Isyyspakkaus

Piikkipensas

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2015
Moniko aikoo koota tulevalle isälle isyyspakkauksen? Mä koetin kaivella kuvaa siitä, minkä kokosin ukolle esikoisen aikaan, mutta en tähän hätään vielä löytänyt.

Ennihuu, mä ostin hienon laatikon jonne kokosin seuraavaa:

Särkylääkettä
Korvatulpat
Pumpulia
Ihovoidetta
Isä syntymässä-kirja (suosittelen muuten lämpimästi!)
Mahtisonni-diplomi, jonka tein itse. Diplomin allekirjoitti mun lisäkseni myös neuvolan hoitsu. Tämä komeilee miehen työhuoneen seinällä edelleen.

Olihan siellä muutakin, mutta enhän mää muista! Pitää se kuva kaivaa jostain. Ilmeisesti koneen ulkoisessa muistissa jossain...
 
ajattelin antaa isyyspakkauksen miehelle synttärilahjaksi, suunnitellut oon että jotain tällästä sisältäisi (muutaman jutun oon jo hankkinut);

-vauva- omistajan opas
-mies hoitaa vauvaa- kirja
-isä-bokserit
-vauvanpipo missä lukee isän ajokaveri
-tutti
-ruokalappu
-vauvan kuvakirja
-harsoja
-vaippoja
-pyllypyyhkeitä
-kumihanskat
-pyykkipoika
-sinkkivoide
-korvatulpat
-sikari
-olut
-energiajuoma
-suklaata
-vapaudut vaipan vaihdosta- kortti
-isän omaa aikaa- kortti
-isän ja äidin yhteistä aikaa- kortti
 
Harkinnassa :)

Viimeksi kokosin ja laatikosta löytyi mm. lastenlaulukirja, lahjakortti intialaiseen päähierontaan, pikkupullo skumppaa, laadukasta suklaata, lakritsipiippu, buranaa, korvatulpat, 2 jääkiekkoaiheista tuttia, Sophie the kirahvi, rumpukirja, isin rakas -vauvan sukat, body ja lisäksi oli vielä jotain muitakin juttuja, jotka olen ehtinyt jo unohtaa :)
 
Meillä ainakin isäntä arvosti kovasti tätä elettä. Isät tuntuu niin herkästi unohtuvan tässä odotus aikana. Päätin jo, että nyt pitää koota taas joku paketti.
Ainakin aion laittaa mukaan leffaliput, joiden ajatus on, että hän pääsee esikoisen kanssa kahden leffaan.
 
Itse aion kyllä myös antaa tuollaisen isyyspakkauksen, mutta annan sen varmasti lähempänä vauvan syntymää tai syntymän jälkeen. :) Minusta on tärkeää huomioida myös tuleva/ tuore isä.
 
Täällä tulevalla isällä on synttärit kesällä niin taitaa saada muutenvaan vauvaroinaa lahjaks, ja kun siihen mennessä pitäisi olla sukupuolikin selvillä. Sehän oiski mahtavaa kun vasta synttäreillä paljastais isälle sukupuolen.
 
Isyyspakkaus ois kyl ihana idea, mut mie oon niin laiska ja köyhä etten jaksa eikä oo varaa tehä. Mies oli esikoisen aikaan äitiyspakkauksesta ihan yhtä innoissaan ku miekin, se saa luvan riittää tälläkin kertaa.
 
Mä en kyll jaksa tehä moista. Eipä se mieskään mulle tee omaa pakkausta :D kuitenkin koen että äitiys pakkaus on vain lasta varten ei erityisesti mua tai isää varten :)
 
Mulla lähinnä on ajatuksena just se, että otetaan isä huomioon. Mokomat kun jää usein vähän paitsioon tässä odotus/vauvahömpässä.
 
^Sama ajatus minullakin :) Ja mukavahan se on toista yllättää.
 
Meillä on isä ihan itse niin mukana kaikessa että ei kyllä jää taka-alalle. Ihan yhtälailla intoilee kun minäkin. Ja mun veli on miehen parhaita kavereita ja oisittepa nähny ne kaks hössöttämässä vauvatarvike osastolla :D
 
Ei meilläkään mies jää taka alalle. Välillä varmaan toivookin oikeen että oisin hiljaakin välillä :D Yhteisesti kuitenkin isompia ostoksiakin tehään ja kuulemma täytyy ostaa tutti missä on si viikset mukana :cool:
 
Toki se isä täälläkin mukana on ja innoissaan odottaa, mutta kyllähän se väistämättä tietyllä tavalla erillinen on, kun ei fyysisesti vielä lapsen kanssa vuorovaikutuksessa ole :)
 
Jep, Tuutusen kanssa samalla linjalla. Meillä mies on neuvoloissa mukana aina kun voi ja muutenkin on läsnä odotuksessa, mutta kun lähes aina multa kysellään vointia ja muutenkin olen tässä keskiössä eri tavoin kuin isäntä.
Ja tällä kertaa tosiaan aion koota pakkauksen niin, että siinä on jotain miehelle ja esikoiselle. Tai ehkä mä teenkin tulevalle isoveikalle OMAN paketin??? Herramunjee!
 
