Imetysliivien väri ym?

Niittyleinikki_

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2023
Hei! Onko vinkkejä minkä väriset imetysliivit kannattaa ostaa? Missä värissä maitotahrat näkyy parhaiten/huonoiten?

Onko muita vinkkejä? Missä parhaat liivit, pärjääkö HM liiveillä? Kannattaako olla topatut vai ei? Mistä ostaa liivi suojukset vai tarvitseeko niitä?

Paljonkohan kuppikoko kasvaa? Ja millä viikolla? Viikkoja nyt 14...


Kiitos 💕
 
Mä ostin viimeksi kombon jossa oli mustat ja valkoiset. Sopivat suurimman osan kanssa, oli sitten päällä mitä vaan vaatetta. Toki maitotahrat näkyy aika hyvin mustissa, mutta hyvien liiviensuojien läpi ei näy ainakaan oman kokemuksen mukaan ja mulla tuli paljon maitoa. Liiviensuojia oli käytössä kankaiset, nämä tulivat ainakin nyt myös äitiyspakkauksen mukana tänä vuonna 😊

Pärjäsin itse loppuraskauden + imetysajan H&m liiveillä ilman toppauksia. Tässä varmaan omat mieltymykset vaikuttaa mitä on tottunut käyttämään ennen raskautta. Itse olen käyttänyt balconette-mallisia liivejä ennen raskautta. Olen melko rintava, mutta koin nuo H&m liivit riittävinä. Olen nyt raskaana viikolla 37, ja en ole vielä ostanut imetysliivejä. Ostan ne vauvan synnyttyä, sillä viimeksi rinnat turposivat todella isoiksi vasta maidon noustessa, joten odotan samaa tuomiota nyt jos imetys onnistui. Toki imetysliviit on jollekkin hyvä hankinta loppuraskaudesta, mikäli kuppikoko kasvaa paljon.
 
Eipä kestä, hyvä jos oli jotain hyötyä omista kokemuksista. Varmasti loppuraskaudesta on hyvä katsoa onko liivien osto ajankohtaista loppuraskaudesta mukavuussyistä, vaiko sitten imetyksen käynnistyttyä :smiling-eyes:
 
Itse myös esikoisen ja kuopuksen aikaan kävin ostamassa vasta synnytyksen jälkeen imetysliivit, ne rinnat nimittäin paisui (vaikka oli ennestään jo suuret ja kasvoivat raskausaikanakin jonkin verran). Itsellä oli siihen aikaan Lindexin liivit.

Nyt olen ostanut H&M:ltä sellaset toppityyliset imetysliivit jo raskausaikana kun välillä on hankaluuksia saada omat liivit kiinni. Saa nähdä ovatko sopivat vielä synnytyksen jälkeen. 😁 Ostan enemmän sitten synnytyksen jälkeen, kun näkee mikä koko sopiva.

Mä en oo oikeastaan ikinä miettinyt imetysliivien väriä, lähinnä ollut juuri mustaa tai valkoista. Itse olen suosinut kestoliivinsuojia. Esikoisen ja kuopuksen aikaan äitiyspakkauksen mukana tulleita, nyt ostin ihan Prismasta pari pakettia.
 
Maitotahrat näkyy melkein joka värissä. Eli sillä ei isompaa merkitystä.
Liivinsuojia oli itse ainakin pakko käyttää, kombona kankaisia kestosuojia (en muista mistä ostin, mutta netistä taisin tilata, voi tehdä itsekin) ja sen lisänä sitten välillä kaupasta ostettavia kertoja. Jos maitoa ei kauheasti tule, niin jompi kumpi varmasti riittää.
Itsellä ne HM liivit oli tosi huonon kokosia, oli usein kuppi liian pieni ja ympärys liian iso, huonoja käyttää. Eli tilasin sitten ihan netistä ympärysmitan ja kupin tarkoilla mitoilla liivejä. Hankalaa oli kyllä :'D Kuppikoko kasvoi raskauden aikana yhden koon ja imetyksen aikana siitä sitten vielä yhden. Synnytyksen jälkeen ihan heti ei kannata ostaa liivejä, koska itsellä oli ihan järkyttävän paisuneet tissit noin kahden viikon ajan synnytyksen jälkeen. Kasvoi hetkellisesti siis kolmekin kuppikokoa, tasoittui sitten siihen kahden kupin kasvuun kun maidontulo tasaantui.
 
Itselleni ei ole liivien värillä ollut väriä. Mutta liivinsuojat on olleet ehdottomat. Taitaa vaihdella aika paljon, kuinka paljon kuppikoko kasvaa. Itse jouduin ostamaan esikoisen odotuksessa jo jossain puolivälissä uusia liivejä kun vanhat kävi pieniksi eikä ne silloin ostetut käyneet loppuraskaudesta tai imetysaikana. (Imetyksen loputtua ne puoliväliliivit taisi taas sopia.) Toiset taas sanoo ettei ole huomannut mitään eroa. Kaaritukia en suosittele, ne herkästi painaa ja aiheuttaa tukoksia.
 
Ostin jo raskausaikana Lindexin imetysliivit. Niissä on iso säätövara (6 hakasta), niin ovat hyvin menneet raskaus- ja imetysajan. Käytän myös kestoliivinsuojia (välillä mennyt tosin niistäkin läpi, mutta kaikki maitotahrat hävinneet pesussa).

Minulle parhaat liivinsuojat olivat alussa silkkiset, kun rinnanpäät olivat niin arat. Löytyy jostain lastentarvikeliikkeistä ja joistain marketeistakin.
 
Kyllähän maitotahrat mustassa herkemmin näkyvät. Kun maito on niin rasvaista, niin jokaisessa värissä jollakin tavalla tahra näkyy. :) Peseytyvät pois kyllä melko hyvin, ainakin jos sappisaippuaa vähän lirauttaa joukkoon.
 
Mä tykkäsin tosi paljon Lindexin imetysliiveistä. Olen suht rintava mutta maidon noustua rinnat vasta kunnolla kasvoivat kunnes se tasaantui kun maidontuotanto hieman tasaantui. Kokoja niissä on aika kivasti ja ne on mukavia päällä. Esikoisen aikaan käytin yöllä niitä imetystoppeja mutta niissä ei rinnat pysyny hyvin paikallaan. Olivat sitten kakkosen kohdalla päiväsaikaan käytössä.
Täällä päin ainakin Citymarket myy kahdenlaisia kestoliivinsuojia jotka voi pestä koneessa ja koin ne tosi paljon parempina kun kertakäyttöset. Kestosuojat antoi rintojen päiden hengittää eikä niihin jäänyt mitään kiinni kerttiksistä.
 
En koskaan ole ajatellut väriä tahrojen kannalta, ei vaan koskaan tullut mieleen.:Grinning Face With Smiling Eyes:Liivit oli kevyet kaarituettomat pitsiset, isointa kokoa h&m:ltä. Näitä oli mulla neljät, vaaleanpunaisia ja mustia, pesukone lauloi ja vaihdoin kyllä joka päivä, joskus kahdesti imetyksen alussa. Kankaiset kestoliivinsuojat best!
 
Niin ja nää H&M liivit oli kotioloissa, ihmisten ilmoilla oli sit tukevammat Prisman imetysliivit (mustat ja valkoiset) ryhtiä ja tukea antamassa. Muuten olisi tissit menneet miten sattuu ja en tykkää ihmisten ilmoilla siitä. Kotona taas ihanan rentoa makoilla ja nukkua kevyemmissä liiveissä.:Relieved Face:
 
Takaisin
Top