Inseminaatio/muut hoidot 2018

Meillä lähti ekalla kerralla matkaan 9,8miljoonaa kaveria, lääkäri ei ihan ollut tyytyväinen. Tokalla tais olla joku 38 miljoonaa ja kolmannella huikeat yli 40 miljoonaa pesun jälkeen. Kolmannesta käteen jäi kemiallinen raskaus. Insseillä jatketaan kunhan tähystetään kohtu ensin.

Lugeista tulee mulle oireita just väsymys, turvotus, mahatuntemuksia, näppylöitä, rinnat kipeytyy. Aika näitä pms/alkuraskauden oireet:bag:

Masentavaa :( miten jaksat joka kuukausi vetää näitä.. :oops: näissähän lukikin ettei saa käyttää kovin pitkäkestoisesti :o vai oliko vaan ettei enää rv 9-11 jälkeen

Masentavaa :sad001 miten jaksat joka kuukausi vetää näitä.. :oops: näissähän lukikin ettei saa käyttää kovin pitkäkestoisesti :eek: vai oliko vaan ettei enää rv 9-11 jälkeen

Varmaan koski noita raskausviikkoja. Mähän olen käyttänyt niitä 1,5 vuotta. Välillä ollut tässä pari kuukautta taukoa, mut noin pääsääntöisesti. Nyt viimeksi oli kirjattu kantaan, että pidetään nyt taukoa, kun on tätä kaikkea muuta, kun pidentävät mulla kiertoa.

Tua sullahan oli huomenna inssi, tsemppiä siihen!! :happy093.

Turri, miten menee siellä? Miten inssi sujui? :happy093

Kiitos kysymästä, ihan hyvin menee, kauhee turvotus vaan ollut inssistä lähtien, alamaha ihan pallona :wtf: Itse inssi oli lähes kivuton, tuntui vaan omituiselta.

Mutta tilanne oli siis se, että maanantaina kun ultrattiin, oli 18 mm folli, mutta limis onneton 4,4 mm. Tämä johtui ilmeisesti letroista, joita söin alkukierrossa. Ovuloin siis ihan luomustikin ja aina silloin ollut hyvä folli tai jopa useampi + paksu limis, mutta klinikka ilmoitti, että tekevät inssejä lähtökohtaisesti aina lääkkeelliseen kiertoon. Joten söin sitten minimiannoksen letroja, kp3, kp5 ja kp7. Nyt sitten epäilivät, että noi letrot olivat ohentaneet limiksen (ilmeisesti voivat joillan tehdä tätä) ja mulle määrättiin sitten Menopuria maanantaille ja tiistaille limistä ja follia buustaamaan. No, limis oli ottanut hullun spurtin ja oli keskiviikon inssissä jo 10 mm, mutta tuo isoin folli oli jo karannut. Eli todennäköisesti vähän myöhästyttiin ajoituksessa, mutta jos olis vasta juuri aiemmin irronnut, niin voisi olla mahiksia. Jotenkin luotto on kyllä aika huono tähän yritykseen, mutta toiveet silti korkealla :angelic:

Mikäs sulla tilanne ja miten inssi meni?

Meillä lähti ekalla kerralla matkaan 9,8miljoonaa kaveria, lääkäri ei ihan ollut tyytyväinen. Tokalla tais olla joku 38 miljoonaa ja kolmannella huikeat yli 40 miljoonaa pesun jälkeen. Kolmannesta käteen jäi kemiallinen raskaus. Insseillä jatketaan kunhan tähystetään kohtu ensin.

Lugeista tulee mulle oireita just väsymys, turvotus, mahatuntemuksia, näppylöitä, rinnat kipeytyy. Aika näitä pms/alkuraskauden oireet:bag:

No teillä on ollut sperman laatu kohdillaan ainakin noissa vikoissa insseissä :happy:

Pahoittelut kemiallisesta, mutta vaikuttais kuitenkin lupaavalta ja varmasti sopivalta hoitomuodolta teille!

