Isyyspakkaus

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Oletteko tehneet/aikoneet tehdä miehellenne isyyspakkauksen?
Itte tässä pikkuhiljaa väsäilen pakkausta valmiiksi :)

Mitä olette pakkaukseen laittaneet?
 
En ole kuullutkaan tällaisestatraditiosta, kertokaahan tosiaan mitä siihen kuuluu!
 
Joo, minuakin kiinnostaa! Nyt kun olen sairaslomalla niin olisi vielä mahdollistakin jotain saada salassa puuhailtua :) Olisihan se kivaa miehellekin jotain erityistä järkätä, kun kaikki raskauteen liittyvä on aina vaan äiti- ja äitiys- alkuista.
 
Mie tein sillon ku esikkoa odotin (odotettiin) niin miehelle isyyspakkauksen :) Pakkauksen tein vanhasta kenkälaatikosta jonka päällystin mustalla kontaktimuovilla. Sisältönä oli mm. korvatulpat, hengitys suojain, silmä suojaimet, kumihanskat, I love DAD body, Maailman paras isä-kirja ja...tais siellä jotain muutakin olla, mutten nyt muista että mitä. Mies ainakin tykkäs pakkausesta kovasti :) Tässä raskaudessa en aatellut pakkausta enää tehä, paitsi jos jonkun huippu hyvän idean saan niin ehkä sitten väsään jotain pientä.
 
Minäkään en ole tehnyt, vaikka on pitänyt. Tuo aiempi kommentti piti aika hyvin sisällä kaiken sen mitä itsekin olen nähnyt laitettavan pakkauksiin. Energiajuoma on kans yks, joka tuli pakettiin. Pitää muistaa pakata se myös synnytyskassiin, ku on aikaisemmilla kerroilla AINA unohtunut ja sairaalan kahvi yöaikaan ei ole mitään herkkua automaatista :D
 
Jotenki ittestä on kiva väsätä tulevalle iskällekki jotain, kun kaikki on tosiaan äiti-alkuista, kuten äitiyspakkaus. :)

Isyyspakkauksen sisältöä:
*Samallaiset paidat isälle ja muksulle tai vaihtoehtoisesti muksulle body, joihin kirjoitan jonki kivan tekstin tekstiilitusseilla.
*muksulle i love mum & dad body + sukat mum+dad=me + kesähattu
*tutti + tuttipullo
*Ensikirja ja lelu
*Kylpypyyhe + kylpyankka + kylpy pesuneste + puhdistuspyyhkeitä + laastareita
*Vauva - omistajan opas kirja
*Fazer maitosuklaata + kipparin piippu + sisuja + batteryä + buranaa
*Laatikko mihin pakkaan nää.

Osa jutuista pitää vielä ostaa, josko tässä parin viikon sisällä yllättäis tulevan isän tälläsellä pakkauksella.
Sisältö saattaa vielä muuttua toki :D
 
Hei huippuidiksiä, nyt täälläkin innostuttiin :excited001 pitääpä ruveta pikimmiten tuumasta toimeen, ennen kuin telkeävät minut sinne vuodeosastolle...
 
Eipäs ole tullut ajatelleeksikaan isyyspakkausta, olen vain kuumeisesti miettinyt miten saisin isäänkin jotenkin vielä lähemmäs tätä odotusta.. :))) huippuhyviä ideoita, kiitos teille!! :D
 
No todellakin, minäkin innostuin. Lisää ideoita ilmoille, mitä olette sinne pakkaukseen laittaneet. Odottelen kuin lapsi jouluaattoa, että saan tilaamani äitiyspakkauksen. Pitäisiköhän tässä sitä odotellessa väsätä isyyspakkaus ,ja voitas niitä yhdessä ihmetellä :D tulisi vähän hauskuutta tähän odotukseen, kaiken känkkäilyn lomassa..
 
Ihania ideoita, minäkin innostuin. Alkoi oikein harmittaa ensikertalaisisän puolesta, kun meille ei tule äiiyspakkausta, mutta pitää panostaa tähän isyysversioon.
 
