Influenssarokotus!

kaustinen

Oman äänensä löytänyt
Moniko on ottanut kausi-influenssarokotuksen?
Minulle sanottiin neuvolassa rv 8 ettei suositeltais ekan kolmanneksen aikana, en ottanut. Nyt eilen ystäväni joka on myös raskaana ja asuu eri kaupungissa sanoi että hänet rokotettiin ensimmäisen kolmanneksen aikana eikä mistään "riskeistä" puhuttu.
 
Otin rokotteen jo syksyllä, siis ennen raskauden alkamista. En kyllä oo kuullu ettei ekalla kolmanneksella kannattas ottaa :eek:
 
En aio ottaa, enkä ole kyllä ennenkään moisia ottanut. Nyt meni viimeinenkin maku koko rokotuksiin, kun veljen ja siskon perheet kummatki on rokotteen antaneet lapsilleen ja molemmissa sairastettiin influenssa just. Toisesta ei nyt ihan varmoja olla, kun ei olla testattu, mut toisessa perheessä ihan testeillä varmistettu että oli influenssaa.
 
Otin just pe...ja rv 9 oli menos...oon ottanu aiemmissakin raskauksissa. Oon itse töissä sellaisella alalla, et helposti voi saada tartunnan...hyvin on mennyt ja hyvon meni nytkin.☺
 
En minäkään ole ottanut, ja tuskin otankaan. Tämä influenssa tuntuu olevan jokavuotinen aihe uutisissa, jolla yritetään lietsoa paniikkia. Ei ole siis mitään rokotetta vastaan, jos tuntuu siltä että sen haluaa niin jokainenhan sen voi ottaa. :)
 
En ole ottanut, enkä otakaan ja luultavasti me oltais jo tartuntakin saatu jos oltais saamassa, sillä mä altistun kaikelle helposti töissä ja lapsen hoitopaikassa on kiertänyt monella jo influessa. Hitusen tosin hirvitti kun kuulin että siellä hoitopaikassa on influessaa kiertämässä...
 
Otin rokotteen ekalla neuvolakäynnillä niin kuin otin esikoisen aikaan.
 
Mulle laitettiin töissä, kun työn puolesta kuulun riskiryhmään. Talon oma sairaanhoitaja sen laittoi, ja tiesi mun kyllä olevan raskaana. Sanoi, että suosittelee ehdottomasti, ja mielelläni sen otin pari vuotta sitten tuon kuolemantaudin sairastaneena. Mistään ekan kolmanneksen riskistä ei ollut puhetta.
 
Hyppään mukaan tuolta syyskuisista kun siellä tätä samaa keskustelua virittelin.

Itse olen vielä kahden vaiheilla, että ottaako rokote vai ei. Neuvola heti viikon alussa ja siellähän ne mielellään sen varmaan laittaisivat. Hämmentää vaan tuo kun vielä muutamia vuosia sitten käsittääkseni ei rokotettu ensimmäisellä kolmanneksella ja nyt se sitten olisikin virallisten lähteiden mukaan ihan ok. Jotenkin vähän skeptinen olen tämän asian suhteen ja ajoitus ekaan kolmannekseen huolettaa :/

Toisaalta jos jätän itseni rokottamatta ja influenssa iskee, niin sitten soimaan itseäni siitä valinnasta. Ei oo helppoa tämä päätöksenteko :D Huono omatunto ollut jo siitäkin, että hoksasin tämän asian näin myöhään...Rokotetta kuitenkin jaettu jo marraskuusta saakka...
 
Otin jo ennen raskautta rokotteen, ihan senkin takia kun on reuma joka saattaa alentaa vastustuskykyä..
 
Otin rokotteen noin viikko plussasta. Olen myös töissä paikassa, jossa tartuntariski on suuri. Työpaikan terkkari sanoi, että on ok ottaa rokoite missä tahansa raskauden vaiheessa.
 
En ole ottanut, eikä myöskään ensimmäisellä neuvolakerralla ollut mitään puhetta, oletin että siellä suositeltaisiin sitä, mutta hoitaja ei puhunut siitä mitään. En ole koskaan ottanut rokotetta, joten luultavasti olisin jättänyt nytkin ottamatta, jos sitä olisi ehdottanut.
 
Riippuu varmaan pitkälti terkkarin omista ajatuksista rokotetta kohtaan että suositteleeko automaattisesti..
 
Minä en ole influenssarokotteita koskaan ottanut, eikä raskaus ole muuttanut mieltäni rokotteen tarpeellisuudesta. Saattaahan se mieli jokupäivä muuttua, jos kokee kyseisen taudin oikein pahana joskus.
 
Muokattu viimeksi:
Minulle laitettiin se myös rv9 ☺ eikä minullekkaan mistään riskeistä puhuttu..
 
Me otettiin koko perhe jo marraskuun alussa. Lähipiirissä on vauvoja ja sairaita vanhuksia, niin emme halua sairastuttua heitä. Kun esikoinen oli kuukauden, niin saimme miehen kanssa influenssan rokotteesta huolimatta. Huono tuuri. Onneksi vauva ei sairastunut.
 
Takaisin
Top