Itse tosiaan kanssa aiemmin ymmärtänyt, että alle 10 milj. olis jotenkin tosi huono, ja kyllähän ne todennäköisyydet vaikuttaa jonkun verran laskevan, kun sen alle jäädään, mutta toivotaan parasta, onhan näillä alhaisemmillakin määrillä aina jotkut onnistuneet :angelic:

Kiitos kysymästä, ihan hyvin menee, kauhee turvotus vaan ollut inssistä lähtien, alamaha ihan pallona :wtf: Itse inssi oli lähes kivuton, tuntui vaan omituiselta.

Mutta tilanne oli siis se, että maanantaina kun ultrattiin, oli 18 mm folli, mutta limis onneton 4,4 mm. Tämä johtui ilmeisesti letroista, joita söin alkukierrossa. Ovuloin siis ihan luomustikin ja aina silloin ollut hyvä folli tai jopa useampi + paksu limis, mutta klinikka ilmoitti, että tekevät inssejä lähtökohtaisesti aina lääkkeelliseen kiertoon. Joten söin sitten minimiannoksen letroja, kp3, kp5 ja kp7. Nyt sitten epäilivät, että noi letrot olivat ohentaneet limiksen (ilmeisesti voivat joillan tehdä tätä) ja mulle määrättiin sitten Menopuria maanantaille ja tiistaille limistä ja follia buustaamaan. No, limis oli ottanut hullun spurtin ja oli keskiviikon inssissä jo 10 mm, mutta tuo isoin folli oli jo karannut. Eli todennäköisesti vähän myöhästyttiin ajoituksessa, mutta jos olis vasta juuri aiemmin irronnut, niin voisi olla mahiksia. Jotenkin luotto on kyllä aika huono tähän yritykseen, mutta toiveet silti korkealla :angelic:

Mikäs sulla tilanne ja miten inssi meni?
Ihan jees, mulla oli maanantaina ultrassa 18-19mm johtofolli, 11mm limis. Inssissä ei ollut vielä irronnut ja irtosikin sitten illalla ja olotila oli sen mukainen. Lääkärin mukaan meillä oli ihanteellinen hetki inssille ja vaikutti ihan lupaavalta.
:)
Jännä ettei teillä kokeilla luomukiertoon inssiä, meillä oli ihan luomukiertoon. Mutta kaipa niillä on jotain perusteita miksi näin. :rolleyes:
Mulla on inssin ja oviksen jälkeen ollut tossa oikealla puolella kaikenlaisia ihmetuntemuksia ja vauvakuumeinen mieli ne mieluusti ajattelee raskausoireina, vaikka ne todennäköisesti on vaan jotain jälkituntemuksia poikkeuksellisen kipeestä oviksesta. :grin:p mutta toiveet on korkeella!

Tua sullahan oli huomenna inssi, tsemppiä siihen!! :happy093.

Turri, miten menee siellä? Miten inssi sujui? :happy093
Kiitos! :Heartpink Ootan kyllä innolla huomista! :hello2 Vähän jännittää, jos se johtofolli ei olekaan kasvanut (niinkuin viimeksi). Mutta huomenna se nähdään!

Voi vitsi, kuulostaa kyllä että teillä meni inssin ajoitus ihan nappiin! :excited001 Paljon tsemppiä piinailuun!

Turri, mulla kävi tuo sama että limis meni Letrojen takia huonoksi ekassa inssissä. Gonal paransi sen heti, mutta follit jäivät pieniksi. Toisella kierroksella vaste oli paljon parempi, vaikka siis söin noita Letroja samalla annoksella tässäkin kierrossa. Meillekin sanottiin, että inssi tehdään joka tapauksessa lääkkeelliseen kiertoon. Tsemppiä sinnekin piinailuun! :smiley-bounce013

Kiitos Tua ja tsemiä huomiseen, toivotaan, että olosuhteet olis inssiä ajatellen ihanteelliset :Heartred

Tsemppiä tulevaan inssiin ja muille piinailijoille!

