Imettävän äidin syöminen ja juominen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten imetys on vaikuttanut äidin ruokavalioon ja juomisiin? Entä ruuat ja juomat maidon kautta vauvaan?
 
Mulla on molempien imetysten aikana ollut kauhea nälkä. Koko ajan saisi syödä jotain ja nälkä ei silti lopu. Painonkin kanssa käynyt niin, että synnäriltä kotiin tultua olin viimeistään viikon sisässä raskautta edeltäneessä painossani. Imetysnälkä on kuitenkin tuonut muutaman kilon siihen päälle. Esikoisen kanssa lähti nekin kilot, kun täysimetys loppui. Huomattavasti olen nälkäisempi nyt, kuin raskausaikana. Epäterveellistä tekee mieli, mutta tavallisella ruoalla pärjää kyllä.

Vauvoihin en ole kummallakaan kerralla huomannut mitään vaikutusta syömilläni ruoilla, ei ole ollut allergioita ainakaan vielä. Kahvia on tullut lipitettyä aika paljon, mutta sekään ei ole nähdäkseni vaikuttanut vauvaan.
 
Syömiset ja juomiset tuntuvat vaikuttavan maidontuotantoon, varsinkin näin oli kun vauva oli ihan vastasyntynyt.
 
Vauvan ollessa täysimetyksellä minulla oli ainainen jano ja nälkä! Ihan koko ajan. Söin öisinkin. Parissa viikossa raskausaikana tulleet kilot silti karisi, mutta kun kiinteät ruoat alkoivat tulla enemmän kuvaan mukaan, niin painoa alkoi tulla uudestaan lisää, kun yösyönti jäi päälle, vaikken sitä enää imetyksen vuoksi tarvinnut :bag:

Syömisilläni oli jonkin verran vaikutusta vauvaan, ja varsinkin sitten myöhemmin kun poika oli yli vuoden ikäinen ja hänellä alkoi iho-ongelmat, jotka pahenivat joistain minun syömistäni ruoka-aineista. Mutta kun imetyskerrat vähenivät, myös minun syömieni ruoka-aineiden vaikutukset vähenivät samalla. Nyt kun imetän keskimäärin 1-2 kertaa päivässä, niin pojalle ei enää iho-oireita juurikaan tule äidinmaidon vaikutuksesta, koska poika saa ravintonsa muualta kuin siitä. Poika on nyt 2v 9kk.
 
Takaisin
Top