Istukka vuotaa verta :(

unbelebt

Jostain jotain jo tietävä
Olin rakenneultrassa pari viikkoa sitten missä selvisi että istukkani on hieman kohdunsuun edessä ja jos se ei siirry raskauden edetessä pois kohdunsuulta,en välttämättä voi synnyttää alateitse.


Kolme yötä sitten heräsin käymään vessassa ja huomasin vuotavani verta. Soitin sairaalaan,mistä rauhoteltiin ja sanottii että jos vuoto alkaa tulee runsaaksi tai alkaa tulemaan kipuja niin sitten vasta sairaalaan. Istukan tiputteluvuoto voi olla aivan normaalia eikä kannata huolestua jos verta tulee vain pieni määrä. Ultrassa olin tänää ja kaikki oli ok. Potkut tuntuvat joka päivä normalisti.Olen nyt viikolla 21+2. 


Tarkoittaako istukan vuoto että siinä voi olla jotain vikaa? Voiko olla hyvin todennäköistä ettei istukka toimi koko raskausaikaa hyvin ja lapsellani on suurempi todennäköisyys menehtyä? Todella inhottavaa olla tälläisessä pelossa koko ajan. Kokemuksia?
 
Voi, en osaa ollenkaan vastata kysymykseesi, mutta ymmärrän hyvin huolesi ja pelkosi. Toivottavasti saat vastauksia täältä tai neuvolasta, jotka auttavat huojentamaan pelkoa. Se olisi hyvin tärkeää sun jaksamisen kannalta.

Voimia!!! <3
 
Annan viisaampien ja kokeneempien vastata, koska tästä minulla ei ole kokemusta. Mutta halusin kuitenkin vain sanoa, että toivon koko sydämestäni, että pystyt tästä huolimatta nauttimaan raskaudestasi, ultrassa kerta kaikki oli kuitenkin hyvin! Tiedän, että se pistää melkein vihaksi, kun ihmiset tulevat sanomaan, että äläpä stressaa ja panikoi koska ei se mitään auta - täältä löytyy kanssa yksi pahimman luokan stressaaja. Mutta kun sinullakin on parempi olo, lapsikin voi paremmin. :)

Täällä ollaan kanssa hengessä mukana!
 
Tosi ikävä tilanne sulla Unbelebt.

Mulla oli alkuraskaudessa ongelmia samaisesta syystä. Vuosin vähän, ehkä suunnilleen n. 4-6krt viikossa. Eli välillä kerran päivässä ku pyyhein tuli väriä paperiin, toisinaan useemman kerran ja sit saatto olla taas melkeen viikko väliä tai ainakin jokunen päivä. mut aina sitä tuli vaan uudelleen ja uudelleen ja olin ihan hermorauniona. Kävin yksityisessä ultrassa 6+5rvk ja kaikki oli hyvin.

13rvk nt-ultrassa oli samaten kaikki hyvin ja vauveli oli kasvanu ihan normaalisti, eikä mitään poikkeavaa havaittu. Lääkäri kuitenkin epäili että istukka on ollu koko alkuraskauden ihan siinä kohdun suulla, ja siks se tiputteli vähän väliä. Se oli edeleenkin kovin alhaalla, Noin sentin kaks ylempänä ku kohdunsuu. Sano sen yleensä nousevan raskauden edetessä. Vuoto oli hänen mukaansa vaaratonta sikäli kun se pysyis samallaisena eli niukkana - vaikkakin sit jatkuis läpi raskauden, mut jos sitä tulis paljon olis syytä huoleen ja otettava välittömästi yhteys sairaalaan..

No, nyt se on kuitenkin loppunut, ei o varmaan viiteen viikkoon tullu mitään. Seksilakko mekin pantiin päälle heti. viime raskaus ku oli aika vaikee eikä tääkään alkanu niin ruususesti.

Viime raskaudessa 21 r.viikolla määrättiin melkeen koko loppuraskaudeks seksilakko (yhdyntälakko) supistelujen takia. Alkuraskaudessa vuodon takii. :D. Mut mitäpä sitä ei pienen kullanmurun eteen tekis.. Sillon vuoto loppu aika nopeesti samaten supistelut rauhottu, ku mut määrättiin ihan sohvaperunaks. Terve tyttö saatiin ja kaikki meni siis loppujen lopuks hyvin.

Toivottavasti sullakin tilanne rauhottuu raskauden edetessä ja vuoto loppuu. Virtuaalihalit täältä ja koita jaksella, vaikkakin helpommin sanottu ku tehty..

 
Takaisin
Top