No niin! Mies ja poika ovat viikonlopun reissussa ja näin ollen katsoin tilaisuuteni koittaneen: kävin hankkimassa tarvikkeet isyyspakkaukseen! :) Pakkaukseen tulee:

- 2 pulloa ja 1 tölkki energiajuomia
- 6 kpl snickers- ja 6 kpl mars-patukoita
- 1 purkki monivitamiini-hivenainetabletteja
- korvatulppia
- Pikku-pöllön ensiapupakkaus (hyvin pieni, sis. laastareita, haava- ja desinfiointipyyhkeitä, pinsetit, sideharsoa)
- tuubillinen liukkaria ( :happy112)
- kaksi pakettia natusan baby kosteuspyyhkeitä
- kaksi tuttia
- kaksi kpl 50cm vaaleanpunaisia potkuhousuja
- lastenkirja "Mistä on pienet vauvat tehty?"

Nyt pitäisi kaivaa jostain sopiva laatikko, päällystää se lahjapaperilla ja pakata tarvikkeet. Ihanaa päästä huomenna antamaan pakkaus!!! :smiley-bounce015
 
Mitenkäs teillä otettiin isyyspakkaus vastaan Vivi84?

Itsekin on kyllä pakko alkaa suunnittelemaan tuollaista pakkausta. Äityispakkausksesta puuttui kuitenkin niin paljon kaikenlaista oleellista, et ajattelin sellaisia juttuja tähän isyyspakkukseen hankkia. Olen miettinyt myös, et koskahan olis sit hyvä aika antaa tämä pakkaus. Vähän oon miettinyt sitä, kun 30 viikkoa tulee täyteen. Miehellä alkaa silloin myös kesäloma. Nyt olis sit 3 viikkoa aikaa väsätä pakkaus.

Vähän oon miettinyt seuraavanlaista sisältöä:

-VAUVA omistajan opas
-tutti+tuttinauha
-tuttipullo+maidonkorvike
-vaippoja, kosteuspyyhkeet, kumihanskat, pyykkipoika
-vauvan pesuaine, kumiankka (+oon vähän miettinyt et pakkaisin kaikki vauvan ammeeseen)
-värillisiä harsoja
-korvatulpat, särkylääkettä, energiajuomaa, suklaata, sisuja
-ehkä vielä jotain I love dad -kamaa kuten sukat tai body
 
Mäkin olen nyt vähän tästä innostunut, kun ei kerran tällä kertaa sitä äitiyspakkausta oteta... On sitten joku paketti mitä availla :wink
 
hillevi, isyyspakkaus otettiin oikein hyvin vastaan :) Ihmetteli vain että olenko tosiaan itse jaksanut väsätä. Kaksi reaktiota oli just niinkuin olin ajatellutkin: oli kovasti tohkeissaan liukkarista (MIEHET :laughing005), ja kysyi että saako suklaita syödä jo nyt. Sanoin että ne on kyllä vähän tarkoitettu sellaiseksi nopeaksi energian ja mielialan kohottajaksi sitten kun vauvat valvottaa ja itkee, niin kiltisti laittoi koko laatikon keittiön kaappiin odottamaan tulevaa :). Suosittelen muillekin!
 
Kiios vinkeistä Vivi84 ja muut! Meillä ei isäntä syö suklaata eikä oikein muutakaan makeaa eikä sen puoleen sipsejäkään, eikä välitä energiajuomistakaan - mitäköhän sitä keksisi napostelupuolelle..?
 
Helli, syökö pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, tms.? Meillä on mies sellainen sokerihiiri että oksat pois :)
 
Vivi, molempia, kiitti! Kuivuri on nyt päällä Lapin vaellusruokia varten, ja heitänkin sinne perään vaivihkaa hedelmiä.
 
