iso sf-mitta

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Elikkäs kiinnostaa tietää mitä kenelläkin on ollu sf-mitat näillä viikoilla rv35 tienoilla?
Entä minkä kokosia muksuja tuli?

Ite sain kauhistella kun mun sf elää omaa elämäänsä ja on nyt 36cm (34+3)...

Kai ne käynnistää sitten, etten joudu mitään kuuskilosta synnyttämään ? ;DD
 
jostain syystä tää kadottaa tän mun viestin, eli koitan näin nostella tätä :)

Vastauksia kehiin  !
 

Mulla sf-mitta 32cm (rv31+3)
Siihen neuvolan täti tuumasi, että yläkäyrillä mennään ja voin valmistautua, että lapsi on syntyessään yli 4kg.
Ultrassa käydessäni lääkäri ennusteli syntymäpainoksi 3,4kg.
Tiedä sitten kuinka ison pojan saan ulos pusata emoticon
 
SF-mitta on halpa mittauskeino ja huono. Näin mulle sanottiin äippäpolilta. Siihen mittaan vaikuttaa hyvin monet asiat kuten mittaaja, lapsiveden määrä yms. Se on lähinnä suuntaa antava. Itselläni on ollu SF-mitta aika lähellä ylärajaa, ja ellei jopa yli, koko aika joten menen perjantaina äippäpolille tutkittavaksi. Lääkäri käsituntumalla oli todennut että taitaa tulla reippaamman kokoinen kaveri ja se painoi enemmän vaakapuntarissa kuin se SF-mitta. Ei kannata siis niin hysteerisesti miettiä sitä mittaa. emoticon
 
 
Oon vähän samaa mieltä, enkä ole oikeestaan tuohon mittaan koskaan kiinnittänytkään sen suurempaa huomiota. Tietysti pidän korvan takana sen tiedon siitä, että vauva voi ollakkin syntyessään suurempi kuin mitä lääkäri ennusteli. Sen näkee sitten, kaikki vauvat ovat ulos tulleet, niin pienet kuin suuremmatkin.
 
Mullakin oli muistaakseni se mitta ihan yläkäyrällä. 38 viikon jälkeen tipahti ku lehmän häntä. Neuvolasta sanottii mulla myös ettei sitä niin kannata tosissaan kytätä että luultavasti tipahtaa loppuraskaudesta. Meille syntyi 3,5 kiloinen poika.
 
tasan rv 35 sf-mitta oli 38 ja rv39 sf-mitta oli 42 ja raskaus meni viikolla yli siltikin poika oli 3,4kg. ei se mitta aina sitäkään kato. Itse olen lyhyt ja eteenpäin kallistunut kohtu joka johti myöskin tuohon huimaan sf-mittaan. Älä huoli.
 

justiisa luin jostain, kuinka sf-mitta kertoo tosi asiassa enemmän esim. lapsiveden määrästä, kuin itse lapsen koosta. Lisäks mulla neuvolan täti sanoikin, ettei mitään paniikkeja pidä ottaa vaikka sieltä mitä tulisi, mittatulos kun on aina tosi paljon kiinni mittaajasta ja mittaajan kokemuksesta. 

vau.fi:ltä löytyy jostain artikkeli / kysymykseen vastaus ym. tuosta sf-mitasta, en nyt jaksa etsiä, mutta eiköhän se nopeasti löydy (:

 
Minulla oli esikoisen aikaan aina yläkäyrällä sf mitta. Poika syntyi tasan vkolla 39 ja oli alle keskikäyrän painonsa kanssa eli 3275 g ja 49 cm. Lapsivettä ollut aina normimäärä jne. Luulen, että on ruumiinrakenteestani kiinni tuo korkea sf mitta. Lapsen koon kanssa sille ei ainakaan ole mitään tekemistä :)
 
mullakin sit lopuiks sf kasvo 39cm ja poika synty pari päivää ennen laskettua. Kokoa oli poitsulla 3,7kg ja 50cm.
 
Rv 34 sf-mitta oli 31 (mittaaja oli eri kuin yleensä ja sai ensin 4cm edellistä kertaa pienemmän luvun!!! kunnes kerroin missä kohdun korkein kohta on, eli mitta tuonne oikealle kylkikaareen) ja samoihin aikoihin ultrassa lääkäri arvioi painoksi 2340g
Eilen neuvolassa SFmitta oli 33, eli hiukan keskikäyrän yläpuolella on menty koko ajan. 
RV23 4D-ultrassa syntymäpainoarvioksi saatiin n.3700g, saa nähdä paukkuuko 4kg rikki vai jäädäänkö alle emoticon
 
Takaisin
Top