Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä rintaraivoillaan kohta kolmatta viikkoa! Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Korvikekin tullut mukaan, koska vauva ei suostu raivoissaan rinnalle vaikka kaikki mahdolliset kikat kohta koetettu. Ainoa milloin imetys onnistuu, on kun vauva on uninen. Kohta ei pää enää kestä tätä tappelua :( harmittaa kun maitoa kyllä tulee mutta ei rinta kelpaa :( pumpulle ei heru kuin enintään 40 ml. Eikä kyllä ole aikaa pumppailla, kun vauva asuu sylissä.

Siskon nuorimmainen oli semmonen et se ei suostunu aluks syömään muuta ku unissaan, oikeasti.

Tiheä imu is here. Puolen tunnin välein on päästävä tissille. Yön nukkui onneksi hyvin kahdella syötöllä, mutta illalla oli jo varsin raivoisasti tissille pyrkimässä ja tänään ehtinyt jo useamman kerran ilmoitella kovasti, että ruokaaaaaaaaaa! Nyt tarvii mamma kärsivällisyyttä!

Tiheä imu on täällä kans. Poju tahtoi eilen alkuillasta lähtien melkein tunnin välein tissille. Onneksi olin hieman jo varautunut tähän niin osasin eka ottaa tissille ku itku alkoi enkä jäänyt ihmettelemään ett mikä sille nyt tuli, vastahan se söi.

Tiheä imu taitaa olla täälläkin. Yö ja aamu meni aikalailla tunnin välein syöttäen, nyt nukkuu. Kahvia naamaan ja kärsivällisyyttä! :)

Pimmi, sama juttu. Olin jo varautunut tähän, joten en ihmetellyt, että TAAS nälkä. Tosin huuto on sen verran raivokasta, että ei paljon viitsi ihmetellä. Syömisen jälkeen poika on sen reilu puoli tuntia yhtä hymyä tai nukkuu. Sitten taas tissille!

Täällä on vissiin kans tiheän imun kausi menossa. Osittain johtunee flunssastakin, että tahtoo olla tissillä suurimman osan hereillä olo ajasta. Tähän vielä lisäksi vikkelä tekemisen puutteessa oleva isoveli... Rupee olee nää sisäleikit jo nähty ja just ku ollaan pojan kans päästy pihalle, ni jo kohta tyttö herääkin..

Ihana 3 kuukauden tiheä imu. Eilen imetin päivällä tunnin välein pitkiäkin aikoja ja yöllä kahden-kolmen tunnin välein. Ei oo hirveen pirtee olo.

Leina, täällä taas päivällä kahden-kolmen tunnin välein ja yöllä vähintään tunnin välein. Jestas mikä päänsärky! Missähän välissä sitä pääsis nukkumaan ku esikko ei päiväunia nuku :/

Taitaa olla jotain tiheää imua tai hulinaa tai jotain täälläkin. Jo toinen TODELLA levoton yö takana ja tuntuu kuin en olis nukkunut ollenkaan. Puolet yöstä tyttö sähläs silmät auki omassa sängyssään ja mun vieressä kun yritin vuoronprään että edes jonnekin rauhoittuisi. Tissikään ei rauhoittanut menoa ja tutti pulpahti heti suusta pois.
Joku mainitsi jossain kokeilevansa imettää molemmat rinnat samalla kertaa ja mä otin siitä kans kimmokkeen että josko meilläkin kelpaisi, no kyllä vaan helposti menee kaks tissillistä kerralla..liekö se tätä ennen saanut liian vähän maitoa kerralla niin siks paino junnaa..?

Mä imetän lähes aina yöaikaan molemmat rinnat. Ja kyllä päivisinkin. Huomasin, kun väsymyksessäni luovutin yöaikaan yhden rinnan jälkeen, niin heräilyä olikin sitten taas enemmän. Ja sit väsytti vaan enemmän. Kun malttaa rauhassa antaa toisen syödä molemmista niin selkeästi jaksaa nukkua vähän pidempään.

Tiheä imu myös täällä. Raivokasta rinnan vaatimista, 2h välein syömistä yöllä ja päivällä söisi koko ajan. Nyt on kolmas päivä menossa. Toivottavasti helpottaa pian.

Muistakaa juoda paljon! Mulle tuli päänsärky kaveriksi eilen illalla ja tajusin, etten ole juonut tarpeeksi. Aamulla tehostin juomista ja alkaa helpottaa. Mutta väsymykseen se ei auta......

Mä olen koko ajan öisin imettänyt myös molemmat rinnat. Koitin vain toisesta niin toinen oli heti ihan pinkeenä ja vuosi.

Mä olen aina imettänyt molemmat rinnat, kun niin neuvottiin sairaalassa. Oletteko te aina vaan imettänyt yhden rinnan kerralla? Mä en näköjään tiedä mistään mitään.

Täällä oli myös tiheän imun kausi joka kesti n 3 viikkoa. Nyt on tilanne vähän rauhoittunut päivisin, ja välillä olen ihan ihmeissäni kun vauvalla ei vaikuta olevan nälkä.

Mä imetän aina vain toisen rinnan. Hyyyyvin harvoin poika suostuu syömään molemmat. Enkä oo vielä koskaan saanut rintaa tyhjäksi. Paitsi vatsataudin aikaan ainakin tuntui siltä, että olisi ollut tyhjät.

Kannattaa imettää molemmat kerralla jos maidontulon pysyminen vakiona on hankalaa. Mä teen niin siksi ettei vaan lopu. Auttaa heruamisessa. Toinen aina niin pinkeä etten viitsi hukkaankaan lypsää. Saa tehdä Niinkuin kokee hyväksi.

Päivisin vauva ei varsinaisesti ehdi huutamaan nälkäänsä. Aavistan sen hänen eleistään ja aina on tarttunut kiinni kun olen tarjonnut.

Mä olen aina syöttänyt yhden kerralla. Ja hyvin on kyllä tyttö kasvanut. :) Itsehän sen jokainen tietää mikä on itselleen ja vauvalle parasta. :)

Ei ole hankaluuksia maidon tulossa, ihan päinvastoin, liikatuotantoa on. Poika puklaa melko paljon jo yhdeltäkin rinnalta syötyään. Viime yönä myös pystyi nukkumaan 4h syötyään.

Mulla on suihkutissit, joten monesti syötän jopa useamman kerran samasta rinnasta, jotta maidon tuotanto tasaantuisi.

Söin muuten eilen sipulia salaatissa. Se oli virhe. Aivan jäätävät ilmavaivat poikaparalla. En syö enää! Huhhuh!

Mä syötän vähän milloin mitenkin. Useinmiten syötän molemmat rinnat, toisinaan tyttö syö vaan toisesta rinnasta. Joskus syötän molemmat rinnat ja silti tyttö jää rinnalle niin pitkäksi aikaa(roikkumaan), että tulee kerralla uusi maidon rintoihin nousu.
ihan tytön nälkätilanteen mukaan.

Takaisin