Influenssarokote

Aiotko ottaa kausi-influenssarokotuksen?

  • Kyllä

    Äänet: 29 78.4%
  • En tiedä

    Äänet: 3 8.1%
  • En

    Äänet: 5 13.5%

  • Kaikki äänestäjät
    37

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Aiotteko ottaa, mitä kautta sen saatte? Oletteko aiemmin ottaneet? Oletteko riskiryhmää?
 
Olen riskiryhmää, myös osa lapsistani on sekä molemmat vanhempani. Otan rokotuksen, olen ottanut myös aiemmin.
 
Otan rokotteen nyt kun olen raskaana. Ihan joka vuosi en ole ottanut. Silloin kun esikoinen oli pieni ja silloin kun miehellä oli syöpähoitoja otin.
 
Olen ottanut viimeiset 7v. Ollut aina raskaana tai pieniä lapsia ja sama juttu tänäkin vuonna.
Kukaan perheestä ei ole riskiryhmää, mutta lasten isovanhemmat on.
 
Minä, yksi lapsi ja mies ollaan riskiryhmää, joten ehdottomasti otetaan rokotukset tai oikeastaan saatiinkin ne jo neuvolasta. Miestä ei edes voi rokottaa, joten suojataan ympäristöä mahdollisimman paljon hänen ympäriltään.
 
Olen ottanut vain lapsia odottaessani ja vauvavuotena. Tänä vuonna ei ole vielä saatu. Tämä siksi, että tulen niistä aina kipeäksi. Yhdessä aikaisemmassa työpaikassa rokote kuitenkin ”vaadittiin”.
 
Yleensä olen ottanut jo töidenkin puolesta, lisäksi raskaana ollessani. Voi ehkä olla, että tänä vuonna otan myös.
 
Otan, tai siis koko perhe ottaa. Otettu vuosittain siitä lähtien kun esikoista odotettiin eli 10 vuotta:)
 
Emme ota, koska emme koe sitä niin tarpeellisena. Jos rokotteen antama suoja olisi varmempi, voisin harkita sen ottamista. Noin kymmenen vuotta sitten sairastin sikainfluenssan kotona 41:n asteen kuumeineen, joka taisi antaa pitkäaikaisen suojan, koska sen jälkeen ei ole ollut kertaakaan kuumetta tai perus influenssaa, vaikka olen altistunut suoraan monen päivän ajan sitä sairastavalle (mies toissavuonna).
 
Olen ottanut rokotteen jo monena vuonna, koska lähipiiriini kuuluu riskiryhmäläisiä. Otan rokotuksen myös tänä vuonna.
 
Olen ottanut rokotuksen teini-iästä asti lähes joka vuosi. Nykyään saan sen ilmaiseksi, koska olen riskiryhmää ja myös ammatin puolesta. Rokotus hoituu näppärästi työterveyden kautta.

Takavuosien "sikapiikistä" oli käsi kipeä viikon verran, muita oireita ei ole koskaan tullut.
 
Olen ottanut joka vuosi, varmaankin jostain teini-iästä asti. Kuulun itse riskiryhmään ja myös lähipiirissä on riskiryhmään kuuluvia.
 
Rokotteita on nyt jo jonkinaikaa jaettu neuvoloissa ja varmasti muuallakin. Mekin rokote jo neuvolasta saatiin. Minä ja mies äitiysneuvolakäynnin yhteydessä, esikoiselle varattiin aika sen ottoon. Täällä kerrotaan tuoreesta tutkimuksessa, jonka nojalla pitäisin odottajan rokottamista entistä tärkeämpänä.
 
6. vuosi putkeen otettu. Koulun terkka pisti samalla minulle kun ekaluokkalainen oli lääkärintarkastuksessa :) mies ja vauva on riskiryhmää.
 
On jo otettu. Riskiryhmää on sen verran omassa perheessä, että ei jätettäisi väliin todellakaan.
 
Onko halukkaat jo saaneet rokotuksen? Meillä puolet perheestä on vielä rokottamatta ja rokotteet on lopussa, eikä aikoja enää saa.
 
Me otettiin 2 viikkoa sitten koko perhe mun neuvolakäynnillä. Haluttiin varmistaa, että lapset saavan tänä vuonna rokotteen nenäsumutteena, kun viimeksi ehtivät loppua.
 
Takaisin
Top