Imetysvaatteet

Esikoisen kanssa imetystä ei kestäny ku pari kk, toivottavasti tämän kanssa pidempään.. Viime kerralla en pahemmin hankkinut imetyspaitoja, mutta nyt olen kyllä hommannut. Oon ostanu varmaan lähemmäs kymmenen paitaa (käytettynä netistä/kirppareilta). Esikoinen syntyi kesällä ja oli lämmin, joten normitopeilla pärjättiin.. Mutta, itseäni häiritsi välillä se rinnan "paljastus", kun lähes koko rintakehä on paljaana. Varsinkin jos on vieraita käymässä, tai julkisella paikalla. Koska pienen kanssahan se tilanne on usein se, että enemmän vietät aikaa rinnat tiskissä kun paidan sisällä piilossa. Kunnon imetyspaidat on siitä kivoja, että pieni raotus riittää ja loppuosa rinnasta saa pysyä paidan alla lämpimässä ja piilossa muiden katseilta :)
 
Mä en oo ikinä oppinut imettään julkisesti. Se on mulle jotenkin hirveän hankalaa esitellä rintojaan kaikelle kansalle. Tai eihän se sitä ole, mutta siltä se tuntuu. Se mitä olen ostoskeskuksessa imettänyt, on tapahtunut lastenhoitohuoneessa, jossa on imetystä varten oma tuoli ja nurkkaus. Jos meille on tullut vieraita kylään (joitain muita kun oma äiti tai kavereita) niin olen mennyt toiseen huoneeseen. Vaikka imettäminen on täysin luonnollinen asia, mutta silti se on mulle jotenkin hankalaa tehdä julkisesti :sad001 onko kenelläkään muulla samaa ajatusta/tunnetta?
 
Unikko, mulla oli esikoisen kanssa aivan täysin sama juttu. Jos oli joku muu kun oma mies paikalla, niin olo on aina hieman kiusaantunut. En tykkää esitellä ryntäitäni kenellekään ylimääräiselle, vaikka vauvan takia se aivan luonnollista onkin. Mutta ei kukaan muukaan paljastele itseään, kun tulee kahvilla käymään, joten miksi minunkaan pitäisi.. Esikoisen kanssa käytin vielä rintakumia, minkä piakoilleen asettaminen ei ole mitenkään aivan helppoa, joten siinä tosissaan on kyllä tissit tiskissä, syöttäminen ei onnistunut mitenkään sujauttamalla äkkiä nänni suuhun..
 
Mulla oli kans esikoisen kanssa rintakumi ja voi sitä sähellyksen määrää! Eka lapsi kun oli kyseessä niin muutenkin oli opettelemista koko touhun kanssa. Sitten kun vauva lopetti syömisen kesken kaiken ja maitoa vaan edelleen tursusi rintakumin sisään niin katastrofi oli valmis, oltiin molemmat yltäpäältä maidossa :D Siinä kohtaa tuli viimeisenä mieleen "teenpä tämän julkisella paikalla"..
 
Unikko, niinkun tuolla edellisellä sivulla kirjoittelin niin en minäkään ikinä imettänyt esikoista julkisesti. Aina jos meillä oli joku (paitsi mun siskot tai äiti) kylässä niin menin makuuhuoneeseen imettämään. Näin tein aina myös kylässä, jopa anoppilassa menin heidän makuuhuoneeseen rauhassa imettämään yksinäni. Asioilla ei tullut ikinä tarvetta imettää, jos oltiin kaupungilla tms niin imetin lähtiessä ja tulessa vauvan. Pärjäs hyvin 2-4h syömättä. Joskus imetin auton takapenkillä parkkihallissa kun on autossa tummennetut takalasit. Mua ei edelleenkään haittaa miten, missä ja kuinka julkisesti muut imettää, se ei vaan ole mun juttu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen imettänyt yleisillä paikoilla, mutta mulla se on sujunut juurikin tyyliin äkkiä sujauttamalla. :p Mulla ei ollut rintakumia käytössä, ja toisaalta meidän molemmat lapset olivat niin malttamattomia, että kun nälkä tuli, niin siinä ei sitten sopinut hidastella hetkeäkään.:rolleyes: Hermo meni välittömästi, jos tissi ei ollut suussa saman tien, joten ei siinä paljon ehtinyt etsikellä rauhallista imettämispaikkaa, hyvä kun ehti hätäisesti istahtaa johonkin ja kaivella pikapikaa meijerin esiin, ettei huuto yltynyt aivan mahdottomaksi, minkä jälkeen ei enää imetyskään tahtonut onnistua. Mulla oli kyllä erinäisiä (mahdollisimman nopeita ja helppoja) imetyspaitoja ja toppeja ja laitoin vielä harson olkapäältä näkösuojaksi siihen eteen. Napitettavat paidat olis olleet aivan liian hitaita. :grin

Öisin tykkäsin käyttää H&M:n imetystoppeja. Mä en osaa nukkua rintsikoissa ja ne topit oli aika mukavia ja joustavia.
 
Miun aivan ihanat Boob design imetyspaidat, topit ja mekot tuli eilen. Ne on ihan huippuhyviä ja loistavia!! Mie olen ihan rakastunut niihin!!!
Tänään saapuivat Bravadon imetysliivit. Ne ei olleet niin isoja kuin kuvittelin, mutta just tällä hetkellä aika sopivia ja aivan mahtavan tuntuisia päällä, joten pidän ne. Eivät ehkä mene heti imetyksen alussa, mutta myöhemmässä vaiheessa varmasti. onneks miulla on jo kahdet isommat imetysliivit alkuvaihetta varten valmiina..
Vitsi mie olen kyllä niin tyytyväinen miun yölliseen nettishoppailuun :D
 
Mä oon tähän mennessä ostanut yhden mamalicious imetyspaidan, ja kolmet HM imetysliivit. Paita on ihana ja sitä voi käyttää jo nyt raskausaikana. Mutta liivit. Ostin normaalia (75D) isommat (80E), mutta ihan hyvin näitä voi jo nyttenkin käyttää. HM:llä koot loppui tuohon E:hen, ja nyt en sit tiedä pitääkö vielä isompia hankkia varuiksi. Mutta kuten joku yllä sanoi, olen ajatellut että ei ne pitkään oo hirmu isot, ni jospa näillekin käyttöä sit löytyis.
Imetystoppeja meinasin myös vielä ostaa, ehkä myös noita paitoja joita voi käyttää jo raskaana ollessaankin.
 
Itellä on tuo koko vähän ongelma kun pitää jo nyt käyttää E kupin liivejä ja varmaan tästä suurenee vielä. Edullisemmissa liikkeissä tahtoo koot loppua E-kuppiin enkä haluais omaisuutta maksaa rintsikoista joita ei loppujen lopuksi kauaa tarvi.
 
Ei löytynyt kaavoja imetyspaidoille, pitänee ostaa muutama ja kysäistä josko äitini ompelijana pystyisi muokkaamaan jotain peruspaidan kaavaa imetyspaidaksi.
 
Takaisin
Top