Ihonhoitorutiinit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia ihonhoitorutiineja teillä on? Mitä tuotteita käytätte ja miten usein? Millainen ihotyyppisi on?

Ihoni on sekaiho, enemmän kuiva tätä nykyä. Pitäisi skarpata. Kasvoille kasvovesi, kosteusvoide, seerumi ja silmänympärysvoide iltaisin, aamuisin vain joskus. Kun meikkaan (nykyään hyvin harvoin, koska en käy missään), silloin on pakko kosteuttaa ja tehdä huolellinen puhdistus.
Jalat pitäisi voidella joka ilta, sitä en tee juuri koskaan. Ja suihkun jälkeen vartalon voitelu perusvoiteella, joskus se vain unohtuu. Käsivoiteet käytössä pitäisi myös petrata, käsien jatkuva peseminen kuivattaa.
 
Vesipesu kerran päivässä. Jalkoja pesen talviaikaan perusvoiteella suihkussa kuivumisen välttämiseksi. Ihoni on pikemmin rasvainen kuin kuiva. En pysty käyttämään mitään voiteita, niistä tulee silmien kirvelyä, päänsärkyä ja kutinaa. Olen kokeillut kaikki vaihtoehdot, hajusteettomat, luonnonkosmetiikan, apteekin voiteet jne. Onneksi vesi sopii.
 
Myönnän olevani laiska erityisessä ihonhoidossa. Vedellä pesen, paitsi jos olen meikannut jolloin ihan meikinpoistoaineella. Joskus käytän kuorintaa (yleensä saunomisen yhteydessä) ja kuorinnan jälkeen laitan vähän kasvovoidetta. Joskus olen käytellyt jotain niasiinivoidetta, kun sen puhuttiin supistavan ihohuokosia. Olen aina inhonnut syvästi ihon rasvaamista, kun siitä tulee jotenkin likainen olo. Iho ei ime voiteita hyvin edes heti peseytymisen jälkeen, koska on taipuvaisempi rasvaisuuteen.
 
Mulla iho voi nykyään paljon paremmin ja tuntuu että mitä vähemmän teen sille mitään sen parempi.
Pesussa nykyään yleensä vain vesi. Jos olen käyttänyt meikkiä niin hajustamaton pesuneste. Kerran viikossa saunan jälkeen kasvojen kuorinta jos jaksan.
Vartalon pesussa myös hajustamaton pesuneste.
Silmänympärysvoidetta käytän aina kun muistan, eli pari kertaa viikossa ja humektan voidetta kasvoissa jos tuntuu kiristävän (talvella).
En kestä mitään hajustettuja tuotteita, atooppiseksi on iho todettu joskus, ja allergioita löytyy mutta ei ole nyt muutamaan vuoteen vaivannut. Aknea ollut myös vuosia sitten.
 
Mulla on sekaiho. Rasvoittuva, kuitenki pintakuiva. Pesen aamuin-illoin ja käytän kasvovettä. Lisäksi rasvaan päästä varpaisiin, ihan perusvoiteilla, LV yms. Ainakin aamuisin pidän tästä rutiinista kiinni, illat on mulle vähän vaikeita saada asioita aikaan, niin saatan vähän oikoa ja pestä vain meikit ja rasvata kasvot ja kädet (suihkun jälkeen ei kestä sitä kuivuuden tunnetta rasvaamatta).
 
Lähinnä rasvaan käsiä, tarpeen mukaan muualtakin. Olen aika laiska tässä ja toisaalta en meikkaa, mikä vähentää kasvojen ihon hoitamisen tarvetta.
 
Takaisin
Top