Imettävät odottajat

Leijonaemo-

Tietävä tietäjä
Lokamammat 2018
Maalisäidit 2020
Maaliskuiset 2022
Heinäkuiset 2024
Tänne voi kokoontua imettävät odottajat jakamaan kokemuksia :)
 
10kk tissittelijä mukana odottamassa. Vähän jännittää että jatkuuko imetys kuinka pitkään vielä raskauden myötä.
 
Mulla on äskettäin 1v täyttänyt tissittelijä. Maitoa ei tule enää hirveitä määriä, mutta tissiposki haluaa silti roikkua maitohanoissa kiinni 5-6 kertaa päivässä.
 
Ihana ketju! :)

Mun maitohirmu täytti just 1,5v :Heartred Pikkuisen alkaa imetys tuntumaan ikävälle kun rinnat herkistyy, saa nähä miten käy jos tää menee loppuun asti... Edellisessä km-raskaudessa kerkesi tehdä jo tosi kipeää, kun nännit oli niin arat. Huomasin sillon myös että heruminen vaikeutui huomattavasti, mutta onneksi tyttö ei hylännyt tissejä silti kokonaan. Toivoisin kyllä että saisin vielä imettää, tää on niin tärkeetä meille kummallekin ja ainakin vielä jopa tandemina imettäminen kiehtoo :)
 
Mä en enää imetä, mut oon vähän kade teille jotka vielä imetätte! Meillä poika lopetti tissillä käymisen 2v8kk iässä. Oisin voinut tandemimettääkin, mutta imetys ehti loppumaan ennen kuin raskaus edes alkaa. Saattaa olla että omalla kohdalla imetys myös esti raskautumisen. Mutta ihanaa että saan kohta uuden tissittelijän :Heartred
 
Mä imetän just 1v täyttävää vielä muutamia kertoja päivässä, tarkoituksena lopetella pikkuhiljaa. Ajoittain alkanut nyt hieman sattumaan, muttei haitaksi asti.
 
Mulla ekat oireet oli kyllä toi nännien arkuus imettäessä. Pari kuukautta pitäis vielä sinnitellä niin tulis se vuosi täyteen, sitten jos imetys päättyy niin ei enää itseä harmita.

En mä nyt vastusta vaikka menis tandemimetykseksikin...
 
Täällä yksi imettäjä, uusi joukossanne :) Tyttö 1v3kk, ja toiveissa olisi että imetys jatkuisi raskauden loppupuolelle asti. Tandemimetys ei ehkä ole minun juttu kun menisi liian vaikeaksi kahdelle tarjota kun uusi vauva tarvitsee tissiä paljon, mutta ymmärrän hyvin miksi joku haluaa tandemimettää.

Nyt siis imetän vielä paljon, joka aterian jälkeen päivällä, ja yöllä ehkä toiset 5 kertaa :dead: Yöimetys voisi jo loppua :grin Mutta päivä/iltaimetyksestä haluan vielä pitää kiinni.
 
Täällä on tyttö 1v 7kk jolle tissi vielä ollut tärkeä. Miun on kyllä pakko nyt koittaa lopettaa, imetys on alkanu sattua ja tuntuu tosi ikävältä :sad001 ihmeellisesti kyllä vaan toisesta rinnasta imetettäessä. :O vähän kerrassaan ja hellävaroen nyt lopetellaan, en halua tästä tytölle stressiä, mutta tandemimetys ei oo kyllä miulle vaihtoehto.
 
Täällä imetetään 1v2kk ikästä poikaa. Aina unille nukahtaa vaan tissille ja muutenki hörppäilee viel melko useesti. Yölläkin pari kertaa ja nyt kipeenä useemmin. Yötissittelyt mielellään lopettaisin kyl jo.
 
Mä imetän kohta 11kk poikaani vielä. Oli kyllä ihan älyttömän kipeetä puuhaa nänneille tuossa vielä joku viikko sitten, nyt on onneksi tilanne rauhoittunut. Poika oli melkonen yötissihirmu, joten alotettiin projekti eroon yötissistä 4 yötä sitten. Poika sinänsä tottu uuteen tilanteeseen mutta on kyllä todella herkkäuninen. Heräilee vartin-tunnin välein, alkuillasta ehkä menee parin tunnin pätkä. Ollaan miehen kanssa jaettu yö, mies nukuttaa ja valvoo alkuyön ja minä loppuyön, kun oon menny seiskalta nukkumaan. Viideltä aamulla otan pinniksestä kylkeen ja annan maitoa, sit nukutaan vielä tunti siinä vierekkäin. Kuudelta ylös.
 
