Isit ja vauvat

Meillä myös mies huomauttanut, kun en pyydä apua ja samaa oon toivonut, että huomaisi esim juuri ne pyykit ihan ilman sanomista :)

Meillä mies osallistuu kaikkeen. Arkenakin tekee ruokaa, täyttää/tyhjentää tiskikoneen, käy kaupassa, järjestelee. Mies on jättänyt omat harrastukset vähiin, jotta on enemmän aikaa lasten kanssa. Jaksaa touhuta heidän kanssaan ulkona, leikkiä lattialla jne. Esikoisella on aivan mahtava suhde isäänsä ja junnukin viihtyy isänsä kanssa aivan yhtä lailla. :)
Ei oo kyllä valittamista, mutta pitäähän se aina välillä huomauttaa yhdestä sun toisesta asiasta, joka jäänyt tekemättä. ;)

Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa välillä tuo lause, ettei sano että voisi auttaa, mutta periaatteesta en sano asioista, jotka pitäisi omin silmin nähdä ja tajuta. Kuten ne viikon kuivuneet pyykit.. Pyykkivuori joka valtaa puoli kylppäriä.. Tiskit jotka peittävät puoli tiskipöytää jne.. :grin

Joskus taas tulee tilanteita kun otan tytön tarkoituksella keittiön lattialle viereen kun ei enää olohuoneessa viihdy niin mies tulee toteamaan et olisit voinut sanoa et pitää katsoa sitä jos täytyy jotain tehdä.. :grin Onhan se mukavampi nykyään tiskata kun lattialla hihkuu iloinen tapaus joka alkaa hekottamaan kun vilkaisee päin ja jää odottamaan uutta vilkaisua että saa taas hekottaa :grin Paljon mukavampi kuin tuo monen mainitsema isän "koska sä oot valmis" -odotus tyttö sylissään..

Meillä isä viihtyy tytön kanssa päivä päivältä enemmän ja on tullut myös itsevarmemmaksi tytön hoidossa. Ensimmäiset kuukautensa tyttö käytännössä asui rinnalla, joten isälle tuli vähän riittämätön fiilis, kun ei koskaan voinut kovin pitkään hoitaa tyttöä ilman että alkoi huuto rinnan perään. Kotitöiden suhteen meillä on menty vähän takapakkia. Jossain vaiheessa mies kokkasi noin puolet meidän ruuista ja hoiti aina imuroinnin, pyykin levityksen ja astianpesukoneen tyhjennyksen. Nyt olen ehkä vähän liikaa tehnyt kaiken itse, niin miekkonen on tyytyväisenä päässy lööbaileen. Mutta olishan se kiva kun ei tarviis pyytää vaan toinen tekis pyytämättä. Hän vaan aina sanoo ettei huomaa millon jotain tarvii tehdä, mut en kyllä käsitä miten ei voi huomata että astianpesukone on täynnä puhtaita astioita tai että nurkissa pyörii nyrkin kokoisia villakoiria... Mut toisaalta musta on kivompi että isä leikkii tytön kanssa, kun et aika töiden jälkeen menis vaan kotitöiden hoitoon.

Anskurai, meillä vähän sama noiden kotitöiden suhteen. Jossain välissä huomaamatta lipsahtanut siihen että teen itse pääsääntöisesti kaikki kotityöt ja ruuat. Mies kokkaa jos erityiseen pyydän. Mitta ei tunnu tajuavan kuin vasta klo 19 että mitäs me tänään syötäisiin.. Siinä vaiheessa pitäisi olla jo joku idea tai toinen jo kokkaamassa samalla kun toinen laittaa poikaa nukkumaan. Me siis syödään vasta kun poika nukkuu eli pääsääntöisesti klo 20 jälkeen.
Pyykkiäkäön ei pese kuin vasta sitten kun puhtaat kalsarit loppuu. ;-)

Tähän saakka kun aina tehnyt kaiken yksin, niin on jotenkin tosi luksusta kun miesystävä leikittää tyttöä, rauhoittelee yöllä (tarjoo tuttia tai pumpattua maitoa), työntää vaunuja melkeen aina kun ollaan liikenteessä ja on jo muutamia kertoja jäänyt tytön kanssa kahdestaan, kun mä käyn lähikaupassa :) Aika pienestä sitä on onnellinen kun ei ole tottunut parempaan :Heartpink missään vaiheessa en ole mitään pyytänyt vaan sanonut etten odota hänen ottavan vastuuta lapsesta, minunhan se on, mutta mies on ihanan oma-aloitteinen ja me tulee tytön kanssa tosi hyvin toimeen! Niin ja pääsia tietty että meillä menee hyvin ja ollaan onnellisia :love2

Takaisin