Isyyspakkaus

Muruska

Kommentoinnin ninja
Toukokuunmammat 2014
Ensimmäistä kertaa isäksi tulevalle jotain mukavaa mikä saa isän tuntemaan itsensä myös osalliseksi.

Lähdin kokoamaan pakkausta näillä:

Isälle:
-vauva, omistajan opas

Tontulle:
-My dad rocks-hattu
-Tähtää ylemmäs, isi-ruokalappu
-Äänenvaimennin-tutti ja pääkallo-tutti
-4xharsoja (lime ja harmaa)

Mitä muuta tulevalle insinöörille,partiolaiselle ja tulevalle isälle?
 
Ostin yöpuvun kirpulle, missä lukee me and my dad. Tätä aihetta löytyy ainakin h&m:stä.
 
Tuota samaa teemaa oli mun tekemässä isyyspakkauksessa 4v sitten. Tavarat oli pakattu vauvan ammeeseen, jossa oli myös kylpylelu, kylpykirja, kylpyöljyä, pyyhe vauvalle yms kun ajattelin että kylvetys voisi olla isän ja vauvan juttu kun äiti hoitaa imetyksen. LIsäksi siellä oli isälle "omaa tekemistä" eli playstation-peli ja jotain muuta (en muista mitä). Pikku pullo viskiä synnärille, sisupastilleja, myös tuo "omistajan opas" ja jokin muu kirja vauvan hoidosta. Muutamia printtivaatteita tyyliin "isin kulta", tutteja samoilla printeillä... Niin ja isälle super-isi t-paita :)
 
Itse olen tässä keräillyt sellaista omanlaista isyyspakkausta lahjaksi tulevalle isukille. Eli annan sen kuukausi ennen laskettua aikaa ja laatikossa (jossa voimme myöhemmin säilyttää esimerkiksi lapsen leluja) on lahjapaketti jokaiselle päivälle :) pieniä perusjuttuja, kuten rasvaa, talkkia, tutteja, korviketta, tuttipullo, pulloharja, harsoja jne. ja pari vähän isompaakin sekä tietysti jotain i love dad -juttuja. Ja laskettuna päivänä paketista löytyy pieni skumppapullo.

Olen itse saanut vastaavia lahjoja häneltä synttärilahjaksi (omat synttärit kun on n. kk ennen joulua), joten ajattelin hänen ilahtuvan tällaisesta yllätyksestä ja samalla tulee sitten kaikenlaista oikeasti tarpeellistakin sitten hankittua hyllylle.. :)

Harkinnassa on vielä, josko laittaisin jokaiseen lahjaan jonku oman pienen infotekstin (kuten ensilusikan kanssa tietoa ruokailun aloittamisesta jne.). Samalla tuleva isä oppisi jotain perusjuttuja lapsesta ja lapsen hoidosta hauskalla tavalla..
 
Mä ostin meidän iskälle silloin esikoista odottaessani lahjaksi Juha Vuorisen kirjan Raskausarpia. Ja sit kun esikoinen oli syntynyt, niin isänpäivälahjaksi samaisen kirjailijan kirjan Vaippaihottumaa. Hulvattoman hauskoja kirjoja :grin
 
Tänään äitiyspakkauksen läpi pengottuani kysyin mieheltä ilkikurisesti, että millonkas sun isyyspakkaus tulee. Mies sitten pohtimaan, että mitäköhän siinäkin olisi ja seuraavaksi olikin jo Kelalle valitusta laatimassa, että mitä tasa-arvoa tällainen on ja äitiyspakkauksen nimi pitää vaihtaa vanhemmuuspakkaukseksi.

Jahka ensi viikolla saan aloittaa lomailuni, kirjoitan miehelle kirjeen. Siihen kylkeen voisi leipoa kakun tai jos vaikka veisin ihan treffeille kuukausi ennen laskettua aikaa. Jotain sellaista romanttista. :Heartpink
 
Jos mä antaisin mun miehelle tollasen isyyspakkauksen, se kattois mua et ootko ihan tosissasi? Sitä ei vois vähempää kiinnostaa talkit ja rasvat. Esikoiselle pukee päälle mitä kaapista ekana käteen sattuu, ei ole lämmennyt I love dad bodeille. Siis tylsä suomalainen mies!
En kehittele isyyspakkausta, pahoittaisin vaan mieleni kun vaivannäkö olis turhaa. :rolleyes:
 
Mä en myöskään kehittele isyyspakkausta, mä luulen että toi loukkaantuisi siitä että sille kootaan joku erillinen paketti sen sijaan että kaikki olisi yhteistä... Se on ollut kuitenkin sen verran aloitteellinen opetellessaan vauvanhoitoon ja synnytykseen liittyviä juttuja, että välillä tuntuu että sen pitäisi olla kasaamassa opaskirjoja mulle eikä toisinpäin. Mä oon taas ottanut enemmän vastuuta hankinnoista, mutta kyllä mä joudun välillä kysymään mieheltä, montako tuttipulloa meillä on ja miten ne toimii.