Onka teillä muilla raskaus vaikuttanu imettämiseen? Meil ei, poika haluu tissii edelleen tiuhaan Neuvolassa sano et on äidille raskasta olla raskaana ja imettää, en nyt ite niin koe, mut voi ehkä myöhemmin olla.
 
Ei oo vaikuttanu muuten raskaus imetykseen kun et noi yömaidot jätettiin pois kun kävi liian rankaks mulle. Tän viikon onki ollu parempi olo kun mua ei oo imetty kuiviin yön aikana :) Päivisin poika viihtyy vielä hyvin tissillä ja ottaa mielellään maitoa.
 
Mulla on maidontuotanto selvästi vähentynyt ja nyt ollaankin hiljalleen vähennetty ja tavoite olisi pian lopettaa 1v 2kk esikoisen imetys. Ja voihan olla, että maidontuotanto taas lisääntyisi raskauden edetessä, mutta haluaisin pienen hengähdystauon ennen kuin uusi vauva syntyy.
 
Heiii toivottavasti joku haluis vastaa mulle vaikkei tää mun kysymys liitykkää odotukseen ja imetykseen... :) eli siis esikoistakin oisin halunnut imettää pitkään mutta se ei oikeen onnistunut kun maito suihkusi paineella rinnoista ja vauva alkoi hylkiä rintoja. Lisäksi tuntui että poika oli koko ajan rinnoilla vaikka sitä maitoa tosiaan tuli ihan reilusti niin tuntui ettei mikään riittänyt hänelle vaikka kasvoi siis hyvin ja maito riitti. Oli useasti tunninkin rinnalla silloin kun onnistui imetys hyvin ja sit nukkui vaan tunnin ja taas sama rumba. Ni onko siihen suihkuumiseen mitään apua et tää tuleva vauva hyväksyisi sen paremmin? Vai voiko olla että nyt tulis maito ihan normaalisti? Multa kuitenkin maitoa tosiaan reilusti tuli että sitä sitten pitkään pumppailin pojalle kun ei enää halunnut rinnoista syödä ni ois kiva kuitenkin imettää kun se on ilmaista maitoa ja parasta vauvalle
 
Heiii toivottavasti joku haluis vastaa mulle vaikkei tää mun kysymys liitykkää odotukseen ja imetykseen... :) eli siis esikoistakin oisin halunnut imettää pitkään mutta se ei oikeen onnistunut kun maito suihkusi paineella rinnoista ja vauva alkoi hylkiä rintoja. Lisäksi tuntui että poika oli koko ajan rinnoilla vaikka sitä maitoa tosiaan tuli ihan reilusti niin tuntui ettei mikään riittänyt hänelle vaikka kasvoi siis hyvin ja maito riitti. Oli useasti tunninkin rinnalla silloin kun onnistui imetys hyvin ja sit nukkui vaan tunnin ja taas sama rumba. Ni onko siihen suihkuumiseen mitään apua et tää tuleva vauva hyväksyisi sen paremmin? Vai voiko olla että nyt tulis maito ihan normaalisti? Multa kuitenkin maitoa tosiaan reilusti tuli että sitä sitten pitkään pumppailin pojalle kun ei enää halunnut rinnoista syödä ni ois kiva kuitenkin imettää kun se on ilmaista maitoa ja parasta vauvalle

Jos maitoa tulee reippaasti ja vauva kasvaa niin ”suihkutissihoitoa” voi tehdä eli silloin imetetään yhdestä rinnasta useammin peräkkäin tai muutaman kerran ja sitten vaihdetaan eli toinen rinta saa levätä hyvän tovin. Tarjontaan siis pyritään vaikuttamaan sillä. Ja eri asennoilla voi kans helpottaa sitä suihkua, meillä toimi silleen että olin selällään pääty koholla ja vauva vatsa mun vatsaa vasten tai sitten jotenkin niin että vauva oli melkein pystyasennossa. Apua varmasti löytyy tuohon vaivaan! En tiiä onko joillekin apua ollut myös rintakumista mutta se nyt taas tuo sitten omat haasteensa että en tiiä onko järkevää..
 
