Isänpäivä

Jonnukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitäs lahjaksi isukille? Miten aiotte viettää päivää?

Itse en ole vielä päättänyt, varmaan jotain ihan perussettiä eli aamukahvit sänkyyn :) Loppupäivä meneekin sitten pappaloita kiertäen. Olen myös miettinyt yllättäväni ukon kylpylä/hhotelli viikonlopulla. Se saattaa jäädä ihan vaan mietinnäksi.
 
Hmmmm... Tuo meidän neidin isä ei ole minun isä, joten en ole ajatellut mitään ihmeellistä. Perinteisesti olen aina kuitenkin leiponut isänpäiväkakun siis omalle isälleni. Olemme myös aina kiertänyt isovanhemmilla. Kakku on tällä kertaa sacher ja tietenkin Kinuskikissan ohjeella. Saas nähdä mihinkä sitä sitten päädytään isänpäivänä, luultavasti miehen isovanhemmille kun viime vuonna olimme minun isovanhemmilla.
 
Mä tein neidin iskälle kalenterin 2014 vuodelle. papoille olisi ollu kivat kans mutta ku hinta on postikuluinenn 19,90, nii tulis aika kalliiksi.. Mutta leivon jotai ja vien iskälle ja miehen iskälle nii se on iha jees :) Eikä meillä ees oo tapana mitää överilahjoja ostellakkaa, mut pieni muistaminen on aina jees :)
 
Minä tilasin jättikortit meidän lapsista Isopapalle ja Isovaarile.
Lisäksi teetin taulut Ukille ja Vaarille samoista kuvista. Meillä on niin niukanpuoleisesti isovanhempia, kun kaikki minun suvun puolelta ovat kuolleet. Onneksi nyt on omat vanhemmat elossa ja yhdessä, Mutta saanpa tässä muistaa miehen sukulaisia ihan riittävästi eli ne tuntuvat melkein omilta :laughing021
Isänpäivänä vien sen kahvin ja jonkun jutun miehelle lasten kanssa sänkyyn. Lapset antavat kortit/lahjat ja myös minä, koska hän on minun lasteni isä ja tykkään muistaa aina kaikkia lahjoilla vähän liiankin paljon ja nyt on hyvä taas antaa lahja, kun on oikeasti syy. Sain meinaan mieheltä äitienpäivälahjaksi runkoruusun ja paistokasarin eli muistaminen on molemmin puoleista :laughing002
Mies ei juo kahvia tai syö leipää sängyssä eli tuon tarjottimen alas ja syömme siellä sitten perheenä aamupalan. Sitten ehkä menemme viemään lahjan mun isälle. Muille postitamme, kun asuvat yli 100km päässä.
Niin ja esikoisen synttärit osuvat tänä vuonna isänpäivälle eli hän saa meiltä lahjan, mutta juhlitaan vasta parin viikon päästä :)
 
Nii se isänpäivä..mulla eikä miehel oo enää isät hengis ni käydää varmaan niiden haudoilla.en tiiä sit pitäskö miehelle keittää aamukaffeet niiku muutenkii viikonloppusin.kortista se ei oikein välitä...
 
Mullakin oma isä kuoli maaliskuussa, joten käydään varmaan miehen isän luona viemässä jotain pientä. Omalle ukkokullalle keitän varmaan kaffet, tarjoilen hänelle hankkimastani isänpäivämukista missä on kuvia hänestä ja tyttärestä. Ja jos sitä vaikka piffit ostais ja laittelis tässä kotona :)
 
Meidän isänpäivää juhlitaan joku toinen viikonloppu, kun miehellä on työmatka juuri silloin. Täytyy kyllä pikkuinen täytekakku pyöräyttää ja hyvällä syyllä sitten :) joku pieni lahja myös.
 
Meillä ukit asuu noin 300 km päässä niin laitetaan vaan kortit sinne. Vähän oon miettiny, että painaisin kortteihin vauvan jalan tai kämmenen. Vauvan isä saa varmaan aamupalan sänkyyn tai pöytään valmiiksi katettuna ja jos vielä keksin jotain muuta kivaa niin toteutan sen. Tykkään mutenkin keksiä joskus yllätyksiä miehelleni js hemmotella häntä. Eilen minun mieheni taas yllätti minut namipussilla, kun tiesi, että minulla oli ollut haastavampi päivä vauvan kanssa.
 
Meillä mies ei ole ikinä yllättänyt minua millään. Minä olen aina se joka keksii yllätyksiä ja juttuja. älillä ärsyttää, olen itsepähän oken valintani tehnyt. Onneksi miehellä on muita hyviä puolia:).
 
