Just toi on niin terve asenne! :)
Ja se tuli tassa myos mieleen, kun mietin tata imetysta, etta minulle tuli itselleni yllatyksena, miten raskasta hommaa se oli sitten jonkin ajan paasta. Vaikka miten soin ja oikein, aina oli energiavaje. Tuntui, etta kaikki energia meni siihen maidontuotantoon. Ja yosyotot olivat puolen vuoden jalkeen ihan tajuttoman raskaita - olin kuin humalassa koko ajan. Monet ystavieni pulloruokitut vauvat nukkuivat lapi yon (8 h putkeen) kolmen kuukauden ikaisina (toki tama ei ole koko totuus, jopa mina tajusin sen univajeesta huolimatta) ja mina herailin 3-4 tunnin valein imettamaan. Kylla oli itku herkassa valvomisen takia. Ehka tama oli vain minun ongelmani, mutta olisin toivonut, etta joku olisi maininnut asiasta aikaisemmmin, ettei olisi itse tarvinnut kaiken uuden keskella siitakin kokea syyllisyytta, ettei kertakaikkiaan jaksaisi enaa imettaa, vaikka maitoa tuli riittamiin ja lapsi imi innolla. Ja aihe on taalla vahan tabu, koska tosiaan hyvin monet tukevat imetysta ja sain kuulla esim. siita, etta kun kaikilla ei rintamaitoa tule ollenkaan, ala valita, jatkat vain ja nauti - aidin on vain kestettava. Ja kyllahan minun kieltamatta tuli ikava imetysta, kun se loppui, mutta talla kerralla aion olla armollisempi itselleni. Aidin jaksaminen on kuitenkin koko perheen kannalta tarkeinta. :)