Jos maitoa tulee reippaasti ja vauva kasvaa niin ”suihkutissihoitoa” voi tehdä eli silloin imetetään yhdestä rinnasta useammin peräkkäin tai muutaman kerran ja sitten vaihdetaan eli toinen rinta saa levätä hyvän tovin. Tarjontaan siis pyritään vaikuttamaan sillä. Ja eri asennoilla voi kans helpottaa sitä suihkua, meillä toimi silleen että olin selällään pääty koholla ja vauva vatsa mun vatsaa vasten tai sitten jotenkin niin että vauva oli melkein pystyasennossa. Apua varmasti löytyy tuohon vaivaan! En tiiä onko joillekin apua ollut myös rintakumista mutta se nyt taas tuo sitten omat haasteensa että en tiiä onko järkevää..
Kiitos :Heartred mitäs sille toiselle rinnalle sit tehdään ? Kun mulla oli pakko olla kerääjä toisessa kun se kans valutteli samalla :'D ja ihan tiiätkö saunassakin alkoi vaa rinnat suihkuilee ja valumaan. Neuvolassa ei osattu yhtään auttaa, sanoivat vaan et pääasia et vauva kasvaa. No joo kasvoi se mut kauheita rintaraivareita ja alkoi vaan yskii ja köhii kun ei ehtinyt niellä. Toi rintakumi toki vois alkuun olla vaihtoehto vaikka mulla ei kyllä muuta tarvetta niille ollut.
 
Kiitos :Heartred mitäs sille toiselle rinnalle sit tehdään ? Kun mulla oli pakko olla kerääjä toisessa kun se kans valutteli samalla :'D ja ihan tiiätkö saunassakin alkoi vaa rinnat suihkuilee ja valumaan. Neuvolassa ei osattu yhtään auttaa, sanoivat vaan et pääasia et vauva kasvaa. No joo kasvoi se mut kauheita rintaraivareita ja alkoi vaan yskii ja köhii kun ei ehtinyt niellä. Toi rintakumi toki vois alkuun olla vaihtoehto vaikka mulla ei kyllä muuta tarvetta niille ollut.
Toisessa rinnassa josta et imetä sillä kertaa voit pitää maidonkerääjää, jos valuttaa. Mutta nextin suosittelemalla ”suihkutissihoidolla” yrittäisin tasoittaa maidontuotantoa.
 
Heiii toivottavasti joku haluis vastaa mulle vaikkei tää mun kysymys liitykkää odotukseen ja imetykseen... :) eli siis esikoistakin oisin halunnut imettää pitkään mutta se ei oikeen onnistunut kun maito suihkusi paineella rinnoista ja vauva alkoi hylkiä rintoja. Lisäksi tuntui että poika oli koko ajan rinnoilla vaikka sitä maitoa tosiaan tuli ihan reilusti niin tuntui ettei mikään riittänyt hänelle vaikka kasvoi siis hyvin ja maito riitti. Oli useasti tunninkin rinnalla silloin kun onnistui imetys hyvin ja sit nukkui vaan tunnin ja taas sama rumba. Ni onko siihen suihkuumiseen mitään apua et tää tuleva vauva hyväksyisi sen paremmin? Vai voiko olla että nyt tulis maito ihan normaalisti? Multa kuitenkin maitoa tosiaan reilusti tuli että sitä sitten pitkään pumppailin pojalle kun ei enää halunnut rinnoista syödä ni ois kiva kuitenkin imettää kun se on ilmaista maitoa ja parasta vauvalle

Heippa! Tuohon ongelmaan on olemassa paljon vinkkejä ja neuvoja. Suosittelen lämpimästi tutustumaan imetyksen tuki ry: n sivuihin. Siellä on muutenkin hyvää ja ajantasaista tietoa imetyksestä. :)

Lisäksi hyvää juttua asiata löytyy ainakin täältä: https://rinnalla.vuodatus.net/lue/2015/02/positiivinen-ongelma

On myös kyllä toki mahdollista, ettei samaa ongelmaa ole tällä kertaa.:)
 
Takaisin
Top