Iho muuttunut raskauden takia

Alethea

Oman äänensä löytänyt
Mulla on nyt raskausaikana iho muuttunut älyttömän kuivaksi, saa olla rasvaamassa JATKUVASTI!
Suihkussa käynnin jälkeen pakko rasvata koko kroppa päästä varpaisiin ja silti koko loppu päivä kutittaa ihan hirveesti :sour: Myös hirveitä ihottumia saattaa tulla yhtäkkiä selkään, kasvoihin tms..

Onko muilla raskausaika muuttanut ihoa?

Toinen pulma on nännien iho. Vaikka rasvaan aamuin illoin, silti nänneistä irtoaa ihan nahka. Mitä ihmettä niihin voisi laittaa? Onko muilla nännien kanssa tämmöistä?
Itsellä ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut edes rasvata nännejä, ei edes edellisessä raskaudessa. Siksi olen tosi kummissani :wideyed:
 
Mulla iho on muuttunut raskausaikana, finnejä tulee enemmän, mutta toisaalta myös atooppista ihottumaa on enemmän. Molemmat voi johtua ihon kuivumisesta. Nännejäkin rasvailen, vaikkei ihan noin paha oo kuin sulla, mutta kuivuvat enemmän kuin "normaalisti".
 
Naama, selkä ja rintakehä kukkii.. :sad001
Mulla ei edes teininä ollut näin huono iho.
 
Mulla kanssa iho kutiaa. En oo kyllä vielä rasvaillut, kun kutina yleensä loppuu ennen kuin riisun vaatteet enkä sitten enää muista rasvausta kun ei kutitakaan..
 
Mulla on tullu ihan hirveesti näppylöitä ja finnejä, onneks toistaiseksi vain lähinnä kasvoissa, toki muutama niskassa ja rinnassa, mut ei niin näkyviä. Esikoista odottaessa tuli rintaan ja niskaan myös ihan kauheita mollukoita, mut kai se on vielä edessä.... Iho on myös paljo kuivempi, kutisee ihan karseesti jos ei muista rasvata. Mulla kyllä myös atooppinen iho ja voi johtua kyl näistä ilmojen vaihteluista myöskin, tiedä häntä.
 
Täällä myös yks kohtalontoveri! Koko kropan iho on älyttömän kuiva ja joskus oon yölläkin herännyt siihen, että raavin itteäni. Ei kiva. Sen sijaan naama, selkä ja kaula kukkii hullun lailla. Oon kärsinyt huonosta ihosta koko aikuisikäni, mutta tää on vielä astetta pahempaa. Oon käyttänyt luonnonkosmetiikkaa nyt n. 1,5 vuotta, mutta senkään alussa tuomasta tehosta ei ole enää mitään jäljellä. Onko kukaan löytänyt ratkaisuja raskausajan finneilyyn?
 
Juu, tuntuu, että erityisesti vatsan ja rintojen seudun iho on kuivempi ja punakampi.. Eilen itseasiassa huomasin, et nännejä kutittaa ja tänään niistä on jo lähtenyt hieman iho.. Aqualan Plussaa laitettuani alkoi "kivasti" kirvellä.. :sour: En tiedä auttaisko rasvaisempi voide esim. Bepanthen.. Mulla on siis melko kuiva iho normaalistikin. Finnejä ei onneks ole ainakaan vielä tullut minnekään!
 
Nänneihin kannattaa käyttää lanoliinia, se ei ärsytä herkkää ihoa niin paljon ja muutenkin on "nännirasva". Mulla myös vatsan ja rintojen iho on todella kuiva ja hilseilevä, mut on muutekin. Kannatta huomioida mitä materiaalia vaateet on, sillä keinokuidut saattavat ärsyttää ja kuivattaa iho entisestään. Ja toinen on et suihkussa veden lämpötilaa kannattaa laskea, sillä kuuma vesi kuivattaa. Ja rasvata tarvittaessa. Finnejä tulee jonkun verran ja oon niitä törkeesti puhkonu mustapääraudalla(puhtaalla) ja puhdistanut ihon kasvovedellä, välillä laitan saunaan naamion naamalle. Lisäksi oon vaihtanut naamarasvan sellaseen kevyempään versioon(ei niin rasvainen).
 
Mulla on atooppinen iho ja en ole huomannut siinä mitään muutosta. Samat paikat hilseilee ja kutiaa kuin ennenkin. Eräs atoopikkokaveri sanoi että hänellä meni iho paljon parempaan kuntoon raskauden aikana, sitä ihmettä odotellessa. :rolleyes:
Mulla myös hilseilee nännit ja nännipihat, sitä ne tosin teki jo ennen raskauttakin. Olen kokeillut sen sun seitsemää rasvaa, mutta mikään ei pysyvästi poista ongelmaa. Nyt jo takaraivoon hiipii huoli imetyksen onnistumisesta, jos iho menee huonompaan kuntoon. Pitää varmaan kokeilla sitä lanoliinia, mutta kun mikään muukaan ei tähän mennessä ole auttanut, en odota suuria.
 
Suosittelen tota lanoliinia, sitä muutenkin kannattaa käyttää imetyksen aikana jos tulee nirhaumia/hankaumia/verestytsä jne.
 
Kasvot, rinta ja selkä täynnä pientä finnin omaista hormoninäppyä! Käsiin ja pariin sormeen ilmestynyt ihottuma-alueita jotka ajoittain myös kutinan ja hilseilyn lisäksi kirvelevät.

Tämä kasvojen näppyläisyys ärsyttää ehkä kaikista eniten, näytän ihan teiniltä kun otsa muistuttaa ihan perunapeltoa...
 
Mulla rinnat kutiaa ihan älyttömästi ja välillä kun olen unohtanut rasvata, niin ei meinaa nukkumisesta tulla mitään kun kutisee vain. Ihoa ei onneksi lähde. Näpyt taas naamassa tulee ja menee. Välillä tulee kunnon ryöpsähdys ja niiden jälkeen kun on muutaman päivän saanut nauttia taas "puhtaasta" ihosta, niin tulee uusia. Viime raskaudessa ihoni oli koko ajan parempi, mutta tuntuu, että nyt muutenkin kaikki on melkein päinvastoin. :rolleyes:
 
Mulla kans iho törkeen kuiva! Hilseilee vaan, vaikka koko ajan rasvaisi. Etenkin jalat ja käsivarret... Rintakehään taas on ilmaantunut pieniä näppylöitä... Mutta kasvojen iho on ehkä vähän parempi kuin ennen! :)
 
Takaisin
Top