Äitiyspakkauksen nimi on muuttumassa, ja tiedän ihmisiä jotka puhuu jo vauvapakkauksesta tai vanhempainpakkauksesta, mutta mä taidan olla liian tottunut vanhaan nimeen.
 
Mä tässä ostin mussukat.fi:stä isyyspakkauksen miehelle.
Otin siihen:
- Daddy rocks-paidan tulevalle isille
- Vauva-omistajan oppaan
- Vauvalle vaaleensinisen My daddy rocks-pipon
- Tähtää ylemmäs isi! - ruokalapun
- Tutin missä lukee: Äänenvaimennin

Ajattelin viel ostaa tohon lisäks NHL-playstation pelin, koska tuleva isukki tarvii myös jotain omaa. :)
 
Mie ajattelin seuraavaa:

Jokin i love dad tyyliin oleva vauvan vaate
Leikkiauto tulevaisuuden yhteisiin autoleikkeihin
Pieni viinipullo
Ja kortti isälle

Semmonen simppeli, et ei mitää rasvoja ja talkkeja, koska tuskin mies ymmärtäis sellasta siispä ajattelin, et enempi niinkun toimis isyyslahjana tää miun isyyspaketti :) Mut luulen että arvostaa todella tätä elettä :)
 
Mulla on kyllä ihan mielessä, että kaikki mitä ostelen tuohon lahjaan niin on ihan yhteistä, vauvan hyvinvointiin ja hoitoon suunnattuja juttuja :D (paitsi ehkei joku miestenlehti tmv, mitkä ajattelin olevan hauska lisä ihan isää ajattellen) onhan äitiyspakkauksessakin olevat asiat vauvalle ja perheelle eikä suoraan äidille suunnattu.

Isyyspakkaus (taidan tosin nimittää tota laatikkoa vauvaboksiksi) on mielestäni hauska idea ottaa isä mukaan vauvan odotukseen. Tietysti voi olla miehiä, jotka ei ihan kaikesta innostu samalla tapaa mutta uskon kuitenkin kaikkien ilahtuvan jotenkin siitä, että heitä jollain tapaa muistetaan :) treffit olivat ihana idea.
 
Mie en taas oo aikonu, et toi korvais "miun äitiyspakkauksen" vaan ajattelin, et toi on tapa miun kiittää miestä mite on ollut hirmuisen ihana ja isona tukena miulle. Et miulla oli alunperin tarkoitus enneku kuulin mistään isyyspakkauksesta, et antaisin sit jotain lahjaa tuoreelle isälle lähempänä la:ta :) Et sen takia toi onkin enempi lahjatyyppinen :)
 
Mä haluisin kans koota moisen ja oon suunnitellutkin viime syksystä asti mut jännä miten ne asiat aina jää viime tinkaan...
Haluisin laittaa pakkaukseen
- jonkun vaatteen vauvalle
- t-paidan isille
- viiksitutin (auttakaa jos tiiätte missä niitä on eikä maksais kymppiä!)
- energiajuomaa ja ehkä jopa jonkun alkoholipitoisen juhlajuoman
- ehkä isieväät synnärille?

Mutta toi treffi-idea on kyl ihana... saattaa olla et se sais suuremman suosion meillä. Paska vaan et just nyt kun äippäloma alko ni mulla tuli yks todella köyhä kuukausi :/.
 
mie kokosin isyyspakkauksen: pyyhe, tutti ("rakkaudella tehty"), kertakäyttöhanskat, kirja: vauva-omistajan opas, sukat miehelle (vaipanvaihdon suomen mestari) ja pikkuselle, hatun ("isin kulta") ja kirjotin (olevinaan) hauskan opastuksen... eipä tuo ku tunki tavarat laatikkoon, ees tainnu hirveesti kattoo niitä... tulihan se vähän paha mieli-ja on yhä vähä paha mieli ku yritin tulevalle isille jotain keksiä ja ostaa-on siis meiän esikoinen... :/
 
Kyfi, älä masennu! Mulla on just tuollanen mies, enkä siksi edes yritä mitään isyyspakkausta. Ei se tarkoita ettei hän silti välittäisi ja on hyvä isä tullut!
 
my little lion 74 body-housut setti, pappa betalar - säästöpossu, plasto auto lelu ja kortti ja suklaalevy herkkusuulle kerätty kaupalta tänää ja annettu new baby lahjapussissa :)
 
kyfi, kuulostaa tutulta, ei munkaan mies osaa tollasista innostua, se on outo kun on enempi innoissaan aina sillon kun voi ostaa mulle jotain lahjoja, tykkää enempi antaa kun ottaa! En mä kyllä valita.. :)
 
Mie oon taas samanlainen ku siun mies, et tykkään mieluummin antaa kuin ottaa :P
 
Takaisin
Top