Isänpäivä lähestyy!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emilia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emilia

Puuhakas puhuja
Isänpäivää vietetään 14.11. Miten teidän perheissä sitä juhlitaan?

Meillä vietetään ensimmäistä isänpäivää. Varmaankin kakku pitäisi leipoa ja hemmotella isukkia aamiaisella sänkyyn. (Muksu voi tosin olla eri mieltä ja sotkea suunnitelmat[;)]) Lahjaksi ajattelin jotain "maailman paras isä"- mukia ja uutta vyötä, nykyinen kun on hajoamispisteessä. Ja toki kortti pitää olla, siihen voisin piirtää pojan käden ääriviivat [:)] Haluaisin kullalleni unohtumattoman ensimmäisen isänpäivän, ideoita vaan kaipailen lisää kun omassa lapsuudessani isä ei ollut paikalla juhlimassa..

Meillä ei oikein juhlita erityisesti mitään sen ihmeemmin (edes synttäreitä, paitsi tietysti lasten) ni ei varmaan mitään kovin ihmeellistä kehitetä nyt isänpäiväänkään. Jotain tietysti, kuten pekonia ja munia aamiaisella sekä isälle kotihommatonpäivä. Lahjaks ajattelin ostaa kasapäin korvatulppia, mies kun ei osaa nukkua enää niitä. Pojan kuvan vois teettää (joku siitä jo mainitsikin) isälle lompakkoon. Ja tietysti ulkona vois käydä syömässä päivällä. Näin itekin saa vähän hemmottelua[:)].

mä ajattelin painaa sormiväreillä pojan käden ja jalan kuvan korttiin (teen saman myös ukeille ja isoukeille) sekä viedä miehen päivällä syömään johonkin ravintolaan..tällä hetkellä oon ajatellu Amarilloa...

Mä oon jostain saanut päähäni, että haluan antaa lahjaksi jotain mihin on kaiverrettu "Ensimmäisenä isänpäivänäsi 14.11.2010". No ainoo mihin se mahtu oli taskumatti.. Nyt jälkeenpäin vasta tajusin, ettei taskumatti ehkä oo paras isänpäivälahja [:D] No ehkä mies sit naukkaillessa muistaa aina perheensä [:D][:D][:D][:D]

Milmalla on niin monta paappaa joita käydään katsomassa, että kakkua ei ainakaan taideta itse tehdä.. Ja luultavasti päästään syömäänki isovanhempien luokse joten voidaan ottaa aika rennosti päivä. Siis lukuunottamatta monessa eri paikassa käymistä..

Mä tilasin isälle kaksi pientä lahjaa: toinen on avaimenperä Huldan valokuvalla: saa autoa päivisin ajellessa katsella tytärtään. [:)] Toinen on tutti, johon kirjoitettiin "isin skimbakaveri". Mies kun haaveilee saavansa joskus opettaa Huldaa laskettelemaan ja saavansa tästä kaiffan Alppireissuille mäkeen.. [:D] Kortti kans, tuolla jalan tai käden kuvalla on suunnitteilla. Millä värillä te sen painatte?! Onko joku elintarvike sopiva värjäykseen?

Meillä on juhlittu jo muutamat isänpivät..jokin mukava pieni paketti miehelle lasten kanssa hommataan, muksut joko piirtää tai isompi askartelee kortit isille ja ukeille..mä oon yleensä leiponu kakun meidän lasten isälle ja tänävuonna suunniteltiin et viedään kakut myös ukeille samalla kun käydään isänpäivä kaffeilla..Jos niihin värkkäis jonku marsipaani jutun kun tykkään niin tehä niitä. [:D]Nyt vois sit jättää leipomatta meidän omalle perheelle kun ukkien tykönä sit saa sitä kakkua.. Ellei sit leipomiset jää kokonaan ökkö olon takia kun alkuraskautta täs vietän taasen kerran ja kun mulla tuppaa huonot olot jatkumaan pitkään.[&:]

Hyvä ketju, kertokaahan ideoita! Ajattelin itse teettää jonkun mukin tai jotain Hugon kuvalla [:)] Kakkua en ehkä näin kolmelle hengelle rupea erikseen väsäämään, mutta jotain herkkua pitää kuitenkin! Ja vois yrittää laittaa kunnon aamiaisen kans - tosin pitää varmaan miehen pysyä sitten sängyssä ja kauan sitä odotellessa! [:D][:D][:D]

mä tänään tilasin kupin ifolorilta sekä vaarille että isälle... Ei liian kallis mutta ns. Jää talteen :)

vähä mä oon toope!!!!! tein tyytyväisenä kortit valmiiks ja laitoin päivämääräks 13.11.2010 [:@][:@][:@][:@][:@] vaikka näkyy virallinen päivä olevan tosiaan vasta 14.11 [&:] että voi olla ihminen tyhmä!

mä ostin ihan sormiväriä, lähtee vedellä pesemällä kädestä pois.