Mä ostin miehelle kalevalan saaga sarjan korun jossa on pojan etukirjain. Saa laittaa sen nahkanaruun :) ajattelin luoda tällaisen perinteen meille, et kun lisää (toivottavasti) lapsia tulee niin voi ostaa lisää osia koruun. Siis samalla periaatteella kun äideille on oma korusarja :) muuten ajattelin että ihan vain touhutaan sinä viikonloppuna isälle mieluisia asioita ja jatkossa ei varmaan suurempia lahjoja ostella (paitsi jos tulee lisää lapsia). Tehdään isän lempiruokaa ja sit mitä isä haluaa tehdä :) äitienpäivänä samaan tyyliin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tilasin vauvan isälle ja molemmille isoisille tällaiset teräksiset avaimenperät, joihin kaiverrutin Ompun kuvan ja taakse tekstin "Muista minut, pidä lähelläsi" (viittaa sekä lapseen että avaimeen). Piirtelin värikkäät kortit ja miehelleni teen varmaankin vielä kakun. Mä olen aina ollut oikea lahjahössöttäjä ja viimesen päälle väkertäjä. Valitsen jouluksi lahjapaperit joka vuosi eri väriteeman mukaan ja askartelen pakettikortit jne. Oon vauvalle ostanut varmaan jo kymmenisen lahjaa, vaikkei se niistä mitään ymmärrä. Ja Ikeasta lahjapaperin, jossa on omppujen kuvia, kun pojan lempinimi on Omppu. Joku vois aatella, et hemmottelen lapseni pilalle, mut mä taidan todellisuudessa jouluisin hemmotella kaikki läheiseni :DD. Entiselle työpaikallekin kiikutan leipomuksia, ja mieheni saa aina monen monta lahjaa. Pimpelipom! :happy090

SAM_3561.JPG
 
Tosi hienot lahjat olet keksinyt Kunusiini. Tuollaista voisin itsekin ajatella antavani lahjaksi, mutta enpä olisi keksinyt itse :) Ärsyttää hieman kaikki rihkama ja krääsä, tuolla on ihan käyttöarvoakin ja voi aina pitää mukana. Loistava keksintö.
 
Ihanat avaimenperät :) Mä en oo keksiny mitään :sad001 Muutenki oon jotenki tosi huono noitten lahjojen suhteen. Tykkään niitä todellakin antaa, mut kekseliäisyys puuttuu täysin :oops:
 
Minä haluan muistaa vauvan isää, puolisoani, kun onhan hänestä tullut ISÄ ja ensimmäinen isäinpäivä kuitenkin kyseessä. Kyllä haluan, että minuakin muistetaan äitienpäivänä vaikken mieheni äiti olekaan :) mielestäni tämä tilanne, että olemme nyt äiti ja isä on vaan jotain niin ainutlaatuista, että kyllä sitä pitää juhlistaa jos siihen on joku päivä kerta nimetty :)
Suunnittelin, että teen miehelle kunnon aamupalan pekonineen ja paistettuine munineen ja päivällä vien vauvan veljelleni hoitoon hetkeksi ja mennään syömään ravintolaan :)
Vaikka minä olen se joka meidän taloudessa valvoo yöt ja herää vauvan kanssa aamuisin niin tuo mies tekee pitkää päivää töissä ja viikonloput rakentaa meille taloa.
Tää on vähän niinkuin win-win tilanne; veljeni saa pitkään toivomansa hoitohetken vauvan kanssa ja me mieheni kanssa saadaan ravintolaruokaa :)
 
Mä sain vinkin syyskuun puolelta, kun joku oli tilannut kaulariipuksen vauvan kuvalla. Mä sit mietin, et avaimenperä ois kiva, kun mieheni saati isäni eivät ole kaulakoruihmisiä ollenkaan ja avain on aina mukana :).
 
Täällä vietettiin Isänpäivää vähäsen jo edellisenä päivänä eli lauantaina...Tavalleen mies on se joka nousee aina ennen minuu sängystä laittamaan aamupalaa...Nyt sit sen verran pistin töppöstä töppösen eteen et mie nousin ekaks sängystä ja tein aamupalan hänelle..Eli oikein kunnon aamupala paahtoleipää,munakokkelii ja paistettuu pekonii kera kahvin...Ja lahjaa en osannu ostaa ja tärkein ja kallein lahjahan se on miun mielestä itse vauva :).
Sunnuntaina sit mentiin miun vanhempien luo siel sit vietettiin perheen parissa isänpäivää hyvin syöden :)
 
Takaisin
Top