Ihon kunto raskaana

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko raskaus vaikuttanut ihoon? Onko ihosi kuulas ja hehkuu vai näytätkö samalta kuin teinivuosina kaikkine finneinesi?
 
Aina olen ollut suht hyväihoinen, mutta raskausaikana kyllä tulee punoitusta ja pieniä finnejä kasvoihin. :rolleyes: Muuten ihon kunto on aika hyvä, raskausarpia ei ensimmäisestä jäänyt enkä vielä ole tästä huomannut, että olisi tullut. Kädet on kyllä tavallista kuivemmat.
 
Aika normaali iho ollut naamassa. Alussa tuli paljon äkäisiä finnejä, mutta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen rauhoittui. Finnejä tuli myös rintaan, selkään ja olkapäihin. Sekin meni ohi. Mutta mitenkään erityisen hehkuva ja hyvä en sanoisi ihon olevan myöskään :grin
 
Jossain vaiheessa taisi tulla vähän finnejä, muuten ei mitään muutosta. Mullekaan ei tullut mitään raskausarpia ollenkaan, ja muutenkin iho palautui raskaudesta tosi nopeasti vatsasta. Heti synnytyksen jälkeen oli vain vähän pehmeämpi olo, mutta mitään sellaista roikkuvaa säkkiä ei jäänyt (jollaisesta olin kauhulla jo kuvia nähnyt netissä :hilarious:).
 
Minulla puhkesi uudelleen teini-iän akne ja oikeastaan koko alavatsa on vieläkin raskausarpien peittämä. Ei vaikuttanut mitenkään vaikka rasvasin ja hoidin ihoani maanisesti sen 9 kk. Ihoni on vissiin sitä herkemmin reagoivaa tyyppiä. Raskausarpiakaan olisin tuskin voinut estää tulemasta kun vatsa kasvoi niin valtavaksi. :rolleyes:
 
Minulla ärtyi kasvojen iho pahasti, vaikka finnejä ei tullutkaan.
Tähän mennessä ei onneksi mitään raskausarpia ole tullut, tosin olen rasvannut vatsaa päivittäin. Saa nähdä onnistuuko loppuun asti.
 
Mulla puhkesi ensimmäisen kolmanneksen aikana ikävästi finnejä naamaan ja rintakehään reippaasti. Eikä niihin tuntunut mikään auttavan. Lisäksi hiukset rasvoittui ihan hurjaa vauhtia, joten tuntui, kuin olisi palannut hetkeksi teini-ikään. Onneksi kuitenkin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen tilanne rauhoittui. Muuten en juurikaan ole huomannut muutosta ihossa, mulla on tosi kuiva iho, ehkä nyt ollut aavistuksen vähemmän kuiva, mutta ei mitään suoranaista hehkua ole näkynyt täällä päin, vaikka viimeinen kolmannes alkoi muutama päivä sitten:grin
 
Olin jo valmistautunut ihoni rasvoittumiseen ja finneihin luettuani kauhukertomuksia muilta (ja minulla on vielä sekaiho), mutta iho on ehkä hiukan jopa kuivunut eikä finnejä ole tullut. Olen kyllä vasta viikolla 9, että aikaa on vielä :rolleyes:
 
Ihan ensimmäisinä raskaus viikkoina ennen rv 12 näytin finninaamaiselta teiniltä, mutta nyt on iho rauhoittunut. Jotain kummallisia verenpurkaumia tullut alaluomelle. Onko muilla kokemusta?
 
Itselläni on jo pitkään ollut kasvojen iho melko finnitön ja suht hyväkuntoinen, mutta aika alkuvaiheesta lähtien ilmestyi paljon pikku näppyjä/finnejä naamaan. Nyt tuntuu, kun raskaus vähän edennyt että kasvot on rauhoittuneet. Tosin selkään on alkanut ilmaantumaan aika ärhäköitä finnejä mitä ei ole sitten teinivuosien jälkeen minulla ollut.
 
Raskaus on nyt puolivälissä ja kasvojen iho on tosi hyvä. Mutta on jotenkin kuivakka olo. Rinnoissa on raskausarpia jotka on tullut ennen raskautta, vatsassa ei vielä. Tiedän ihoni olevan sellainen, että arpia tulee. Käsittääkseni arvet ovat enemmän ihotyypistä kiinni, olikohan jopa niin.
 
Iho on mennyt huonompaan suuntaan kasvoissa. Ei ole katastrofi vielä, mutta kun nuoruudessa oli paha akne niin hieman huolettaa. Muuten ei ole vielä ainakaan muutoksia.
 
Oletin, koska iho on normaalisti sekaihosta rasvoittuvaan ja helposti tukkeutuva, et raskaana olis edessä kamala finnikatastrofi. Iho onkin mennyt päinvastaiseen suuntaan. Hirveän herkästi reagoi jopa tuotteisiin, mitä oon käyttänyt vuosia ja iho on välillä ihan punalaikukas. Pintakuivuutta pukkaa kanssa.
 
Mulle tuli edellisessä raskaudessa kauhea raskauskutina, joka lopulta johti raskauden käynnistämiseen (viikot olivat kyllä jo täynnä). Koko kroppa täynnä kutiavia näppylöitä. Nyt jännitän kuinka käy tämän uuden, tosin vasta aluillaan olevan kanssa.
 
Mun iho oli tosi hyvässä kunnossa keskiraskaudesta eteenpäin, mikä oli mulle iso yllätys kun on vaikea akne tausta. Yksi tuttavakin sanoi, että mä ihan hehkun. Raskausarvet haalistu nopeesti ja vatsan löysä iho vetäyty takas kanssa tosi nopeesti.
 
Enpä huomannut ihossa mitään muutosta. Ei tullut näppylöitä tai raskausarpia, vaikka kasvupyrähdys ajoilta on rinnoissa ja reisissä paljon pieniä, erittäin haaleita arpia.

Voin kyllä sanoa, että syy voi hyvin pitkälti olla kookosöljyssä. Lähes päivittäin sillä rv 25 eteenpäin hieroin ja rasvasin tunnollisesti vatsaa sekä kylkiä. Aamuin ja illoin noin 10-15min kerrallaan eli jopa 30min päivässä. Monta purkillista meni, pitää laittaa paljon ja tehostetusti vielä loppuraskaudesta :grin Voin suositella, jos jaksaa nähdä vaivaa.

Vatsan iho nyt 7vk synnytyksestä on ihan ok. Vain vähän löysempi nahka, mutta ei sitä ulospäin huomaa. Vain jos itse vetää. Vatsan iho venyi kuitenkin noin 20cm raskauden aikana. Nyt jäljellä reilu kilo ja 2cm. Tulee tietysti mahdollisessa seuraavassa raskaudessa sitten :grin
 
Mulla esikoisen kohdalla normaalisti rasvanen iho, kuivu niin pahasti, että ihan hilseili ja sai olla rasvaamassa koko ajan Nyt toista odotan saa nähä mitä tapahtuu, toistaiseksi rasvainen kuin mikä, eli ei ainakaan mitään raskaus hehkua raskausviikkoja 7 + 2.
 
Takaisin
Top