Influenssarokote??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&T&♡
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

M&T&♡

Satasella mukana keskusteluissa
Kesämammat 2017
Moiks!

Meille tarjottiin NP-ultra reissulla influenssarokotetta.. mulle tuli jotenkin epävarma olo, että uskaltaako sitä ottaa kesken kaiken saati missä vaiheessa raskautta.. ja jos se influenssa pamahtaa niin kuinka kaamea riski se sitten on :/??

Ootteko ottaneet rokotteita, ja millä viikoilla? Tai ootteko jättäneet ottamatta?

Vielä kun on sosiaalialalla töissä ja paikassa jossa kiertää kaikenmaailman pöpöt!

Mä en ole koskaan sairastanut influenssaa enkä koskaan ottanut siihen rokotetta, joten jää nytkin väliin.

Mä sain töiden kautta kun oon päiväkodissa niin pöpöriski on valtava. 11+6 oli viikkoja kun otin. Tarkistin neuvolasta ja rokotteen antajalta että on ok ottaa. Otin koska sitä raskauden aikana suositellaan.

Mä otin influenssarokotteen neuvolassa viikolla 10+1 (nyt 13+5). Käsivarsi oli hiukan arka sen jälkeen, mutta ei tullut muita oireita. Mulla on ollut influenssa luultavasti joskus lapsena. Otin nyt kuitenkin rokotteen, vaikka olen aiemmin välttänyt influenssan, kun sen sai ilmaiseksi. Äitikin rauhottui, hän niin hermoilee mun ja tulevan lapsenlapsen terveyden puolesta.

Joo otin sen joskus viikoilla 10-11 tms. Se on vaa hyvä et sen ottaa ja ei oo vaaraa sikiölle. Sulle voi sinänsä tulla jos influenssan saat ni se pahempana kuin normisti. Raskaana oleville tulee pahempana ku muille. Mut en ottanu ite ekan kohalla. Nyt aattelin ku esikoinen tuppaa kaikki taudit tuomaan mukanaan. Olen siis kans töissä sairaanhoitajana mis pöpöt liikkuu.

Joo itelläki toi päiväkotiduuni lisää just riskiä!

Mäkään en oo ikinä sairastanut influenssaa, mutta juuri tuota mietin, että jos raskaana ollessa on sitten alttiimpi saamaan taudit ja vielä pahempana!

Jotenkin vaan hermostuttaa nyt sinne kehoon ottaa mitään pistoksia, mutta ehkä tämä on sitte turvallinen!

Otin viikolla 8. Influenssarokote on turvallinen. Täyttä suojaa ei anna, mutta ainakin tulee paljon lievempänä kun ilman rokotetta. Raskaanaolevat ja lähipiiri kuuluvat riskiryhmään (alentunut vastustuskyky ja riski vakavempiin jälkitauteihin) ja näin saa rokotuksen ilmaiseksi.

Itsekin otin, olisikohan ollut rv 8-9. Olen ottanut töiden takia ennenkin kun meillä on niin suuret riskit sairastua. Nyt pistettiinheti ekassa neuvolassa sekä työperäisenriskin takia että raskauden. Meillä on mieskin rokotettu mun raskauden takia.

Ite en ole vielä ottanut, kovasti kyllä pohdin. Viimeksi neuvolassa sanottiin tälläi joulukuussa että turhaa enää sitä ota, aika on menny jo :D En sitte ottanu, eli varmaan samaa sanovat nytkin jos kyselen kun sama neuvolantäti. Mies on SH, eikä vissiin itekkää meina ottaa, joten ei kai me tytön kanssakaan oteta...kai.. :D

Otin tänä vuonna esikoisen kanssa viikolla 12+4, itse ajattelin taudin olevan rokotusta isompi riski. Päiväkotiympäristössä kun noita pöpöjä tahtoo liikkua.

Otin myös. Ihan jossain alkuraskaudesta, viikkoja en muista. Syy siinä että esikoisesta sairastin joskus viikolla 15 ihan järkyttävän influenssa ja jouduin sairaalaan tarkkailuun kun yleiskunto heikkeni nopeasti ja kuume oli korkea. Ikinä ennen ei ollu influenssaa ollut, paitsi sikainfluenssa. Ja sekin oli lievempi tauti kuin tää minkä raskaanaollessa sairastin. Itse taudin lisäksi jälkitauditkin voi olla riskiryhmille tosi vaarallisia. Kysyin päivystyksessä kuumehoureissani et onko vauvalle tästä vaaraa niin lääkäri totes että ei, mut raskaanaolevalla on 6-kertainen riski kuolla itse tautiin tai jälkitauteihin. Olin vastannu siinä kohtaa et hyvä. Ei kuumeaivot hoksannu et jos mä kuolen ni vauvakin kuolee :P

Meillä ei sitä edes ehdotettu... pitäisköhän siitä kysyä? Ite oon taas flunssassa, ylihuomenna eka ultra.

Otin ekassa neuvolassa vk 8. Minulla on kerran (ilmeisesti) ollut influenssa, joka oli sen verran kaamea, etten sitä raskaana ollessa haluaisi sairastaa. Järkyttävät yölliset päänsäryt, muutenkin karmea olo ja päälle sain vielä poskiontelontulehduksen. Rokotteiden riskejä pidän hyvin pieninä.

Otin eilen eli viikolla 12+1 halusino odottaa yli 12 viikon ihan vain varmuuden vuoksi [emoji1]

Otin kans joskus alkuraskaudessa rokotteen. Ei tullut mitään oireita, ehkä pistospaikka oli illalla arka. Itse olen ottanut aiemminkin, mutta mies otti nyt raskauden vuoksi ensimmäistä kertaa, eikä hänellekään tullut mitään rokotteesta.

Otin myös. Ihan jossain alkuraskaudesta, viikkoja en muista. Syy siinä että esikoisesta sairastin joskus viikolla 15 ihan järkyttävän influenssa ja jouduin sairaalaan tarkkailuun kun yleiskunto heikkeni nopeasti ja kuume oli korkea. Ikinä ennen ei ollu influenssaa ollut, paitsi sikainfluenssa. Ja sekin oli lievempi tauti kuin tää minkä raskaanaollessa sairastin. Itse taudin lisäksi jälkitauditkin voi olla riskiryhmille tosi vaarallisia. Kysyin päivystyksessä kuumehoureissani et onko vauvalle tästä vaaraa niin lääkäri totes että ei, mut raskaanaolevalla on 6-kertainen riski kuolla itse tautiin tai jälkitauteihin. Olin vastannu siinä kohtaa et hyvä. Ei kuumeaivot hoksannu et jos mä kuolen ni vauvakin kuolee :p

Jaiks :O???

Liityn vähän jäljessä tähän keskusteluun :'D mutta minulle tarjottiin neuvolassa jossain viikolla 13 rokotetta. En ottanut koska en pidä rokotuksista sitten yhtään, enkä ole koskaan sairastanut influenssaa. Nyt kuitenkin tiedän muutaman jolla on ollut influenssa ja ihan paniikissa kokoajan ajatuksesta että itelle tarttuis! :O Pesen käsiä nyt siis ihan hullunlailla :D Ja toivon ettei tarttuis.

Mä otin jo ekassa neuvolassa. en ota riskiä että saisin influessan. liikaa kuullut ikäviä uutisia kun raskaana olleet ovat siihen sairastuneet.

Takaisin