Mä tein miehelleni isyyspakkauksen muutama viikko sitten. Se oli samalla synttärilahja. En tosin millään malttanut odottaa synttäreihin asti vaan annoin sen jo pari viikkoa sitten. :D Tuntui tykkäävän, tosin miehen reaktiot on aina kovin hillittyjä ettei se nyt ihan valjennut kuinka innoissaan oli pakkauksesta :D

Mitäköhän kaikkea siihen tuli. Ainakin kylpyamme, johon keräsin kaiken. Sitten kaikkea kylpemiseen liittyvää. Muutama tutti ja tuttipullo+äidinmaidonkorviketta. Vaippoja ja kaikkea mitä voi vaipan vaihtoon kuulua. Julia-keksejä ja sisu-aski. Hmm mitäs muuta... Iltasatu-kirja. Tein myös ison kortin, missä kerottiin mihin tarkoitukseen mikäkin tavara on. Kortista tuntui ainakin olevan tohkeissaan ja ehdotti että kehystetään se lastenhuoneen seinälle. :)
 
Vihdoin sain ostettua kangastussin ja kirjoitettua bodyyn isin kulta, kätevää, kun on noita valkosia bodyja niin ei tarvii ostaa tekstibodya, kun voi itte tehä :) Isyyspakkauksesta puuttuu vielä muutama juttu ja sit se laatikko mihin aion nää pakata, mutta todennäkösesti yllätän mieheni isyyspakkauksella ensiviikolla :) La:han pikkusen vajaa 2kk aikaa niin aattelin et nyt ois hyvä aika antaa pakkaus :)
 
Minä annan isyyspakkauksen, kun 30 raskausviikkoa tulee täyteen eli vajaa kahden viikon päästä. Laatikko on jo puolillaan, ja listaankin tähän, mitä sinne on hankittu tai tulossa:


· * sininen vauvan susi- ja pöllöcollege
· * sininen Leijonat-tuttipullo ja Muumi-tuttipullo
· * sininen ja pinkki tutti + leppäkerttunauha
· * pulloharja
· * Pikku-pöllön ensiapupakkaus
· * sininen pöllökuvioinen kestovaippa
· * Pampers-kosteuspyyhkeitä
· * unipussi (jos mieskin onnistuisi nukuttamaan...)
* kirja: Iloiset äänet, Lintuja, Tammi
· * kirja: Yllätys kasvimaalla, Muumipappa! Tammi
· * dvd Ruma ankanpoikanen
· * maidonkorvike, jossa kannessa lintuemo
· * kylpyankka
· * Sisuja, suolapähkinöitä, Sandels-olut
· * liukkari, korvatulpat, buranaa
* itse tehty runo isyydestä

Pitkälti nämä liittyvät siihen, että mies on ollut pikkupojasta lähtien intohimoinen lintumies ja luonto on muutenkin isoin osa elämää. Mukaan solahti Muumeja yhteisen harrastuksen vuoksi (vanhan intohimoni tähden olen lukenut esikoiselleni joka kesä kaikki muumiromaanit ääneen siitä pitäen, kun hän oli kaksi, ja viime vuosina olemme kaikilla sukujuhlilla esittäneet enemmän tai vähemmän onnistuneita nukketeatterisovituksia muumeista...). Pulloharja oli itsestäänselvys, koska meillä mies yleensä tiskaa käsinpestävät :)

Vihin esikoisen salaisuuteen viikko pari sitten, ja hän ilmoitti haluavansa sisaruspakkauksen. Sellaista olen nyt vaivihkaa kasannut, ja sinne tulee ainakin:

* Tony Wolf, Suuri satukirja, Metsän tarinat
* Novitan vaaleanpunaista Pikkusisko-lankaa (saa luvan kelvata, jos tuleekin pikkuveli - esikoinen on jo kohta kutonut pehmopupun, ja tästä voi tehdä sille vaikka kaulaliinan)
* vaaleansininen tuttipullo
* vaippa
* 7-osainen minikokoinen hiekkalelusetti
* Muumi-uimakellukkeet
* sininen uimapötkylä (jollaisen avulla esikoinen oppi uimaan 2-vuotiaana)
* vahaliidut + kilo piirustuspaperia
* taululiidut
* puinen nuppipalapeli, nallet
* helmitaulu, jossa kirahvit
* söpö body
* äidinmaidonkorvike

Nämä liittyvät pitkälti siihen, mitä esikoinen suunnittelee Tyypin kanssa tekevänsä: syöttävänsä, valitsevansa tälle vaatteet, leikkivänsä tämän kanssa koulua, pitävänsä uimakoulua jne.


Muoks: muokkasin eilen esikolle tekemiäni ostoksia.
 
Takaisin
Top