Täällä dpo4, ja alkaa jo vähän pelottamaan, ettei taaskaan ole tärppi käynyt :oops:

Tualle tsemppiä inssiin ja peukut pystyssä piinailijoille!

Itsellä tänään alkoi uusi kierto, just sain tiedon että mahdutaan hoitoon tästä kierrosta, eli se ois nyt sitten viimeinen inssikierto lähdössä käyntiin!

Tein tänään myös älyttömän hölmön havainnon (tai havainto terävä, havainnoitsija hölmö :violent001). Olen koko ajan laskenut luteaalivaiheen keston päivän liian pitkäksi, ja ollut siinä uskossa että se on keskimäärin 12, kun oikeasti onkin 11. Nyt on superhölmö fiilis - miten on tämmöinen asia voinut mennä mulla pieleen! Olen tietty tässä hoitojenkin kulussa infonnut lääkäreitä ja hoitajia ihan väärin (totesivat vain, että kierto on lyhyt mutta vaikuttaa toimivalta). Mietinkin, että jos ei tämä kolmas inssi tästä tärppää, niin voisin koittaa pyytää luget siksi aikaa kun jonotetaan IVF:ään, jos suostuisivat. Että vaikka diagnoosi on selittämätön, niin voisiko tuo tyypillistä lyhyempi luteaali tehdä tepposiaan. Lyhyen selailun perusteella kuitenkin aika monessa paikassa näyttäisi lukevan, että 12 päivää olis minimi. Tässäkin luomu(väli)kierrossa luteaali jäi nyt 10 päivään.

Kiitos tsempeistä, inssi on nyt ohi! :smiley-bounce013 Vielä en ollut ovuloinut, yksi 20mm rakkula siellä odotti puhkeamista ja limakalvo oli 10mm. Nyt kun oli puhe näistä alhaisista siittiömääristä, niin eikö meilläkin miehen näyte ollut paljon huonompi kuin viimeksi. :rolleyes: Eli viimeksi oli pesun jälkeen 11 milj/ml, nyt 4 milj/ml... Mutta onpahan siellä nyt jokunen uiskentelija, josko olisivat reippaita uimareita! :sign17:biggrin Varmistelu omatoimisesti on kuulemma vielä suotavaa. :laughing002 Me ollaan TAYSissa ja kuulemma nyt on insseissä jonoa ja jos nyt ei tärppää, niin välikierto odottaa.

Tammenterhotar, mulla on sama homma tuon luteaalivaiheen kanssa. Eli meidän diagnoosi on selittämätön, mutta tiedän että luteaalivaihe jää luomukierrossa n. 10 pvä. Ihmettelin jo ekalla käynnillä, etteivät kiinnittäneet siihen oikeastaan huomiota. Pyysin erikseen tähän inssiin keltarauhastuen, en tiedä olisivatko sitä automaattisesti edes määränneet. Joten kannattaa varmasti kysyä keltarauhastukea luomukiertoon! Siitähän ei mitään haittaa ole. :happy:

Muokattu viimeksi:
Hyvältä vaikuttaa Tua, tsemiä piinailuun :happy: Mulla on luteaalivaihe luomukierroissa yleisimmin 12 päivää, mutta välillä jää 11. Kierrotkin toisaalta vaan 25-26 päivää, ja kaikki lääkärit olleet sitä mieltä, että ihan sopivan mittainen. Tietysti se 10 alkaa olla aika lyhyt ja tuskin niistä lugeista nyt mitään haittaa on!

Mullakaan ei ole missään vaiheessa kiinnitetty huomiota kun olen kertonut että luteaalivaihe on noin 8-9 päivää, olipa luonnollinen tai lääkkeellinen kierto. Ainoastaan Lugesteron pidentää kiertoa joka ei tosiasiallisesti pitene vaan uusi kierto alkaa vaikka vuoto ei ole alkanut. Monessa paikassa olen lukenut (foorumeissa ja tutkimuksia) että 10 päivää riittäisi mahdollistamaan raskauden, alle kymmenen päivää olisi huono juttu.

