Imettäisitkö ventovieraan lasta?

En antaisi omaani ventovieraan imetettäväksi. En varmaan imettäisi kuin omaa lasta ellei nyt olisi ihan täydellinen sotatila-päällä ja vauva kuolemassa nälkään.
 
Koskettavaa, kuinka äiti auttaa toista tuntematonta äitiä hädässä :)
Varmasti joutuisin itse punnitsemaan samoja asioita kuin tämä Emma, mutta luulisin että samassa tilanteessa (todella nälkäistä vauvaa kiireen keskellä) voisin imettää, jos imetys miulta onnistuisi hyvin ja maitoa riittäisi "muille jakaa" :)
 
En, poikkeus tietenkin jos lapsen henki olisi kyseessä... (ei korviketta saatavilla, sekä itsellä maidontuotanto käynnissä)
 
Melko varmasti voisin ainakin kokeilla. Mutta en tiedä voisinko antaa kenekään toisen imettää omaa vauvaani, ellei kyseessä olisi jo oikesti tosi paha tilanne tai jopa hengenvaara.
 
Luin myös tuon jutun tippalinssissä. Onhan aihe arka, mutta tässä tapauksessa oli tosi kyseessä ja minusta oli hienoa että tämä nainen rohkeni kysyä mikä hätänä ja tarjota omaa maitoaan. Todella epäitsekäs teko! :)

Jos mulle kävisi vastaavanlainen tilanne kuin lehden jutussa pikkuvauvan äidille, uskoisin että olisin sen verran epätoivoinen että kaikki apu olisi tarpeen. Tärkeintä olisi saada lapsen nälkä tyydytettyä ja sitten voisi etsiä korviketta rauhassa kun vauva raihoittunut. Mikäli itse näkisin tilanteessa olevan epätoivoisen äidin huutavan lapsen kanssa, voisin tarjota apuani.

En kuitenkaan "huvikseni" imettäisi toisen lasta (esim kahvilassa ystävä ei jaksa kävellä lämmittämään korviketta).
 
olisin voinut vastaavanlaisesti imettää toisen vauvaa,eihän se ole keltään pois,mutten tiedä olisinko tohtinut ehdottaa sitä itse?
 
En, jotenkin pelkkänä ajatuksena jo tuntuu todella kaukaiselta. Maitoa voin luovuttaa, mutta en imettää.
 
Voisin. Jos nyt oikein hätä olisi niin voisin imettää toisen lasta tai antaa jopa omani toisen imetettäväksi. Tärkeintähän on kuitenkin saada lapsi ravittua. Toivottavasti tällaista tilannetta ei kuitenkaan ikinä tule :)
 
Takaisin
Top