Influenssarokotus

Kaispa84

Silmät suurina ihmettelijä
Radiossa "mainostetaan" jatkuvasti lähestyvästä influenssa-aallosta ja kehoitetaan riskiryhmiin kuuluvia ottamaan influenssarokotus. Nyt mietityttää, että pitäisikö tuo rokote ottaa vai ei? En ole koskaan ottanut influenssarokotetta aiemmin, ja pelottaakin miten keho siihen suhtautuu..

Miten te muut? Meinaatteko ottaa influenssarokotteen?
 
Mä otin sen marraskuussa, eikä tullu oireita. Sikarokotuksenkin otin kuopuksesta. Siinä käsivarsi oli vähän arka päivän verran, mut ei muuta suurempaa hämminkii ollu ja sikaflunssalta vältyttiin. Toivon mukaan tääkin puree ja jää influenssa saamatta. Nyt alkaa oleen pahimmat ajat sen saralla..
 
Meillä lapsilla jyllää tällä hetkellä toi influenssa ja lääkkeinä Pronaxen sekä Ventoline tarvittaessa. Kuume käyny korkeella, melkein 40. Itellä ei influenssaa, vaan flunssanpoikasta ja veto pois. Maanantaina kävin neuvolassa ja oisin saanut rokotteen, mutten ottanut, koska meillä jo tauti jylläämässä enkä muutenkaan ota koskaan mitään ylimääräsiä rokotteita. En ottanu possurokotettakaan eikä sitä meillä ollukkaan. Meillä kuiten perusterveet lapset, ite kuulun riskiryhmään perussairauteni takia, mutta mie taijan muutenkin aina uida vastavirtaan 

Tosin ite oon erittäin rokotusvastainen kaikkia uusia rokotteita vastaan enkä ottanut viime vuonna rota-rokotettakaan meän nuorimmaiselle, vaikka kuuluukin nykysin neuvolan rokotusohjelmaan. Mun mielestä nykyään hössötetään aivan liikaa noitten rokotteiden kanssa eikä anneta ihmiselle mahollisuutta oman vastustuskyvyn kehittymiseen

Mutta jokainen tekee tavallaan ja varmaan kannattaa aina puntaroida onko tarvetta rokotteelle vaiko ei 
 
Hei!

Ite en aio ottaa. En usko että rokote sinällään välttämättä olisi vaarallinen esim sikiölle, mutta en muutenkaan pidä sitä niin tarpeellisena. Oon perusterve ja riskiryhmiin varmaan kuuluvat pääsääntöisesti vanhukset ja pitkäaikaissairaat. Ja vaikka rokotteen ottaisi, joku muu flunssa voi kuitenkin tulla.

Mutta tämä on taas näitä juttuja kun on kaksi valittavaa vaihtoehtoa.

 
 
Tää on vähän kakspiippunen juttu ja oon ollu kahden vaiheilla. Mutta ilmeisesti käännyn sen puoleen, etten rokotetta ota ja juuri siksi, että oon muuten perusterve. Nykyään nuo syntyvät virukset voivat olla todella ärhäköitä tehotuotannon ja huonon hygienian takia, joten niissä voi todella olla suuri vaaransa. Mutta niin voi olla myös liian vähän testatuissa rokotteissakin. Joten se on todella hankala sanoa kenenkään, milloin olisi järkevää ottaa rokote ja milloin ei, virukset kun mutatoituu jatkuvasti.
 
Mie kans ite tulin siihen tulokseen etten ota. En oo koskaan ottanu, niin sekin voi sitten vaikuttaa jollain lailla.. Täytyy vaan yrittää vältellä ihmisiä jotka on influenssaan sairastunut ja toivoa ettei itselle tulisi.
 
Minäkin otin rokotteen jo marraskuussa. Päädyin tähän ihan sen takia, että raskauden takia kuuluu automaattisesti riskiryhmään. Raskauden aikana influenssa on usein ilmeisesti myös erityisen raju, varsinkin jos sen saa raskauden loppupuolella.
 
Takaisin
Top