Inhottavin raskausoire

Berry_own

Satasella mukana keskusteluissa
Joulukuiset 2021
Mikä on ollut ikävin, inhottavin tai jopa ärsyttävin raskausoire? Milloin se on vaivannut väärällä hetkellä?

Voin kertoa oman. Olin vähän aikaa sitten lenkillä ystäväni kanssa. Aluksi tunsin harjoitussupistuksia, ja jouduimme pysähtelemään vähän väliä. Ajattelin vauhdin olevan liian kova ja hidastimme. Lenkin loppupuolella aloin kuitenkin miettimään, oliko supistukset kuitenkin vatsanväänteitä. Luulin pystyväni kävelemään kotiin asti. Yhtäkkiä ilmoitin ystävälleni, että nyt on päästävä vessaan ja juoksin lähimpään pusikkoon. Enkä kerennyt. Sieltä puskasta soitin sitten miehen hakemaan minua ja tuomaan samalla vaihtovaatetta ja muovikassin.

Alkuraskauden ummetus oli vaihtunut päinvastaiseen. Normaalisti minulla on jonkin verran ruokarajoituksia, jotka loistivat poissaolollaan alkuraskauden ja palasivat puolivälissä raskautta aikaisempaa ikävämpiä.

Onko muita joilla ikävä raskausoire on yllättänyt väärässä paikassa tai väärään aikaan?
 
Mulla pahoinvointi. Olen pidätellyt oksennusta ties missä rv 5-20 välillä eri raskauksissa ja esim Helsingin keskustassa joutunut oksentamaan ruuhkaisella kadulla kun juuri ja juuri ehtinyt hypätä bussista ulos.
 
Täällä myös hyperemeesi/pahoinvointi. Kiva oksentaa joka kerta kun joku joka esim. haisi tupakalle, hiuslakalle tai hajuvedelle ohitti kadulla. Kerran matkalla töihin oksensin poliisitalon rappusille 6 aikaan aamulla. Kiva siinä yrittää sönköttää ettei ole juonut mitään, on vaan alkuraskaus meneillään. :facepalm:

Toinen on virtsankarkailu. Kaupassa tuli kerran pissat housuun kun aivastin. :shifty:
 
Takaisin
Top