Imetys raskauden aikana

Mä imetän 9kk esikoista 3x päivässä. Tarkoitus imettää max vuoden ikään asti, saa nyt nähää, tuntuu että maitoa alkanu tulee vähemmän mutta ei mua haittaa vaikka imetys loppuu aikasemminkin, oon koko imetysajan kärsinnyt imetysdementiasta
 
Täällä myös yksi imettäjä. Esikoinen on jo himpun verran yli kaksi, mutta imetän edelleen aamuisin, päivällä ja illalla/yöllä. Jännitän hieman, tuleeko yhtä paha pahoinvointi kun esikoisesta ja loppuuko imetys sitten siihen. Rv 5+4 menossa, joten vielä se huono olo ehtii tulla. Toistaiseksi pärjätty hyvin. En ole ihmeemmin suunnitellut mihin saakka imetän. Menen päivä kerrallaan.
 
Meillä on nyt saatu vieroitus päätökseen enkä ole kahteen päivään imettänyt. Haikeaa, mutta ei tässä ole edes 8kk, kun saa taas uuden imetysurakan aloittaa. Koska olin aloittanut vieroituksen jo, kun raskaaksi tulin, niin en osaa sanoa miten oma maito väheni tai muuttuiko sen maku niin, että sen takia tyttö olisi itsensä vieroittanut.
 
Meillä taitaa imetys loppua tähän, nyt mennään rv 10+4. Maitoa ei oikein tule enää ja vaikka tyttö vaatii päästä tissille, riittää kiinnostus muutamaan imaisuun ja lähtee touhuamaan muita juttuja, joten on viimeiset puolitoista vuorokautta annettu nokkamuki imetyksen sijaan. Olen kyllä tyytyväinen meidän 13 kuukauden imetystaipaleeseen, kestihän se pidempään kuin olisin ikinä osannut toivoa.
 
Aika pitkään sait imetettyä yxvaan :) meillä neiti kohta 11kk ja nyt mennään vielä 2-3 krt/pvä imetyksillä. Neiti ei näytä merkkejä lopetuksesta, mutta huomaa että ei ole enää niin tärkeää. Vuoden ikään jos päästään ni oon tyytyväinen. Sit sen jälkeen katsellaan et miten pitkälle päästään :)
 
Meillä kans esikoinen käynyt rinnalla viimeksi toissapäivänä, eikä kyllä ole edes kysellyt tissin perään. Voi tätä haikeutta :sad001
 
Täällä kans rupeaa maitovarat ehtymään. Käytiin tuolla osteopaatilla joulukuun puoli välissä mutta en oikein huomannut apua nukkumiseen siitä..nyt vuoden alusta aloitettiin unikoulu. Ei maitoa öisin. Oli vaan pakko, ruvettiin kaikki olemaan niin väsyneitä. No nyt on unet pidentyneet ja tyttö nukkuu sikeämmin huomattavasti. Mutta varmaan toi yöimetyksen loppuminen on kans vähentäny maidon tuloa. Tissitellään suunnilleen aamulla ja illalla, eikä tyttö kovin kauaa nieleskele. On se varmasti haikeeta kun loppuu kokonaan!
 
Tänään oon huomannu et maitoo tulee taas enemmi! Onhan tuo nyt viihtynytkin tissillä..
 
Meillä päätti esikoinen nyt sitte vieroittaa itse itsensä. Meni niinku haluttiinki, esikoinen itse päätti imetyksen jatkumisesta, mutta kyllä on mieli haikeana :sad001 Nyt teen oman surutyöni tämän homman tiimoilta ja sitte alan suuntaamaan katseen seuraavaan imetysrepeämään :) Mutta oon kyllä meistä ylpeä silti, 1v3kk imetystä, josta 6kk täysimetystä. Se on hieno saavutus sekin, vaikkei me siihen 2v tavoitteeseen päästykkään :)
 
Mariianen on kyllä hieno saavutus :) mitkä rvt siulla on nyt menossa?
 
Täällä vasta 6+2.. Joo, ois voinu jäähä lyhemmäks ilman hyviä neuvoja :)
 
Hei onko täällä vielä imettäviä? Onko tullut mitään tuntemuksia?
Neiti edelleen tissittelee 2-3krt/pvä. Muutaman kerran on tullut alamahaan paineentunnetta ja terkka sanoi että jos alkaa enemmin tulemaan niin pitää varmaan lopetella imetystä :sad001
 
Mannikka, imetys pitää lopettaa raskauden aikana vain, jos seksi raskausaikana kielletää tai se aiheuttaa _kipeitä_ supistuksia :) Eli jos sulla ei ole lopetus toiveissa ja nuo ehdot täyttyy, niin sun ei tarvitse vasten tahtoasi lopettaa :)
 
Mariianen, olen kuullu samaa, mutta vähän kyllä huolettaa se paineentunne. Ei se satu mut vähän ikävän tuntusta. Ei oo kyllä nyt pariin päivään tullu mitään, et saa nähä kuin täs käy :)
 
Voipi olla et neiti ite lopettelee nyt.. Tänään ei nimittäin käynyt kertaakaan tissillä. Katsotaan miten huomenna. Aika tarkkaan on nyt vuos täynnä, sunnuntaina on synttärit :)
 
Takaisin
Top