Isyyspakkaus

Fitnessmamma

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kesämammat 2016
Ajattelin luoda uuden ketjun aiheelle isyyspakkaus.

Aiotteko koota sellaisen? Mitä hankitte siihen? Milloin annatte pakkauksen tulevalle isimiehelle?

:hilarious:

Mä ajattelin koota tulevalle isille oman pakkauksen. Aikomuksena hankkia siihen mm. body kivalla tekstillä, I <3 Dad sukat, tutti, lahjakortti hierontaan (ehkä useampi hierontakerta), korvatulpat, jotain herkkuja, "vapaa-aika" kortteja.
Ehkä joku "vauvan käyttöpas"-kirjakin olisi kiva lisä.

Kivaa olisi saada lisää ideoita, mitä pakkaukseen voisi hankkia. :)

Mie suunnittelen kans parhaillaan isyyspakkausta ja tarkoitus ois "silittää" vaatteisiin, niin isälle kuin vauvalle erilaisii tekstejä. mm. Isälle -Need beer- ja vauvalle -Need milk- tekstit kuvineen :D netistä löytyy hirmu ihania/hauskoja tekstejä. Myös miehen harrastusta tuon esille vauvan vaatteissa (meidän isä ajaa lujempaa ku teidän isä) ja näitähän voi keksii loputtomiin...:) sit toki joku kirja ja muita vauvatarvikkeita.

Minä en tiedä vielä teenkö varsinaista "pakkausta". Ostin jo miehelle "Isäksi ensi kertaa" -kirjan (Jari Sinkkonen).

Minä aion laittaa sinne isin kulta tutin ja pipon, tähtää ylemmäs isi ruokalapun, peltorin lasten kuulokkeet, kylpyleluja, traktori body ja pipo, tuttipullon, äidinmaidonkorviketta, kirja lukuhetkiin, vauvan myssy autokuviolla, isä mukin, ja jotain rentoutus/hemmottelujuttuja isälle, pari ensilusikkaa ja lautaset syöttöhetkiin. Ja olikohan muuta vielä...? No kuitenkin tollasia isän ja pojan yhteisiä juttuja lähinnä. Vauva omistajan opaskin kun sattuu jo kirjahyllystä löytymään :D

Annan sitten kun äitiyspakkaus on haettu. Ei mies tollasta pakettia edes tarvitsisi, mutta tuleepahan nyt annettua, vaikka minä sitä hemmottelua ja yllätyksiä haluaisin :D

Keltanokka: Toi Jari Sinkkosen kirja on varmasti hyvä. Itse ainakin tykkään hänen tyylistään!

Mä oon kans pientä pakkausta miettinyt mutta saapa nyt nähdä saanko aikaiseksi. Täällä kun piilon vieressä asutaan niin käydään lähes poikkeuksetta yhdessä asioilla kun matkaa lähimmille kaupoille on 30km suuntaansa ja vähän isommille kaupoille 50..

Mäkin olen miettinyt asiaa, ajattelin antaa miehen synttärinä huhtikuussa. Ainakin aion tilata bodyn tms. miehen suosikkifudisjoukkueen fanikaupasta :D

Sirrex; Minä sain tuon kirjan vinkkinä eräältä samanikäiseltä isältä ja hän kanssa sanoi juuri että piti Sinkkosen tavasta kirjoittaa. :)

Mä tykkään kanssa Sinkkosen tavasta kirjoittaa. En vain viitsi ostaa sitä kirjaa miehelle, kun tiedän että hän ei sitä lue.

Mä aattelin lisätä omatekemään pakkaukseen vielä superisi t-paidan ja isi -termosmukin. Saa isi juoda kahvinsa kuumana ;)
Jonkun hyvän oluen voisi ostaa kanssa ja sisuja :D

Tiedän että pakkaus tulee täytenä yllärinä :) Mies ei todellakaan odota moista, ei edes varmaan tiedä että sellaisia äidit tekee usein tuleville iseille. :)

Meillä on tulossa mm. Tähtää ylemmäs isi -ruokalappu. Isin kulta tutteja ,isin kulta bädy,isi termosmuki. I love dad lapaset. Korvatulpat,vauva opas kirjanen.

Mies ei täälläkään osaa aavistaa ja varmasti yllättyy ja ilahtuu.

Haluaisin kovasti tehdä tulevalle isälle isäpakkauksen tai edes jonkun pienehkön söpön yllärilahja-pakkauksen, mutta rahatilanteesta johtuen ei varmaankaan tule mahdolliseksi toteuttaa. Nytkin suurin osa rahoista menee tarpeellisiin hankintoihin, sillä emme oikeastaan saa mitään keneltäkään ja pitäisi kämppää täydentää muutamilla kaapeilla, vauvalle tarvikkeita jne. Etenkin ne vaunut/rattaat mietityttää, kun ovat niin älyttömän kalliit ja se turvakaukalo.. huhhuh..

