Influenssarokotus

Milloin on teidän mielestänne liian myöhäistä ottaa rokotus? Saisin ensi vuonna ilmaiseksi kun huhtikuuhun asti rokotetaan työn puolesta.

Vaikea ennustaa milloin on pahin piikki noiden influenssatartuntojen kanssa, mut itse olen aina halunnut ottaa ennen joulupyhiä. Ihan senkin takia et ihmiset tapaa pikkujoulu/joulusesongin aikaan enemmän, ja tartunnan saamisen riski on siinä mielessä isompi.

Muokattu viimeksi:
@Vilja. Meillä on neuvolassa ainakin annettu kaikille kyselemättä juuri tuon THL:n ohjeen vuoksi -- alle 7-vuotiaat ovat riskiryhmää ja heidän vanhempansa ovat läheisessä kontaktissa heihin.

Eli käytännössä näistä joutuu maksamaan vain siinä tapauksessa, ettei perheessä ole yhtään alle kouluikäistä lasta tai yli 65-vuotiasta, tai jostain syystä missaa neuvolan rokotusaikataulun. Minä kävin työterveydessä siksi, että siellä rokotukset alkoivat jo syyskuun lopussa.

Meillä ei ainakaan viime vuonna saanut kuin kuopus. Tänä vuonna ei olla vielä haettu kuopukselle rokotusta, joten en tiedä onko muuttunut viime vuodesta. Pitääkin ottaa asia hoitoon.

@Vilja. Meillä on neuvolassa ainakin annettu kaikille kyselemättä juuri tuon THL:n ohjeen vuoksi -- alle 7-vuotiaat ovat riskiryhmää ja heidän vanhempansa ovat läheisessä kontaktissa heihin.

Eli käytännössä näistä joutuu maksamaan vain siinä tapauksessa, ettei perheessä ole yhtään alle kouluikäistä lasta tai yli 65-vuotiasta, tai jostain syystä missaa neuvolan rokotusaikataulun. Minä kävin työterveydessä siksi, että siellä rokotukset alkoivat jo syyskuun lopussa.

Hyvä jos jossain on näin selvät sävelet, tämä ohje on nimittäin ilmeisen monitulkintainen sillä täällä asiasta etukäteen kysyin ja vastaus oli, että neuvolassa rokote annetaan harkinnan mukaan vanhemmalle. Kuitenkin ajan pystyi tätä myöhemmin netin kautta varaamaan perherokotukseen 😅

Takaisin