Influenssarokote

Otatko influenssarokotteen tänä talvena?

  • Kyllä

    Äänet: 15 75.0%
  • En

    Äänet: 5 25.0%

  • Kaikki äänestäjät
    20

Geysira

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli äänestystä pystyyn, aiotteko ottaa influenssarokotteen tai oletko jo ottanut? Neuvolassa minulle tarjottiin mutta jäin vielä miettimään. Ei osaa päättää. Lähtökohtaisesti en ole rokotevastainen, lapsi saa kyllä ohjelman mukaiset rokotteet kuten itsekin aikanaan sain, mutta en voi kieltää etteikö tuo sikainfluenssafarssi pistänyt vähän miettimään. Varsinkin kun nyt ei ole kyse yksin omasta asiasta vaan mukana kulkee myös toinen yksilö, johon kumpi vaan valinta voi vaikuttaa joko positiivisesti tai negatiivisesti.
 
Minä ja puolisoni käytiin molemmat ottamassa rokote heti kun mahdollista. Sairastin influenssan keväällä ja oli sen verran rankka tauti, etten halua sitä sairastaa uudestaan etenkään raskaana ollessa. Eihän se rokote sairatumattomuutta takaa, mutta ainakkn paljon lievemmän taudinkulun. Samalla sikiö saa suojan jos vaikka sattuisi syntymään keskosena kesken influenssakauden.
 
Otan rokotteen heti kun vain meillä rokotukset alkavat. Lapset ja mies ottavat myös rokotteen. Itse olen töiden takia ottanut jo vuosia ja mieskin lasten ja raskauksien vuoksi aina kun on vain ilmaiseksi saannut.
 
Otettiin kanssa jo koko perhe, taudin sairastamisesta kans sen verran kokemusta että ei mikään sais jättään rokotetta välistä kun sellainen on saatavilla.
 
Otettiin tällä kertaa miehen kanssa molemmat rokote, vaikka tätä ennen ei ole muutamaan vuoteen tullut otettua.
 
Me otetaan kans kaikki rokote. Alkuvuodesta sairastettiin kaikki yhtä aikaa influenssa eikä kiitos enää ikinä.
 
Otin töiden puolesta viime viikolla. Tarkoitus olisi mahd. pian viedä poikakin rokotukselle. Mies halusi kieltäytyä rokotteesta, hänellä aiempia huonoja kokemuksia.

Olen kuullut, että raskauden aikainen influenssa voi viedä ihan tehohoitoon asti. Siksikin rokotteen otto tuntuu hyvältä päätökseltä.
 
Minä otin rokotteen jo kk sitten, heti kun niitä töissä annettiin. Mies otti tällä viikolla myös.
Mieluummin olisin saamatta influenssaa, se on todella kova tauti myös vauvalle.
Työssäni altistun kuitenkin koko ajan kaikille pöpöille ja toisaalta levitän niitä itsekin muille vaikka kuinka huolehtisin käsihygieniasta.
 
en ottanut rokotetta, joku influenssapöpö meillä jo vierailikin tämän viikon alussa, onneksi ei kauaa meillä viihtynyt kun yhdeksi illaksi kovan kuumeen nostatti ja oksetutti, lepo on auttanut ja nyt pöpö pois. toivottavasti sikiöllä kaikki hyvin:Heartred jostain luin että parempi vastustuskyky tulisi vauvalle jos äiti sairastelee raskausaikana, totta vai ei, mutta siihen nyt yritän uskoa :shy:
 
Takaisin
Top