekti kun mä tarvin "ponttooninpeittoja" kun en kaupoista löydä mun tyylisiä mammavaatteita.
Mä oon sellainen hiukan hipin verta omaava pikku Myy.(no en siis oikeesti mikään pikku vaan melkein 180cm)

Mä olen saanut ekat kaupasta ostetut farkut kun menin yläasteelle,siihen asti meidän äiti vaatetti mut ja systerin :) Joten kyllä se jotain osaa,kai...

Takaisin