Hyvä Riitu... [:D] Noo semmosta sattuu [:)]

Olipahan muuten melkoista tolskausta tuon sormivärin kanssa. Tajusin etten mitenkään saa pojan kättä pysymään aloillaan että saisin piirrettyä ääriviivat [:D] Ja se nyrkki menossa samantien suuhun kun saatiin väri kätöseen, kauhia kiukku iski kun äiti ei antanut lupsuttaa sormiväriä [:D]

Kirjoitinpa tämmöisen runon korttiin:

Onni vetää isiä parrasta,
se on puuhaa hauskinta.
Oldsi tallissa kesää odottaa,
että pojat saa ajella huristaa.

Monta juttua mukavaa teillä on edessä vielä,
isän ja pojan yhteisellä tiellä.
Onni ei osaa vielä puhua, jokeltaa vaan,
mutta tahtoo isille onnea toivottaa!

Ihanaa ensimmäistä isänpäivää!
<3 Onni (Käden kuva)

Ei järin lahjakas runo, mut onpahan nyt kuitenkin [:D] Ja kortissa on vanhan chevyn kuva [;)] Lahjukseksi ostin sellaisen lahjapakkauksen, missä on vyö ja kaksi solkea, sekä kahvimukin jossa lukee isä<3. Mukin täytin karkeilla ja väsäsinpä vielä pari lahjakorttiakin tehdä, jotka oikeuttavat suihinottoon ja selkähierontaan. Hyi minnuu, mut isi varmasti tykkää [:D]

Mä tilasin tuolta avaimenperän Elsan kuvalla. Taakse tuli tekstiksi ihan vaan simppelisti "On your first Father's Day. We love you."

Mä aattelin ottaa musta ja pojasta kuvan jonka mies saa lompakkoon...Ei mittään kummempaa...Kunhan saan jonkun vaan ottamaans en kuvan...[;)]

Mä ostin liput miehelleni ja itselleni ystäviemme esittämään "kevytmieliseen" oopperaan ja hommasin Konstalle lapsenvahdin tuoksi illaksi. Tämä siis isänpäivälahjaksi, vaikka itse esitys ei olekaan ko. päivänä. Eiköhän me itse isänpäivänä juhlita hyvällä aamiaisella ja vietetä laatuaikaa oman perheen kesken [:D]

Tweety, kiitti linkistä! Taidan koittaa ottaa jonkun ihanan kuvan neidistä ja tilata sitte jotain tuolta[:)]

Eilen tosiaan tilasin ja jo tänään päivällä tuli sähkäriä, että on annettu postin toimitettavaksi. Voin laittaa kuvan kun saan käsiini =)

Mä teen taas meille perinteisen mutta tässä uusioperheessä vielä uuden jutun. Eli käyn ostamassa pari paitaa. Isille ja paapalle molemmille oman värisen ja sit ostan varmaan valkoista kangasväriä ja painan siihen pienet jalankuvat rintaan. Kädet onnistuvat näin pieniltä vielä tosi huonosti ku käsi ei tahdo pysyä auki. Mut saattaa olla et yritän niitä selkäpuolelle. Tässä hommassa pärjää just ja just yksin mut kaks tekijää olis ihan hyvä. Paidan sijaan kuvia voi painaa mihin vaan kankaaseen haluaa. Se kangas väri on ihan sallittua eikä siitä pitäisi tulla vauvalle mitään. Lähtee ihan helposti vedellä pois. Kangas pitää kuivumisen jälkeen silittää et kiinnittyy. Ja ihan tiimarista ym sitä saa.

Olen kuullu et joku painanu pepun kuviakin[:D].

Tweety, mä taidan tilata vasta viikonloppuna tai alkuviikosta, kun mies on tän viikon isyyslomalla niin jään pian kiinni =)

Kiitos ihanista vinkeistä, avaimenperä tilattu Niklaksen isille ja täytyy varmaan painaa papoille pikkuiset jalanjäljet paitaan[:)]

Täytyis varmaan alkaa suunnittelemaan millaista herkkua leipois. ajattelin oikein kunnolla kerrankin hemmotella miestä kun harvoin tulee sitä tehtyä.

minä meinasin leipoa tälläisen http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/227001/patkis-suklaatuorejuustokakku/ ja päälle kirjoittaa luultavasti valkosuklaalla ONNEA ISILLE! [:)] tein siitä jo yhden harjoitusversion ja voi pojat että oli hyvää [;)]

Voi kökkö. Toi avaimenperä olis ollu niin hyvä idis mut taas oon niin myöhään liikkeellä. Olis meinaa ollu kiva saada siihe sellanen kuva mis on isännän kaks aikasempaa lasta kans mut noh olis pitäny tajuta viime vkl ottaa kuva. Nyt nuo tulee meille kahen viikon pääst vast ja sillon se on jo liian myöhäst. Ehkä keksin jotain.

Takaisin