Mutta saman kirjan ostin miehellenikin jo joululahjaksi :) Sen Sinkkosen Isäksi ensimmäistä kertaa-- joskin mies on lukenut sitä aika vähän, vaikka se kiva ja mielenkiintoinen kirja onkin. Mies ei vaan ole kovin lukevaa sorttia.. Ehkä olisi pitänyt olla jokin isäksi ekaa kertaa- softa tms. tietokoneohjelma, jota olisi voinut sitten käydä läpi.. -_- tiedä sitä :D

Ja toisaalta minua hieman kimpaannuttaa se, että miksi erikseen pitäisi ostaa jotain "isä"-juttuja. Äitiyspakkausta pidän enemmänkin Perhepakkauksena tai Vauvapakkauksena, sillä tavarat ovat lähinnnä vauvalle eikä äidille, eikä niissä ole mitään " I love mom"- juttuja..
Eli toisaalta tuntuu turhalta tehdä lahjaa erityisesti mitenkään isälle. Ehkä eniten miellyttäis ajatus jostain yhteisestä lahjasta. Jotenkin, että sais sellaista yhteistä mukavaa ja kivaa, joka miellyttäis kumpaakin ja olisi hyödyllinen kummallekin..

Minäkin käytän rahat mielummin muihin tarpeellisiin hankintoihin joten en aio koota isyyspakkausta. Eiköhän äitiyspakkauksessa ole ihan tarpeeksi tutkittavaa meille molemmille. :)

En todellakaan aijo isyyspakkausta koota kuulostaa kamalan lällylle ja turhalle. Äitiyspakkaus on kerran tähän osotteeseen otettu joten toista ei tarvita. Rahana siis sekin tulossa.

Mä en meinaa myöskään koota mitään isyyspakkausta, mutta juttelin miehelle Sinkkosen kirjasta, niin hän innostui ja haluaa sen lukea. Täytyy se nyt jostain ostaa, kirjakaupasta sitä ei viikonloppuna löytynyt. Hän on mulle aiemmin joululahjaksi ostanut Sinkkosen kirjoja (kasvatusalalla kun olen) ja me molemmat tykätään Sinkkosen ajatusmaailmasta.

Miehellä sopivasti synttärit ennen vaavin syntymää, joten kerään jonkinlaisen pakkauksen hänelle lahjaksi. :) Olen sukkalaatikkoon jo jemmanut pullollisen hyvää viskiä ja Super-isi-paita on tilattu..

Annoin pakkauksen eilen synttärilahjaksi. Ei se nyt superilahtunut ollut, mutta kai se kelpas :D Aika paljon oli sellasta tavaraa mitä ite halusin vauvalle ja osa jäi hankkimatta mitä aluksi suunnittelin. En kyllä jatkossa tällästä tee, nyt vaan teki mieli :)

Huomenna ostan viimeiset jutut isyyspakkaukseen ja kun to tai pe haen äippäpakkauksen, niin annan samalla miehelle oman pakkauksen! :D saa nähdä kuinka reagoi... ;)

Täällä on hakittu isyyspakkaukseen vihreät lasten Peltorit, pienet työmiehen hanskat, pieni traktoripaita ja lakritsipiippuja. Mies ihasteli tässä yksi aamu Avantin luettelossa Avant-tuttia, mietin pitäisikö sellainen vielä hankkia :grin Nyykkäri-tuttia en etsinnöistä huolimatta onnistunut löytämään.. Muutoin ajattelin pakkausta täydentää vielä ainakin jollain työkoneisiin liittyvällä ensi-/kuvakirjalla.

Mulla alkais olla isyyspakkaus miltei valmis. Vielä käyn yhden lahjakortin siihen hankkimassa ja sisu-pastilleja.
Vielä pitäis keksiä mihin pakkaan noi kaikki tavarat. Työkalupakki ois ollu kiva, mutta mies meni itte ostamaan uuden äskettäin. :shifty: Kameralaukku ois toinen vaihtoehto, mutta epäilen että kaikki noi mun hankkimat tavarat ei siihen mahdu..

Tänään kävin pitkästä aikaa kaupassa yksin ja päätin ostaa isimiehelle olutta isyyspakkaukseen. Olin varmaan huvittava näky mahani kanssa siellä oluthyllyjen välissä. Kassalla vielä kysyttiin henkkarit, joten mun päivä oli pelastettu. :grin

Takaisin