Imetys

Enpä olisi uskonut että olisi mahdollista mut pakko se on nyt uskoa. Meni nänni rikki xD Tuli tosi ihana repeämä (melkein kuin syvä viiltohaava) sivuun. Eipä tässä nyt imetellä sillä rinnalla ennen kuin on parantunut haava. Onneksi on rintapumppu jolla voi tyhjentää rinnan tässä odotellessa aina. Kaikenlaista sitä osaakin sattua :eek:
 
Auuuuts :sad001 Mun kaverilla lähti kunnon pala nännistä pois ja sano ettei oo koskaan kirkunu niin paljon kun silloin.. :/ ootko rintakumia kokeillu? Säästää nännejä aikalailla..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
weathervane: Meillä samoja ongelmia liian maidon ja ahneen lapsen kanssa. Mie olen kanssa välillä lypsänyt liikoja pois,jotta olisi toisen helpompi syödä. :winkJa olen huomannut,että toisesta rinnasta tulee rauhallisemmin maitoa joten oikein hankalina hetkinä syötän enemmän siitä. :p Tuttia meilläkin kokeiltu välillä,mutta se ei oikein tunnu kelpaavan kuin joinain päivinä. Täytyy ehkä kokeilla kelpaisiko toisenmallinen tutti paremmin.
 
Nyt on menossa se kausi, että vauvan pitäisi olla kokoajan tissillä. Silti syö tosi vähän. Lisäksi tulee kauheita raivokohtauksia kesken syönnin.
 
Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Tsemppiä sinnekin weathervane!
Ostin tänään Kupla Stop:ia. Jospa siitä ois jotain hyötyä ilmavaivoihin, niin helpottas muutenkin. Oletteko muut käyttäneet sitä? Onko ollu apua?
 
Meillä lähti imetys alusta asti ihan hyvin käyntiin. Välillä tosin joutuu antamaan korviketta, ko neiti pulauttelee äidinmaitoa ulos. No sehän onkin "laihempaa" vai miten sen nyt sanoisin. :D

Yksi asia mikä ärsyttää on, että toinen rinta on isompi kuin toinen. Ilmeisesti sinne muodostuu nopeammin maitoa, kuin toiseen. Tyhjänä ovat melko samankokoiset. Vauvan on toisaalta helpompi myös syödä juuri tästä isommasta rinnasta, kun nänni menee paremmin suuhun. Toivottavasti imetyksen loputtua rinnat palautuu jokseenkin entiselleen. :D
 
Mulla on aina ollut toinen parempi maitotissi :) Ja aina aavistuksen isompi kuin toinen.
 
Voi jestas, edellinen imetysrundi (imetin 7 kk kunnes poika itse päätti kerrasta lopettaa) vei jo ennestään suht pienestä varustuksesta suurin osa täytteistä. Joten pahoin pelkään että mitään ei jää jäljelle kun tämä imetys loppuu. Tai kaksi surkuhupaisaa marsunkorvaa:)

Mutta ei sinänsä haittaa, olen sinut asian kanssa. Ja rinnat ovat palvelleet hienosti ja toimineet kuten pitääkin, ja sehän on niiden tarkoitus ja pääasia. Ja ovatpahan olleet fiinit edes muutaman kuukauden ajan elämästä:)
 
