Ihonhoito

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä ihonhoitotuotteita käytätte?

Itse en paljoa muuta kuin rasvailen peruskosteusvoiteella ja huulia huulirasvalla. Nämä ihan perusmarkettituotteita ellen ole saanut lahjaksi jotain. Huulirasva on yleensä joko Rainbow tai Pirkka riippuen missä kaupassa on käyty. En meikkaa niin se vähentää tarvetta, mutta varsinkin käsien iho kuivuu. Joskus jos jaksan (eli harvemmin) puhdistan kasvoja kasvojenpuhdistusvedellä (tai mitä nyt onkaan nimeltään, taapero on tissillä niin ei juuri nyt pääse tarkistamaan). Kuorintoihin yms. olen liian laiska.

Esikoista rasvaillaan tarpeen mukaan Aqualan Duo:lla ja kuopusta Ceralan plus:lla. Esikoisen huuliin joko samoja halpishuulirasvoja kuin omiini (tosin omasta putkilosta) tai Nivean peltirasiasta, jos on enemmän kuivuneet.

Mä käytän kasvojen pesussa cerave pesuainetta (tulee muuten puhdas!) ja pesun jälkeen laitan joko aloeverageeliä, tai lumenen hydra-voidetta, vähän riippuu kuinka kuiva iho on. Mitään kuorinta-aineita en käytä. Mulla on sellanen kuorintasienihommeli jolla hinkkaan naamaa kun pesen tolla ceravella, jos naaman iho kaipaa kuorintaa. Tuohon cerave + aloevera/hydra siirryttyäni on kyllä iho ollut hyväkuntoinen eikä oo juuri finnejä ollut.

Apteekin perusvoiteita enimmäkseen kaikille. Aqualania ja Humektania vähän vaihdellen.
Silmänympärysvoide on marketista (lumene). Naaman pesen myös marketin lactoline pesunesteellä ja kuorin joskus kun muistan.
Huulirasvana bepanthen silloin joskus kun tuntuu että tarvitsee.

Itselläni käytössä lähinnä marketeista saatavaa luonnonkosmetiikkaa, tosin olen kyllä laiska käyttäjä. Suihkussa kasvojenpesuaine ja suihkun "välipäivänä" kasvovesi-/misellivesi vanulapulla. Jos kasvot tuntuu oikein kuivilta niin kosteusvoidetta& silmänympärysvoidetta. Nyt olen vaihtanut meikkejäkin luonnonkosmetiikkaan, käytössä lähinnä juhlissa. 😅 Huulirasvaa satunnaisesti, sekin luonnonkosmetiikkaa.

Samoin talvella kuivuviin käsiin luonnonkosmetiikan rasvoja. Nyt onneksi iho ollut paremmassa kunnossa kun vaihdoin käsitiskiaineenkin käsisaippuan lisäksi, ei tule niin paljoa herkistäviä aineita, mikä on hyvä asia kun inhoan rasvattuja käsiä.

Lapsi onneksi ollut hyväihoinen, ettei ole paljoa tarvinnut rasvailla. Pesuaineeksi, silloin harvoin kun tarvii, lapsille tarkoitettua hajusteetonta luonnonkosmetiikkaa. Aurinkorasvat luonnonkosmetiikan fysikaalisia rasvoja.

Jaa, minulla taitaa olla perusmarketista saatavia LV-tuotteita. Minulla kun ei saa olla mitään hajusteita. Kosteusvoiteet/aurinkovoitet ovat apteekista.

Meillä työkaveri toi vessaan jotain luomupalasauppuaa - tuoksuu niin vahvasti, että tekee pahaa.

Mulla on Dermosilin Sensitive-sarjasta kasvojen hajusteeton putsari. Käytän hyvin vähän meikkiä, lähinnä juhlissa. Kasvovoiteena myös Dermosilin Sensitive kosteusvoide. En kestä hajusteita ja perheessä pikkulapsia, joten nämä toimii parhaiten :thumbs-up:

Lapsen ihonhoidossa käytössä myös Dermosilin Sensitive Extra voide. Välillä myös täsmähoitona Decubalin intensive repair voide (Apteekista) jos ihottumaa tulee enemmän.

Aurinkovoiteena La Roche Posay:n Baby SPF 50+ lapselle kohtiin, joita ei voi suojata vaatteilla.

Olen alkanut pestä meikitöntä naamaani aamuisin ja iltaisin suolasaippualla tai teepuusaippualla. Joku rutiini pitäisi luoda ja uusi luottoputsari löytää meikinpoistoa varten. Kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide pitäisi ottaa taas rutiinikäyttöön. Samoin jalkojen voitelu iltaisin!

Favoran hellävarainen puhdistusvaahto + kasvovedet vähän milloin miltäkin merkiltä + Ya Naturae silmänympärysvoide + Atopik kosteuttava hyaluronihapposeerumi tämän hetken kombona.👌 Aurinkosuojista käytössä kasvoille Dermalogican SPF50 Anti-age -voide sekä muualle vartalolle Biosoliksen SPF50 spray ja Avenen SPF50 Intense Protect -voide. Kaikki mukavia iholla ja sopivat myös raskaana oleville (Biosolis fysikaalinen, muissa ainesosat niin hellävaraisia eivätkä imeydy syvälle ihoon).☀️

Minulla atooppinen iho riehaantuu auringossa. Yleensä se ei ole ollut ongelma työaikana, mutta näillä helteillä ( töissä edelleen ilmastointi rikki), iho on pahempi kuin teini-iän jälkeen koskaan.

Takaisin