Imettävät odottajat

Mie olen miettinyt samaa että vähentäisi imetystä. Tuntuu että kaikki miehen sukulaiset ihmettelee miksi imetän vieläkin vaikka eivät edes tienneet raskaudesta. Nyt kun tietävät painostavat lopettamaan imetyksen vaikka näkevät miten tärkeää se on esikoiselle. Oma pää on ihan pyörällä että pitäiskö lopettaa vai vain vähentää. Neuvolassa suhtautuivat positiivisesti siihen että vielä imetän esikoista.
 
Minä voisin lopettaa imettämisen ihan just nyt. Hampaita tekevä typy 1v 5kk heräsi 5:30 ja pyöri, kätisi, raapi itseään (kuiva iho), raapi minua, koitti imeä (ei tule maitoa tarpeeksi) ja ei nyt ihan purra mutta kyllä ne hampaat tuntui. En sitten antanut enää rintaa kun sieltä ei selvästi tullut mitään tarpeeksi jotta siihen olisi nukahtanut, ja minulla alkoi käydä jo kipeää. Tunnin jaksoin kuunnella sitä rääkymistä sitten, ja yrittää rauhoitella vesipullolla. Nyt sitten istutaan olkkarissa, kaikki muut nukkuvat (paitsi minä ja typy), ja tv:stä tulee non stoppina Hei Taavia. Tätä olotilaa ei saa korjattua ihan yhdellä kupillisella kahvia. :smiley-angry017


:angry
 
Mie olen miettinyt samaa että vähentäisi imetystä. Tuntuu että kaikki miehen sukulaiset ihmettelee miksi imetän vieläkin vaikka eivät edes tienneet raskaudesta. Nyt kun tietävät painostavat lopettamaan imetyksen vaikka näkevät miten tärkeää se on esikoiselle. Oma pää on ihan pyörällä että pitäiskö lopettaa vai vain vähentää. Neuvolassa suhtautuivat positiivisesti siihen että vielä imetän esikoista.

Teet just niinkuin itsestä parhaalle tuntuu. Ite oon vähentänyt nyt imettämistä yhteen kertaa, imetän siis vain iltaisin. Jossain vaiheessa olis tarkoitus lopettaa kokonaan. Haluan hetken olla imettämättä ennen seuraavaa tissitakiaista. :)
 
Teet just niinkuin itsestä parhaalle tuntuu. Ite oon vähentänyt nyt imettämistä yhteen kertaa, imetän siis vain iltaisin. Jossain vaiheessa olis tarkoitus lopettaa kokonaan. Haluan hetken olla imettämättä ennen seuraavaa tissitakiaista. :)

Sitä olen miettinytkin että päätös on minun. Mutta kyllä se ärsyttää kun joka kerta kun nähdään niin mainitaan ja painostetaan. Meillä otetaan lähinnä iltaisin ja aamuisin. Välillä kiipeä päivisin syliin ja haluaa lohdutus tisukat. Tätä onneksi harvemmin.
 
Kaipaisi kyllä lisää tietoa siitä, miten pitäisi ruokavalionsa koostaa kun siitä pitäisi jäädä sikiölle, itselle, ja jos vielä taaperollekin. Eivät vaan taida mitkään suositukset vielä tunnistaa tilannetta ja sellaista ravinnontarvetta.

Joo, totta. Siuhen ei kyllä,otettu mitään kantaa. Mä en syönyt aluksi kuin foolihappoa ja d-vitamiinia omega3:sen kans, olin ihan veto pois. Nyt syön raskaus vitamiineja, kalkkia (kun en käytä maitotuotteita) ja d-vit ja viel magnesiumia niin olo on paljon parempi.
 
Täällä kans yks imettävä raskaana olija. Imetettävä tissitakiainen jo 2,5v. Väkisin en aio lopettaa mutta toiveissa että lapsi tässä ihan omasta halustaan lopettais. Nyt rv 9+5
 
Täällä on nyt vähän äidintahdistettu noita yöimetyksiä. Mulla on rv 10+0 ja hoikka lapsi on 2v5kk. Aikaisemmin lapsen pisin unipätkä on ollut viimeiset puoli vuotta 5-7h, niin en ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä tätä aikaisemmin. Nyt olen antanut illalla ja aamulla vasta tissiä ja lapsen pyynnöstä lisämaitoa. Muutamana yönä itki hetken ja nyt herää/havahtuu öisin kerran pyytämään peittoa :Heartred tän ikäinen ymmärtää selitykset niin hienosti että tää meni tosi helposti. Joskus aikaisemmin reilu vuosi sitten ja luovutin 3 viikon taistelun jälkeen. Ajattelin että saisin itse nukuttua paremmin kun lapsi ei herätä. Herään kuitenkin, käyn vessassa, piristyn ja valvon joka yö 1,5-3h. Mutta saanpahan sitä omaa aikaa :D
 
Olisin halunnut imettää tandemina, mutta valitettavasti oli lopetettava n 1v 7 kk iässä esikoisen imetys supistusten vuoksi jonohan alkuraskaudessa.
Siitä kohta kk ja vieläkin haikea olo. Ja jännityksellä odotan miten kuopuksen imetys taas onnistuu tai miten esikoinen suhtautuu siihen kun toinen saa ja hän ei.
Oletteko kuulleet tai onko teillä käynyt, että kuopuksen syntyessä aiempi lapsi palaisi rinnalle?
 
Mä oon kuullut että useasti imuote on unohtunut. Voihan sitä koittaa ja jos ei onnistu, pumpata esikoiselle mukiin..
 
Takaisin
Top