Ihon kunnosta

PupuL

Jostain jotain jo tietävä
Kattelin tuosa aamusella naamaani ja täytyy kyllä sanoa, että raskaus näkkyy naamassani (huonolla tavalla). Leuka ja otsa ovat täynnä epämäärästä ryynää ja pientä näppylää, isoja finnipaukamia ei sentään oo vielä tullu. Aiemmin ihoni on ollu suorastaan loistokuntonen: heleä ja suhteellisen sileä. Kosmetologiystäväni tuumikin, että tuo leuanseutu on semmosta hormooniherkkää aluetta  ja monilla tuo alue alkaa kukkia raskaudessa. Netistä myös bongasin semmosen väittämän, että iho-ongelmat lupailisivat tyttövaavia, tiiä häntä;) Muutenki kyllä nyt puskee jottain ulkonäkökriisiä ku oon tyhmänä siirtäny kampaamokäyntiä jo kahesti ja tyvikasvuaki tunkee oikeen urakalla. Jospa se uus kampaus & väri vähän herättelis hehkiäää mammafiilistä.
 
Et ole ainut!! Min naama on järkyttävä finnien valtaama alue! Ja niitä oli ensin niitä pieniä näppyjä, nyt on tullu myös ne isot paukamat. Viime raskausaikana (odotin poikaa) Leuka, kaula, ohimot, otsa oli täynnä, muutama tais olla poskissaki. Ja samaa saan odottaa näköjää tältäki raskaudelta. Kipeitä ja isoja, viimeksi kävin kosmetologilla ihan vartavasten näitten näppylöiden takia ja sanoi että ne on niitä raskaushormooneista johtuvia näppylöitä eikä ne häviä ku raskauden jälkee.. no niin tekivät, mut todellaki naama hehkui (punasena) koko raskausajan!! En tykänny. Nyt olis kesällä miehen velipuolen häät ja olis ihan kiva näyttää ihmiseltä...
 
Mulla oli iho aivan kamalassa kunnossa molemmissa aiemmissa raskauksissa ja pojat syntyi molemmilla kerroilla. Nyt iho on hyvä, ihan normaali koko ajan, vaikka pahoinvointi puolestaan on tuplasti pahempaa kuin aiemmin. Ei mene oireilukaan samalla tavalla eri raskauksissa.
 
mulla on ainakin vielä iho kunnossa, esikoisen aikana ei ollut mitään ja poika tuli :P
 
Mulla on mennyt just toiste päin: viimeiset 15 vuotta on kulunut jos jonkin sortin aknen parissa, mtta nyt raskaana iho suorastaan hehkuu! Eli tutkimattomia ovat raskaushormoonien vaikutukset :)
 
Mulla ei onneksi ole näppyjä sen enempää kuin ennen raskauksia. Sen sijaan naama on älyttömän kuivassa kunnossa. Leuan seutu oikein hilseilee kuivaa ihoa ja sitten kun rasvaa niin ai että kun kirveltää. En oikein tiedä mitä tököttiä pitäis naamaan laittaa että ei olisi niin kuivassa kunnossa ja miten sitä pitäisi oikein hoitaa..
Edellisellä kerralla naama oli myös kuiva mutta ei sentään näin kuivassa kunnossa.
 
Takaisin
Top