Meillä kai meneillään joku 3kk tiheän imun kausi (?) Kun poika on viihtyny pitkälti koko päivän tissillä..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
En pitänyt itseäni imetysintoilijana, mutta koville on silti ottanut, kun täysimetyksestä ollaan siirtymässä osittain korvikkeelle. Yli kolme kk imetystä takana ja rintoihin sattuu edelleen tosi paljon joka imetyksessä. Tilanne oli pienen hetken hieman parempi, kunnes paheni niin, että toisesta rinnasta en enää pystynyt itkemättä imettämään. Neuvolan, ystävien ja perheen tuella sain tehtyä päätöksen, että kipu oikeasti riittää syyksi antaa korviketta. Kipuun ei ole keksitty syytä, joten nyt suunnitelmana on vähentää imetystä, jos se auttaisi kipuun ja voisin jatkaa osittaisimetyksellä. Poika syö edelleen 12 kertaa päivässä ja pitkiä aikoja, joten vauvankin kannalta korvike voi auttaa saamaan tarpeeksi maitoa. Toistaiseksi parin kerran jälkeen nanni näyttäisi maistuvan ja pysyvän sisällä, joten tällä eteenpäin. Haaveet yli puolen vuoden imetyksestä taitaa jäädä haaveiksi, mutta johan ne olivatkin muuttuneet kauhukuviksi kivun jatkumisesta monta kertaa päivässä yli puoli vuotta.. :sad001
 
Yllättävän iso pala tuo lisäruokaan siirtyminen on vaikka kuinka ajattelisi etukäteen, että ei siinä mitään. Kyllä minuakin harmitti kun ruvettiin pojalle korviketta syöttämään lisäruokana aikanaan. Vaikka ajoittain oli korviketta saanut muutenkin, mutta kun rehellisesti lisäruuaksi ruvettiin sitä päivittäin antamaan, niin oli se aikamoinen henkinen isku kuitenkin. Suorastaan jopa yllätti se kuinka pahalta se loppupelissä itsestä tuntui. :sad001 Mutta eipä tuo enää kauheasti harmita. Samanlainen äiti olen hänelle kuin ennenkin vaikka maito ei kunnolla riittänytkään. Ja kun olin muutenkin suunnitellut soseiden yms. aloittelua jo 4kk iässä, niin aloitettiimpa vain lisäruuat hieman toisella tavalla ja jo aiemmin. Ja nyt on pojalla ja isällä enemmän yhteisiä iltahetkiä, kun isä hoitaa iltaisin pulloruokinnat. Saa hänkin sitten "imettää" joka päivä. :wink:Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Meillä edelleen rintamaito vauva ja nyt lisäks saatiin noi minimax lisäravinteet :) Kaippa se syöminen joskus alkaa sujumaan..
 
Nannia syöty viikko ja ihmetelty, että onko sopimaton kaverille vai ei. Oireet vähäisiä, mutta selkeitä kuitenkin..posket helottaa ja rinnassa punaisia läikkiä. Yritän tänään neuvolasta soitella ohjeita, jos osaisivat sanoa, miten kannattaa jatkaa. Sopiva korvike pitäis saada, imetys edelleen kivuliasta.
 
Meillä Arlan Little Baby Organic (pakkauksessa virkattu norsu) on ollut hyvä ja hellä.
 
Mietinpähän tässä että kun taitaa jo kaikki tai ainakin suurin osa noita kiinteitä antaa niin onko vielä ollut vaikutusta imettämis kertoihin? tai maidonjuonti kertoihin? Meillä tuntuu että välillä päivällä menee vähempi, käy lähinnä hömpsyn ottamassa :) ei sinänsä itseä haittaisi jos alkaisikin vähenemään pikkuhiljaa kun meillä nuo syötöt tapahtuu aina vaakatasossa sängyllä:rolleyes: ja myös välillä tuntuu että ei enää niin paljon tuota maitoakaan tuleo_O
 
Meillä sama homma Kyfi86. Imetyksen määrä ja kesto on vähentynyt kyllä. Enää päivällä juo maitoa ruuan päätteeksi jonkin verran tai ihan vain nopsaste ruokailun välillä. Yöllä imee enemmän kuin päivällä.

Rinnat oli aluksi ihan tajuttoman täydet mutta onneksi on tasoittunut :D Enää ei tule ylivuotoja lattialle x) Pakastimeen hieman lypsin sitä ylimääräistä maitoa aluksi mutta enää ei tarvi sitäkään tehdä.
 
Takaisin
Top