Itkuhälyttimet

Pippinen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kertokaahan kokemuksia erilaisista itkuhälyttimistä. :) Itkuhälytin on ostamatta ja mitä nyt tähän mennessä olen lukenut, niin Phillipsin hälyttimet on olleet melko haukuttuja ja radiopuhelimet suosittuja. Itkuhälytin vai radiopuhelin siis? Mitä ominaisuuksia itkuhälyttimessä olisi hyvä olla? Millanen on ollut noiden pakkasen kesto? Akkujen kesto? Kantama? Ja missä itkuhälytintä on pidetty, vaunuissa vai? Haaveena on nukuttaa vauvaa vaunuissa mahdollisimman pitkään.
 
Ehdottomasti suosín radiopuhelimia joissa itkuhälytin ominaisuus. Ne kestää paremmin pakkasta, pitempi kantavuus.. Itsellä oli ekalla lapsella käytössä philipsin hälyttimet ja ongelma oli noissa kahdessa asiassa. Pienikin pakkanen niin hälytin alkoi huutamaan yhteysvirheestä ja kantavuus suht surkea. Tutulla radiopuhelimet ja on kehunut todella toimiviksi 3 lapsen kohdalla.
 
Meillä on käytössä Neonate-merkkinen itkuhälytin. Saatiin appiukolta lahjaksi, itse ei ehkä oltais tuota ostettu. Oltiin ajateltu jotaan perus-Philipsiä tms, edullisempaa nyt kuitenkin. Tuo maksaa ainakin Gigantin verkkokaupassa 139e. Mut erittäin tyytyväinen kyl olen tähän! Harmi olis ollu, jossei tuota ois ite tajuttu ostaa. :grin


Enimmäkseen häly on ollu käytössä, kun poitsu on parvekkeella vaunuissa päikkäreillä. On toiminu ketterästi pakkasillakin. Vanhempien yksiköstä voi itse säätää sen lämpötilan vauvan yksikölle, minkä alle (tai yli) asteiden mennessä vanhempien yksikkö hälyttää (meillä on kai jossain +5 asteessa, vaunuissa on alimmillaan ollut +8 jopa aika kovillakin pakkasilla). Vanhempien yksiköstä näkee myös koko ajan vauvan ympäristön lämpötilan. Kätevä, kun meillä ei oo sisälämpömittaria. :grin


Hälyn ei tarvii vauvan pään vieressä olla että reagoi. Vauvan yksiköstä pystyy säätämään sen herkkyyden, kuinka kaukaa reagoi. Esim. yöllä tuo häly on noin puolen metrin päästä vauvasta ja kakkos-tasolla ottaa hyvin (tasoja yhteensä 5). Vanhempien yksiköstä sitten taas pystyy säätämään äänenvoimakkuutta, tasoja myöskin se 5. Mulla on yöllä kolmosessa se ja herää kyllä hyvin. Kakkonenki varmaan riittäis. Vitonen sitten on jo niin kova, että vaikut lähtee jos häly yhtään lähellä.. Ja siihen vanhempien yksikköön saa lisäks viel tärinän päälle äänen lisäks. Vauvan yksikössä sitten taas saa lisäks yövalon. Ei nyt ainakaan viel olla tarvittu..

Vanhempien yksikkö hälyttää kans, jos on unohtunu laittaa vauvan yksikkö päälle ja sillon, kun jommasta kummasta on akku vähissä.

Ladattavat akut, hyvin kestää. Yöseks kyllä laitan kiinni laturiin, joten en tiiä kuinka pitkään kestää. Molemmissa hälyissä siis näyttö.



On kyl ollu mahtava kapine. Kannattaa ottaa harkintaan, jos hälyä hankkimassa.:)
 
Meilläkin alkais nyt (vasta :D) olla tarvetta itkuhälyttimelle, kun kesä on ovella ja mielessä illat kun baby nukkuu sisällä (sekä kuumat päivät, kun sisällä on viileämpi nukkua) ja itse tahtois olla ulkona. Mutta me ei tosiaan tarvita mitään moisia hyperlaitteita, vaan riittäisi joku vähän huokeahintaisempikin ilman mitään lämpömittareita ja näyttöjä sun muita. Olisko tämmösistä kokemuksia? Terassilta/pihalta makkariin matkaa noin 5 metriä. :)
 
Me ostettiin vaunula.fi:Stä Baby Onon itkuhälyttimet, mut vauvaa yhä ortellaan joten en osaa vielä toimivuudesta kunnolla sanoa :D
Halpiksen ne on näköisetkin, ja hinta oli 35e. Ei mitään ylimääräisiä kameroita tms niissä mukana, ja ei kyllä pitäis ainakaan näillä säillä enää mennä miksikään (kun pakkasia ei ole). Voin tulla kirjottamaan arvostelut sitten kun sitä on parisen viikkoa testailtu. :p
 
Joo tommoset Philipsin Avent -hälärit löytyy täältäkin, käytettynä sain kummitätiltäni. Kyllähän nuo asiansa ajoi sen muutaman viikon ajan (tyttö ei enää nuku ulkona päikkäreitä) mut tosi nopsaan kului talvipakkasilla patterit ja tota yhteysvirhettä piipittää kans suht aktiiviseen. :/ En nyt enää välttämättä ole ostamassa uusia häläreitä, katotaan sitten mahdollisen pikkukakkosen kohdalla uusiksi. :)
 
En kyllä suosittele Vaunulan BabyOnoa. Ei oikein reagoi vauvan ääneen. Kuulen toiseen huoneeseen, että vauva ähisee ja marisee, mutta itkuhälytin ei puhu ei pukahda. Me ostetaan varmaan Philipsit tilalle ja viedään noi mummolaan.
 
Takaisin
Top