Kiitos tsempeistä, inssi on nyt ohi! :smiley-bounce013 Vielä en ollut ovuloinut, yksi 20mm rakkula siellä odotti puhkeamista ja limakalvo oli 10mm. Nyt kun oli puhe näistä alhaisista siittiömääristä, niin eikö meilläkin miehen näyte ollut paljon huonompi kuin viimeksi. :rolleyes: Eli viimeksi oli pesun jälkeen 11 milj/ml, nyt 4 milj/ml... Mutta onpahan siellä nyt jokunen uiskentelija, josko olisivat reippaita uimareita! :sign17:biggrin Varmistelu omatoimisesti on kuulemma vielä suotavaa. :laughing002 Me ollaan TAYSissa ja kuulemma nyt on insseissä jonoa ja jos nyt ei tärppää, niin välikierto odottaa.

Tammenterhotar, mulla on sama homma tuon luteaalivaiheen kanssa. Eli meidän diagnoosi on selittämätön, mutta tiedän että luteaalivaihe jää luomukierrossa n. 10 pvä. Ihmettelin jo ekalla käynnillä, etteivät kiinnittäneet siihen oikeastaan huomiota. Pyysin erikseen tähän inssiin keltarauhastuen, en tiedä olisivatko sitä automaattisesti edes määränneet. Joten kannattaa varmasti kysyä keltarauhastukea luomukiertoon! Siitähän ei mitään haittaa ole. :happy:
Meil on sit sama hoitopaikka, voi käpy ei ne mulle mitään ruuhkasta sanoneet! :eek:
Nyt vaan tsemppiä ihan höpönä!

Meil on sit sama hoitopaikka, voi käpy ei ne mulle mitään ruuhkasta sanoneet! :eek:
Nyt vaan tsemppiä ihan höpönä!

Mullekin tää tuli ihan yllätyksenä! Oisko ollu ihan tuore linjaus, varmaan siis koronatapausten määrän lisääntyminen on taustalla. Sormet ja varpaat ristiin, ettei muita inssejä enää tarvittaisi! :love017

Nyt plussapuhuri tänne ketjuun, oispa ihana kuulla onnellisia uutisia! :wav

Mullekin tää tuli ihan yllätyksenä! Oisko ollu ihan tuore linjaus, varmaan siis koronatapausten määrän lisääntyminen on taustalla. Sormet ja varpaat ristiin, ettei muita inssejä enää tarvittaisi! :love017

Nyt plussapuhuri tänne ketjuun, oispa ihana kuulla onnellisia uutisia! :wav
Aika kuluu vaan niiiin hitaasti! :wtf:

Ei hyvänen aika, inssistä on nyt 2 päivää ja täällä jo malttamattomana odotellaan piinapäivien loppua. :grin:banghead: KROOH pitkiä päiviä tiedossa! Mites muilla piinailijoilla menee?

Ja sitten, onko kellään ollu Cyclogest käytössä? Mulle tuli nämä uutena luteaalivaiheen tueksi. Huomenna pitäisi aloittaa niiden käyttö.

Testailla ois jo kiva, plussaan luotto nolla :hilarious: onneks saa testailla näitä Ovitrelle plussia :joyful: ovitrellestä 8,5vrk ja dpo7. Testailen hiipumista vielä, huomenna ehkä näkyy vähän vielä ja tiistaina tuskin enää yhtään.

Liitteet

• IMG_20201004_094453.jpg
    IMG_20201004_094453.jpg
    20.2 KB · Katsottu: 127
Ei hyvänen aika, inssistä on nyt 2 päivää ja täällä jo malttamattomana odotellaan piinapäivien loppua. :grin:banghead: KROOH pitkiä päiviä tiedossa! Mites muilla piinailijoilla menee?

Ja sitten, onko kellään ollu Cyclogest käytössä? Mulle tuli nämä uutena luteaalivaiheen tueksi. Huomenna pitäisi aloittaa niiden käyttö.
Tuskallista on! Mulla dpo4 ja pitäis ainakin viikko jaksaa olla testailematta! Äääähhhh:wtf:

Takaisin