Influenssarokote

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PoPi's
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keskiviikkona tuli kans otettua toi rokote ja mies lupas lauantaina mennä myös ottamaan terveyskeskukseen : )

Hei te jotka rokotuksen olette jo ottanut, onko nostanut kuumetta tms? Ja jos niin kuinka pian rokotuksen ottamisen jälkeen? Meillä olis tiistaina mahdollisuus koko perheen saada rokote, mutta mulla on perjantaina painoarvio äippäpolilla, uskaltaako ottaa rokotteen tiistaina?

Mulle nousi rokotteesta kuume samanpäivän illalla, kun rokote oli otettu aamulla. Lämpöä oli vielä seuraavana päivänäkin ja lihakset tuli kipeäksi. Miehelle ei tullut mitään. Uskoisin että pystyt Mir ottamaan sen piikin tiistaina, jos vasta perjantaina on meno. Ei mulla ainakaan pidempään pitänyt kuumetta yllä. Toki sekin voi olla yksilöllistä.

Kiitos Arya. Kyllä me varmaan tiistaina mennään ottamaan kun sitten seuraavalla viikolla ei päästä niin sitten tuntuu että se menee liian pitkälle.

Mulle ei tullut mitään oireita. Otin 23.10.. Ennen en ollu koskaan ottanut eli ei ole enempää kokemusta.

Me saatiin rokotteet eilen. Vähän vaan ollut kipeänä pistokohta, muuten ei itsellä mitään. Miehellä oli ollut vähän vetämätön olo. Mut mitään ihmeellistä ei kummallekaan onneksi tullut :)

Me käytiin tänään ottamassa, mitään oireita ei ole kenellekään ilmaantunut. Pikku2 vaan veti hirveet kilarit kun ei meinannu suostua piikille, väkisin piti pitää kiinni, ja sen jälkeen alko riehumaan, rämpyttelemään valoja ja heittelemään leluja. No hän onneks myös nopeesti rauhottuu, mutta on noi aikamoisia kokemuksia, ens viikolla on lääkäri hänellä ja minä jännitän jo nyt kuinka käy...
Plus että alle 9-vee joka ei ole aiemmin saanut influenssa rokotetta, pitäisi rokottaa uudestaan kuukauden päästä :(

Itseäkin jännittää ensi maanataina otettavat rokotukset... Kaikki 3+ minä ja mieheni oltais piikille monissa mutta noi muksut... Mitä luulette kannattaako aloittaa isommista vai pienemmistä, joka sata varmana ottaa kilarit samoin varmasti keskimmäinen, vanhin varmaan on helpoin... Kannattaisiko siis aloittaa vanhimmasta että se ei säikähdä pienimmän raivaria? Mielipiteitä tai hyviä vinkkejä? Ainakin olen alkanut puhumaan siitä rikottamisesta että saavat sitten jätskii kun päästään pois sieltä.

Jotenki aattelis että isompien esimerkki rauhoittais pienemmätkin? Ei niin minkäänlaista kokemusta siis :D

No sattaa se isoinkin (4,5v) itkun päästää, mutta ei niin kovia raivareita kun pienin (1v9kk)...
Taidetaan aloittaa äidistä ja isistä ja sit vaan ikäjärjestyksessä isommasta pienimpään... Niin kun toi meidän isohan ei mikään kamalan iso vielä ole:D

Äippä niin me tehtiin, ensin minä sitten mies, esikoinen ja pikku2. Saihan toi nuorin silti kilarit.

Mulla oli eilen neuvola, mutta siellä ei puhuttu mitään rokotusmahdollisuudesta. Olin kyllä jo päättänyt, etten sitä ota eikä mieskään halunnut. Ihmetyttää vain. Olisiko se pitänyt itse ottaa puheeksi vai vaihteleeko käytännöt paljonkin paikkakunnasta riippuen. :o

Mä ainakin kysyin ite.. Ihan vahingossa tajusin että kuulutaan riskiryhmään. Hassua kyllä että siitä ei mitään mainita, tuntuu et ei sitä olis meilläkään tarjottu jos ei ite ois osannut kysyä.

Mä kanssa otin ite puheeksi, mutta toisaalta terveyskeskuksessa oli vasta rokotusajat tulossa, joten neuvolatäti olisi luultavasti asiasta maininnut sillä tai seuraavalla kerralla, kun olisi ehtinyt ;) Mulle ei tullut rokotteesta minkäänlaisia oireita. Ei käsi kipeksi tai yhtään mitään.

Huomenna rokotteita hakemaan isolla joukolla:) vähän sekin jänskää miten sekin menee...

Ei sattunu, ei oireita, nopeasti ohi. Toivotaan et baby pysyy masussa sen 2 vkoa, minkä vaatii, että suoja kehittyy täydeksi.

Nyt on sit piikit haettu, hyvinhän se meni kun vaan pienimmät sai pienet hepulit...toivottavasti ei nosta kuumetta tms!

Meillä neuvolatäti otti asian puheeksi ehkä 1kk-2kk ennen rokotteiden saapumista. Kai se on tätistäkin kiinni. Kaveri asuu samalla paikkakunnalla, käy eri neuvolassa, eikä heille oltu puhuttu mitään esim. perheohjaajasta, joka tulee kotiin käymään.

Me ei kyll oteta rokotteita, mutta eipä niitä oo kukaan edes kysyny meiltä.

Takaisin