istukka kohdunsuun päällä

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kyselinkin kokemuksia jo tuolla ultrakuulumisia osiossa, eli siis ru:ssa selvisi että istukka on takaseinässä ja 2,17cm kohdunsuun päällä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Rv 28 on kontrolli jossa katsotaan onko istukka siirtynyt pois kohdunsuulta. Sektio edessä jos ei muutosta tapahdu. Asia stressaa nyt kovasti että kuinkahan käy..
 
Minulla oli esikoisen raskaudessa istukka kohdunsuun edessä, mutta liikkui siitä hissukseen pois.
 
Täällä on vimpa sama homma... me saatiin kontrolli vasta viikolle 31! Ihan hieman ressaa... ultrassa vielä totesivat, että on kuulemma ihan harvinaisen alhaalla, mutta ehkä se siitä vielä nousee. Lohduttavaa.
 
Mullekin lääkäri sanoi että voi siitä vielä nousta, mutta kuulema istukka joka on takaseinässä niin on nihkeämpi siirtymään. Pitäs nyt koittaa olla stressaamatta asiaa. Hyvä juttu tietysti että vauvalla oli rakenteissa kaikki ok, mutta silti mahdollinen tuleva sektio pyörii jo mielessä. Onko sulla maatunen ollut mitään vuotoja tai muuta? Itsellä ei mitään vuotoja tai kipuja ole ollut. Alkuraskaudessa oli pissalla käynnin yhteydessä sellaista outoa juilimista ja polttelua ha tuntui ettei rakko tyhjentynyt kokonaan ja epäilinkin pissatulehdusta. Mutta vaiva yhtäkkiä katosi. Mietinkin oliskohan tuo istukan paikka vaikuttanut asiaan vai johtuiko jostain muusta.
 
Vuotoja ei ole ollut, mutta kipuja senkin edestä. . Alavatsa on viimeiset 2kk särkenyt oikeastaan jatkuvasti. Ja just samanlaiset oireet pissalla käydessä edelleen. Kaikki näytteet olleet puhtaita, joten eivät johdu tulehduksestakaan. Argh.
 
Voi ei, jospa nuo alavatsa kivut sinulla pian helpottaisi. Toivotaan että saadaan molemmat hyviä uutisia sitten siellä istukkakontrollissa. Hitaasti varmaan menee tuo aika kun joutuu odottelemaan tietoa tulevasta, mutta pitää nyt koittaa olla liikaa miettimättä. Tsemppiä maatunen ja hyvää joulunaikaa!
 
Mulla todettiin ru:ssa rv 21 matala etuseinäistukka, sen tarkemmin ultraaja ei asiaa selittänyt. Olen koko ajan ajatellut, että on lähellä kohdunsuuta, että olisi sanonut jos on sen päällä. En sitten pahemmin ole stressannut asiaa. Kontrolliultra on rv 31.
Eilen sitten neuvolassa (rv24) terkkarin kanssa keskustelin asiasta ja sanoi papereissa lukevan, että istukka on kohdunsuun reunan päällä. Eipä se ultraaja mitään sellasesta puhunu, mut oli papereihin kirjottanu. Toistaiseksi en ole asiasta vielä alkanut enempää stressata, vaikka alateitse haluaisinkin synnyttää. Mutta jos istukka ei siirry pois edestä niin eipä sille mitään voi :sad001
 
Hei, onko mart-sulla tai maatusella ollut tuota kontrolli ultraa istukasta, että vieläkö on kohdunsuun päällä tai reunalla? Mulla oli perjantaina se ultra ja edelleen päällä, ei ollut liikkunut minnekkään :sad001 seuraava kontrolli rv 32+0. Todella stressaavaa ja pelottaa ihan sikana jos yhtäkkiä tulee vuotoa. Sektiokin pelottaa ja mahdollinen osastolle jotuminen rv 34 . Tämä raskaus on kyllä ollut tosi stressaava, kolme aiempaa sujunut ongelmitta. Nyt vaan toivon että raskaus olisi ohi ja vauva saatu turvallisesti maailmaan.
 
Ja todella vähän tietoa asiasta saanut ja kohtalotovereita ei ole niin aika yksin olen asian ja ajatusten kanssa ollut..
 
Meillä on tosiaan ensi maanantaina vasta kontrolli, nyt menossa 30+3... eli teillä on jo toinen kontrolli samoilla viikoilla kun meillä ensimmäinen :D
Mulla on vielä viimeisen viikon aikana ollut päivittäin kipeitä suppareita ja limatulppakin irtosi, niin ei tarttis mitään ylimäärästä stressiä.. mutta eipä se auta kun odotella ja ihmetellä. En ole halunnut vielä miettiä synnytystä sen suuremmin tai tehdä synnytystoivelistaa ennen kuin saa varmuuden istukan siirtymisestä.
 
Joo, tosi piinaavaa tämä odottaminen. Itsellä ei ole supistuksia ollut mutta pari viikkoa sitten vuotelin vähä verta. Sain kortisonia vauvan keuhkoja kypsyttämään mutta onneksi vuoto lakkasi ja paikat on hyvin kiinni ja muuten kaikki ok. Isoja ponnisteluja vältettävä mutta muuten voi kuulemma elää normaalisti. Silti koko ajan on tuo istukka asia vaivaa mieltä:sad001 toivottavasti se vielä nousisi, vaikka lääkäri oli sitä mieltä että tod.näk ei tule siirtymään.
 
Takaisin
Top