Itse pidin vähän outona esikoista odottaessa, kun sain miehen vanhemmilta sekä omiltani äitienpäiväonnitteluja. Enhän minä vielä äiti ollut vaikka raskaana olinkin. Mutta en tietenkään pahanakaan pitänyt ja kukat otin ilosena vastaan. En vain osannut odottaa, että minuakin olisi silloin vielä pitänyt muistaa. Mutta kyllä ne juhlapäivät vasta sitten tuntuvat oikealta kun oikeasti on isä tai äiti. Lapsen syntymän jälkeen äitien- ja isänpäivät ovat olleet se rakkain juhlapyhä joulun rinnalla.
Mutta mielestäni äitien- ja isänpäivälahjoiksi parhaimmat ovat lasten itse tekemät lahjat. Kyllä jo ihan pienenkin lapsen kanssa pystyy tekemään jotain, kun käyttää vähän mielikuvitusta :) Yhdessä askartelimme 2-vuotiaamme kanssa miehelleni ja pappalle tyynyliinat, joihin toiselle puolelle painoimme käden- ja jalanjälkiä (myös koiramme tassu ikuistettiin) ja toiselle puolelle poika sai vapaasti piirtää ja maalata mitäs muutakaan, kuin autoja ja mopoja. Kortit ovat myös yhdessä askartelemiamme.
Aamulla herätämme isän viemällä aamupalan vuoteeseen ja tietysti jo silloin saa ensimmäisen palasen leipomastamme isänpäiväkakusta. Tietysti isä on saanut valita itse millaisen kakun haluaa. Tänävuonna tulee limejuustokakku, johon päälle valkosuklaalla poikamme saa painaa kätensä kuvan.(ulkonäkö on aina yllätys) Aamupalaa saa rauhassa nauttia vuoteessa, eikä tarvitse edes koiran lenkityksestä murehtia. Sitten isä saakin rauhassa leikityttää poikaansa, kun minä valmistan isänpäivälounaan. Myös appivanhempani tulevat meille syömään. Oma isäni ei ole kuvioissamme mukana, joten perheessämme on enää nämä kaksi isää ketä juhlimme.
Edeltävänä iltana tai jos aikaa on niin samana päivänä käymme myös viemässä kynttilät pappojen haudoille <3