meille tulossa ensimmäinen lapsi, niin ajattelin että isyyspaketti on hyvä idea, koska minä saan mahdollisesti tulevissa baby showereissa oman paketin/vaippakakun tarpeineen. Ja muutenkin tuntuu että varsinkin näin ekan lapsen kohdalla mies on ihan tietämätön mitä olisi hyvä hankkia etukäteen. Myöskin tuntuu että kaikki ihmiset ympärillä kertoo minulle mitä voimme saada heiltä tulevalle lapselle, eikä juurikaan kysy mieheltä että oisko näille tarvetta, vaikka todellisuudessa ihan yhtä paljonhan nämä koskee molempia.
Ennen ku teen mitään hankintoja, niin ajattelin kysäistä mahdollisesti kokeneemmilta että mitä kirjaa suosittelette? Siskoni suositteli "vauva omistaja opas" kirjaa ja se vaikutti sellaiselta mitä itsekkin voisi lueskella tarpeen tullen..
Ajattelin että antaisen paketin pari kk ennen la, jotta kirjaan ja muuhun sisältöön ehtii tutustuun.. Pitääkin alkaa kuunteleen miehen toiveita hankinnoista ja sisällyttää näitä mahdollisuuksien mukaan pakettiin.. Esim. mies on puhunut kantoliinasta, joten ehdottomasti hankin sille oman sellaisen :)
Poimin jo monia hyviä ideoita täältä, Tiuhtimuksen listasta bongasin paljon samanlaisia mitä itse suunnittelin. Kumihanskat ja energiajuoma pitää ainakin muistaa! Lisäksi voisin askarrella nipun erilaisia vapautus kortteja (vaipanvaihto, kotityöt, tiskit, ruuanlaitto, päiväunet, oma-aika/treenit...)
Laittakaa suosituksia noista kirjoista ja laulukirjoista myös.. Mitkä on hyviksi havaittuja..
 
Mulla on kans laatikon kokoaminen käynnissä. Olen "teemoitellut" laatikkoa kevyesti miehen intohimon golfin ympärille, eli laatikkoon on tähän mennessä hankittu golf- henkinen body, vauvakoon golflakki, golfaava kylpyankka ja sellainen baby golfer on board- ikkunakyltti. Ja pienet nahkatossut, jotka kävivät edellisten väreihin vaikka eivät muuten liitykään teemaan. Lisäksi ajattelin laittaa golf- aikaa ensi kesälle lahjakortilla, jonkun isyys/vanhemmuusaiheisen kirjan, nessuja synnytykseen (mies on aika herkkis) ja ehkä viskiä tms. Myös kantoreppua olen harkinnut, vaikka tulisi oikeasti tietysti molempien käyttöön.
 
Jatkan tästä. Annoin paketin perjantaina, meidän hääpäivänä. Sisällöksi tuli seuraava:
- tuttipullo
-edellä mainitut golf-aiheiset tuotteet
- pienet nahkatossut
- Sinkkosen Ensi kertaa isäksi - kirja
- "lahjakortin" varpajaisjuomaan (saa valita itse)
- leikkikaari
- kylpyöljyä, talkkia, vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä
- suklaata ja suolapähkinöitä synnytysevääksi
-lähipizzerian "lahjakortti"
-mobile
-Baby blues- sarjakuva
-Mistä vauvat tulevat- lastenkirja
- vauvan sukat ja kuolalappu
- Vauvalle body, jossa selässä urheilupaitatyyliin sukunimi ja "pelaajanumerona" syntymävuosi, isille bokserit, joissa sukunimi (samalla fontilla) ja oma syntymävuosi
- Aaro Hellaakosken runo esikoispojasta printattuna "tauluksi"
-Vauvan amme, johon koko setti oli pakattu
- Kirje miehelle

Mies oli tosi mielissään ja liikuttunut, lemppari oli kuulemma henkilökohtainen kirje, mutta kyllä pientä golfasuakin esiteltiin innokkaasti samoin kun isän ja pojan tiimiasuja.
 
Javasparrow: Oli kiva lukea tuosta sun tekemästäsi isyyspakkauksesta, tuli sellainen olo, että oot miettinyt mistä tuleva isä tykkää jne. :) Ja ihana oli lukea myös miten tuleva isä liikuttui kirjeestä!

Mulla on vielä ihan täysin kesken isyyspakkauksen tekeminen tai oon mä ajatustasolla sitä käyny läpi, mutta yhtään hankintaa ja en oo tehnyt vielä. Täytynee ottaa ensi viikolla itsestä niskasta kiinni ja käydä ostoksilla. Josko se mun äitiyspakkaus tulis myös kohta, niin voisin antaa miehelle oman pakkauksen samalla. :) Vaikka ei tuo äitiyspakkaus sisällä äidille tavaroita vaan pikemminkin vauvalle, mutta silti haluan miehen saavan oman pakkauksen.
 
Täällä eilen haettu äitiyspakkaus ja annettu Isyyspakkaus miehelle :)
 
Itekki aattelin joskua vielä et isille ois kiva tehä etes joku pieni. Mutta empä oo saanu aikaseks ja liekkö saankaa. :/ harmittaa sinänsä kyl. Ellei sit lomalla ja mammalomalla saa aikaseks etes jotn pientä hankittua.
 
Takaisin
Top