Imetys

Sai mielestäni kuhan on se tuoreempi maito ensin jäähdytetty samaan lämpöasteeseen. Mut pitääkin hankkia noita minigrippejä, kiitos Ameeba! :)

Meillä kun on pakkasessa niin paljon tavaraa ni en uskalla minigrippejä laittaa mut meillä on ne Aventin sellaset purnukat. Ei ne kovin kalliit olleet ja on kyl kätevät!

Meillä ei muutosta imetystilanteeseen, aika 50-50 korvikkeen kanssa. En oo saanu maidontuloa lisättyä omilla konsteilla, pitää viel kysyä neuvolasta vinkkiä. Pumppaamalla tulee aika heikkoa saldoa, maksimissaan 60ml kerralla. En oo pumpannu ku kerran tai kaks päivässä et sais imetettyäkin.
Tissiraivareita tulee, en tiiä oisko sitten niin et hemmo hotasee tissin tyhjäks aika rivakkaa tahtia ja sit hermostuu ku ei enää tuukaan maitoa riittävän nopeesti. Toi oli hyvä vinkki et voi olla parempi imettää istualtaan, mä öisin oon imettäny makuulla mut se on jotenki hankalampaa ja tulisko sit maito paremmin istuallaan.
Mulla ei oo kans aavistustakaan et miten äkkii se tyhjiin kiskottu tissi uudestaan täyttyy...

Kaks tuntia yhtä jaksoista imetystä takana. Yhet kakka vaipat vaihdettu ja maitobaari käväs vessassa. Katotaan kauan toi meinaa tässä roikkua, ku maitoa tuskin enää tulee. Mun suunnitelma oli mennä kahdeksalta nukkumaan ku yleensä sillon on nukuttu neljä tuntia yhtäjaksoisesti, mutta ei tänään tietenkään.

Pari päivää menty luomuna mutta tänäån loppui taas usko korvikkeettomuuteen. Eilen tyttö oli tissillä koko päivän ja nukkui välissä vain yhdet 3 h päikkärit, joiden jälkeen oli kauhea kiukku, oletan että nälästä. Yökin meni tosi lyhyillä unipätkillä vaikka tähän asti yöt mennyt suht hyvin kun vieressä nukuttaa.
Ja kun tänäänkään ei rauhoittunut pelkällä rintamaidolla puoleen päivään mennessä niin päätin lopettaa molempien kiusaamisen ja annettiin 50 ml korviketta. Nukahti saman tien. Mitä ne tohon NANniin oikein sekoittaa :P

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Synnärillä yks kiva hoitaja sanoi et keskimäärin lisämaitoa voi antaa 4vrk iässä 40ml, 5 vrk iässä 50ml jne... Siis per syöttö.. Mut en tiiä mihin se loppuu se annoksen nouseminen. Tuskin kk ikäiselle annetaan 300ml :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja voithan sä tarjota ja vauva ottaa sit sen mitä ottaa...

Se on se minimimäärä mikä alussa maitoa menee. Mut siinä ajatellaan et imetyksellä ei alkupäivinä tuu paljon...

Meil meni pojalle synnäril 60-70ml maitoa kerral plus mitä Se itse yritti rinnalta. Tällä hetkellä syö 100-120ml.

Kiitos Elmiina! Jäi vaan mieleen kun hän sitä kertoi. Netistä varmaan löytyy noita taulukkoja et kuin paljon KESKIMÄÄRIN vauvat syö minkäkin ikäisinä..

Mä en ole vielä joutunut antamaan korviketta kertaakaan,en ole pumpannut kuin kerran 4vkon aikana ja sekin sen takia,että vähän saisin pakkautunutta rintaa pehmeämmäksi. En ole myöskään lypsänyt,en edes saa tulemaan maitoa itse puristamalla. Mulla ei ole vuotanut tissit kuin muutaman kerran ja silloinkin vaan sen verran,että paitaan on tullut muutaman sentin levyinen märkä läntti. Ilmeisesti mun rinnat tuottaa just sopivan määrän maitoa mitä tarvitaan,ainakin nyt. Tyttö syö 2-3 tunnin välein välillä kauemmin ja välillä vähemmän aikaa.

Välillä 5min ja välillä 20min. Keskimäärin kuitenkin alle 10min nykyään ja sit tippuu nänni suusta...
Mä en oo röyhtäyttänyt tyttö ollenkaan. Se on vahingossa pari kertaa röyhtässyt joskus mut neuvolassa ja sairaalassa ku sanoivat et jos ei oo vaivaa tms kiin ei tarvi röyhtäyttää... ja ei tolta kyllä tuu ilmaa ulos vaikka usein pidänkin pystyasennossa imetyksen jälkeen...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Eilen tyttö tissibileillään tilas lisää maitoa ja tänään on sit väsyttänyt eilinen valvominen ja syöminen ettei oo jaksanu muuta ku nukkua. Tissit koko ajan pinkeenä ja tyttöä saa herätellä syömään tilaamiaan maitoja. Ei saa tilata jos ei kerta syö!:D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin