Ipana-esitietolomake ja toiveet synnärille

Mä varmaan otan oman jumppapallon mukaan (jos saa?), tulis semmonen tietyllä tavalla turvallinen olo. :grin Mä haluaisin myös ammeeseen, en ole ikinä päässyt kun aina on hommat käynnistyneet vesien menolla. En kyllä varmaan pääse nytkään... :sad001 Joskus luin jostain, että joihinkin sairaaloihin voisi viedä oman ammeen jos pyytää luvan erikseen, saisikohan siinä olla? Kun ymmärsin että kalvot puhjenneena ei haluta siihen "yleiseen ammeeseen" koska tulehdusriskit. Mutta onko se vaan se, vai eikö ylipäätään saisi kalvot puhjenneena lillua? :confused: Jos joku sattuu tietämään. :grin Mä en oikein saa mitään infoa mistään... :sad001

Mä mietin myös kovasti voisiko peditiini olla mulle hyvä, jos alkuvaiheessa tuntuu siltä. Se kuulemma voi edistää avautumista (koska lihasten rentoutuminen?) ja se on ollut mulle ennen vähän ongelmallista... Mutta oon myös lukenut (kauhu)tarinoita siitä miten huumattu olo siitä tulee, ja sekin toisaalta pelottaa että suostun johonkin typerään lääketokkurassa. :grin Ja sillä voi olla jotain vaikutusta vauvaankin...

Vähän ohi aiheen. :rolleyes: Mutta ehkä koitan jotenkin noita asioita muotoilla kunhan lomake tulee ajankohtaiseksi...

Oo mä en ookkaan tienny ettei saa mennä ammeeseen jos on jo vedet mennyt :wideyed: Ilmankos viimeks sain vaan mennä kuumaan suihkuun (mistä ei kyllä samanlaista apua saanut rentoutuksen kannalta kuin ammeesta). Mut mites sit nää vesisynnytykset? Kylhän niissä sitten taas saakin lillua siel vedessä vaikka oliskin vedet menny o_O Hmm..

Kai se on sairaalakohtaista. Mä oon ymmärtänyt että kovin monessa paikassa ei saa vesisynnyttää, koska henkilökunnalla ei olisi tarpeeksi kokemusta tms siitä. Joka on sinällään tosi outoa, koska eihän se nyt erityisesti eroa muuten kun paikan suhteen "sänkysynnytyksestä". Mutta oon kyllä kuulleet, että kätilöt voivat olla tosi nihkeitä jopa asennoista, jos siis ovat muita kuin sitä perus puoli-istuvaa. :rolleyes: Mutta pitää koittaa kysellä, koska ainakin mua vesi auttaa todella paljon kaikkiin kipuihin ja no... Ei se suihku ole ihan niin mukava kuitenkaan kuin kylpy. :grin

Voi tietty olla, että mun kohdalle on sattunut niitä kätilöitä, jotka ovat halunneet päästä helpolla. :grin

Lksn paperi oli ihan paperinen ja kuukauden päästä pitäis se viedä neuvolaan. Ei mitään hajua, mitä toiveita sinne näin ensisynnyttäjänä osaa laittaa. Saako toivoo, että miestä käsketä kotiin, jos näyttää että synnytys menee seuraavaan päivään? :D

Mikä se Ipana-lomake on? Mä en ainakaan tiedä saaneeni sellasta. :D

Mä en kyllä halua että päästävät miestä lähtemään mihinkään vaikka kuinka pitkittyis synnytys :grin Hän on mun tuki&turva koko prosessin ajan:Heartred Ainut jos vauvalle käy jotain ja pitää lähteä viemään eri huoneeseen/tutkittavaksi etc. Ni sit ehdottomasti haluan et mies menee vauvan mukaan, vaikka mun pitäiskin jäädä vielä synnyttään istukka tai mahd.tikattavaksi etc.

Äääk, kohta alkaa läheneen tuokin tuleva synnytyspäivä, en malta odottaa että saan pienokaisen syleilyyn :Heartpink

Minä sain vasta tietää, että esikoisen syntymän jälkeen isäntä kun sanoi minulle lähtevänsä nukkumaan nopeasti, että ehtii töihin, niin hän olikin kotimatkallaan soittanut pomolleen ettei tule ja jäänyt kotiin nukkumaan.
Harmittaa, ettei hän jäänyt sitten sinne meidän luokse, mutta toisaalta saipahan nukuttua koko päivän...

Nyt sitten tällä kertaa toivon, että lähdetään synnyttämään vasta aamusta tai päivällä ja ettei menisi yöhön asti..

Takaisin