Isokokoisten vauvojen vanhempia?

Täällä myös yksi pulliainen.

4 kk neuvolassa painoa 9820 g ja pituus 68 cm!
3 kk neuvolassa oli jotakin 8550 tjtn ja aloitin silloin maistelemaan kiinteitä, koska en usko että oltaisiin pärjätty ilman tuhdimpaa ruokaa ja lähipiiriläiset suosittelivat..

Valtterin isä on melkein 2 m pitkä ja Valtterin pappa oli vauvana tosi pyöreä. Minä taas oon ollu ihan "norm. kokonen" vauva.

Meillä ois alkuviikosta 5 kk neuvola ja sää nähdä miten on nyt paino mennyt..
Raskasta se on pitkiä aikoja kannella :-D
 
Kas niin, 1-vuotiskatsastuksessa käyty ison pojan kanssa.  Täällä siis tahti pysyy samana.  Nyt vuosikkaana mitat 11,5kg ja 83,5cm.  Painossa mennään alle nollakäyrän ja pituudessa ihan omissa sfääreissä.
Poika oppi kävelemään 11-kuisena.  Vaikuttaa siis ettei ainakaan tuo pituuskasvu hidasta ;)
 
Moi.

Omat lapseni ovat molemmat olleet melko hoikkia ja keskimittaisia vauvoja, mutta minä itse muistutin vauvana sitä Michelin-miestä, olin siis todella pullukka ja äitini täysimetti minua 6kk asti. Hänkin kertoi joskus miettineensä, että tuleekohan minusta pyöreä lapsi/aikuisena, mutta täysin toisin kävi. Olen aina ollut hoikka, vähintäänkin sopusuhtainen - edelleen aikuisenakin, ilman sen kummempia ponnisteluja asian eteen. Opin myös vauvana liikkumaan ihan normaaliin tapaan pullukkuudestani huolimatta. Kävelemään opin noin 11kk:n iässä. Omat lapseni ovat alkaneet konttaamaan 8 ja 9 kk:n iässä. Esikoinen alkoi kävellä ilman tukea 1v1kk:n iässä ja nuorempi ei vielä kävele ja hän täyttää pian vuoden. Ovat tietysti yksittäistapauksia, mutta uskallan kuitenkin väittää, että noilla asioilla ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa.
 
Hei :)

Meillä ei niinkään michelinejä olla, vaan pituuden puolesta oikea hujoppi tuo tyttö. Alempana neuvolamittoja. Eli 1-v neuvolassa pituutta oli sen 86cm. Tyttö on jatkuvasti mennyt pituudessa ihan omilla käyrillään. Itse olen ihan tappi (n. 160cm), mies on taas hujoppi (190cm). Oma isäni on sen yli 190cm myös :) Joten ei varmaan kovin vaikea arvata mistä moiset pituusgeenit ovat tulleet.

Harmistusta on ollut siitä, että vaatteet jäävät todella nopeasti pieniksi. Tyttö lähti kävelemään ilman tukea siinä 8kk iässä ja on muutenkin kehittynyt todella nopeasti. Lääkäriltä on tullut kehuja kun tyttö kehittyy motorisesti todella hyvin ja äkkiä. Kielellinen puoli on sitten laahannut tietysti perässä. Tytön sanavarastoon kuuluu "Äiti, isi, vauva, hauva, pupu". :)

Mutta jokainen omalla tahdillaan. Saa nähdä, jos seuraavan kanssa saisi vietää vähän pidempään sitä vauva-aikaa :)

Syntymämitat (5.2) 52cm / 3530g
19.2 (n.½kk) ........ 55.3cm / 3955g
1kk ..................... 57.9cm / 4760g
2kk ..................... 60cm / 5525g
3kk ..................... 62.5cm / 6210g
3,5kk .................. 64cm / 6640g
4kk ..................... 67cm / 7260g
5kk ..................... 70.1cm / 7685g
6kk ..................... 72cm / 8300g
7kk ..................... 73.6cm / 8720g
8kk ..................... 75.1cm / 9360g
9½kk .................. 77cm / 9700g
11kk ................... 80cm / 10250g
12kk ................... 86cm / 11050g
 
enaj: teillä on nopeasti lähdetty liikkeelle! Miettiin, että meidän Turo-Eemil on 8kk eikä halua edes yrittää ryömiä! Istuu vain ja leikkii. Nyt vasta ruvennut enempi kääntyilemään; jonka oppi 4kk:n iässä... Mutta vasta se kiinnostaa..

Meillä oli Turo-Eemilin 8kk lääkärineuvola maanantaina ja poitsun mitat oli  75.6cm ja 10450g.emoticon
 
Takaisin
Top