ihmisten typeryys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ja toinen tapaus:
mikä ihmeen systeemi se sellain on, missä istutaa sossun elätettävinä, hankitaa lapsi ja sitte "vanhemmat" heittelee lasta toinen toiselle vuorotellen siitä, kumman vuoro on sinä iltana mennä ryyppäämään..?? kyl mä ymmärrän, että välillä saattaa kaivata mahdolisuutta viettää rauhassa iltaa kavereiden kanssa, mutta että oikeesti kinataa siitä kumpi tänää vahtii vauvaa ja kumpi saa lähteä ryyppäämään!! ei mun mielestä jos on lapsen siunauksena saanu ja vanhemmiks tullu, kuulu enää käyttäytyä ku epäkypsät teinit ja harrastaa raskaansarjan juomakulttuuria. ei vaan minun mielestä kuulu vanhemmuuteen... en nyt meinaa, että ne jotka on juhlimista harrastanu, pitää alkaa raivoraittiiks, vaan eipä se juominen sammumiseen asti luo kovin turvallista perhettä ja hieman voi vaikeuttaa krapula vauvan hoitoa ja ajattelua yleensäkkin.... en ymmärrä..

Komppaan kyllä Yamecaa ton tokan viestin osalta ihan täysin. Jos lapsi sattuu sikiämään, niin siinä vaiheessa viimeistään on tehtävä se päätös; paljonko on valmis uhraamaan. Tietysti olisi toivottavaa, että jokainen lapsi olisi toivottu ja yritetty, mutta näin ei aina ole, ja on niiiiiiin monia, joille iloinen vahinko on ollut ihan tervetullut yllätys, ja heistä on myös tullut upeita vanhempia.

Itsekin kyllä käyn viihteellä näin alle vuotiaankin äitinä, mutta ikinä ei olla miehen kanssa tapeltu, että kumpi joutuu jäämään kotiin! Ennen jos käytiin kolmisen kertaa kuussa ulkona, niin taitaapi se olla nyt niin, että ehkä joka toinen-joka kolmas kuukaus tulee lähdettyä. Ja saatan ottaa raskaammankin mukaan, mutta silloin mun täytyy olla täysin varma, että lapsella on turvallinen (=selväpäinen) hoitaja myös seuraavana päivänä, sillä edes krapulassa en koe olevani kykeneväinen lapsestani huolehtimaan. Lisäksi lapsi usein vaistoaa vanhemmasta jo parinkin annoksen jälkeen, että jotain on muuttunut, ja saattaa sitä pelätä, vaikka vanhempi itse saattaisi vielä hypätä auton rattiinkin ja luulisi olevansa vesiselvä.

Kehitysvammaisten oikeudesta hankkia lapsia en nyt sano mitään tähän väliin, sillä se on todella monimutkainen asia... Ehdoton ei kuitenkin pakkokastraatiolle! Monet kehitysvammaiset ovat kyllä ihan kykeneväisiäkin vanhempia, tosin he tarvitsevat enemmän tukea siihen raskauteen ja vanhemmuuteen, lisäksi valitettavasti saattavat olla tietämättömiä joistain asioista, kuten Yamecan kirjoitus "osoitti"... Kirjoitukseen kommenttina, että kyllä aika vastuuttomalta tuo kehitysvammaisen äiti kuulosti lausahduksineen! :O

"hieman on tuota jälkeenjäänyt lievän kehitysvamman takia.." Onko tämä nyt lääkärin diagnosoima, oikeasti huomattavissa oleva juttu vaiko oletteko itse päätelleet tytön olevan tällainen?
Kuvauksesi tytön toiminnasta pistää parisuhde ns. kilpailevaksi peliksi ei ole mikään erikoinen juttu joidenkin 19-vuotiaden keskuudessa. Olen kyllä törmännyt ihmisiin, vanhempiinkin jotka kilpailevat suhteillaan keskenään, eivätkä ole mitään kehitysvammaisia? Särähti vaan jotenkin tuo koko kuvauksesi tytöstä..

Niin, eli jos on jotakin hankaloittavaa vammaa tuolla tytöllä niin eiköhän neuvolasta tarjota hjelppiä!

Mietin myös tuota, että kyllähän neuvolasta saa sitten oikeita ohjeita raskausaikana ja lapsen kehitystäkin seurataan. Toivottavasti ei sitten noudattanut äitinsä ohjeita... Ja toivottavasti saavat tukea nytkin lapsen kanssa.

Siitä kans samaa mieltä, että kun lapsen tekee, niin se vaatii uudenlaisia valintoja, kun on vastuussa toisesta ihmisestä. Tässä raskausaikana kun ei voi juoda, niin hyvinhän tätä tulee jo harjoiteltua. :D Meillä on jo miehen kanssa sovittu, että sitten vauvan synnyttyä aina on toinen vanhemmista selvinpäin ja lapsen ei tarvitse katsella vanhempiaan humalassa. Minä en joutunut onneksi koskaan seuraamaan vanhempieni toilailuja humalassa ja olen siitä kiitollinen. Saunakaljat yms on ok ja varmasti haluan itsekin joskus viihteellä käydä (toki itseltä se jäi jo ennen raskauttaa muutamaan kertaan vuodessa), mutta sitten jää isi kotiin. Saunakaljaa kyllä jo kaipaan! Mutta veikkaan että se ei sitten 9 kk:n tauon jälkeen maistu edes hyvältä. :D

ihan on lääkäreiden ja psykiatrien diagnosoima lievä kehitysvamma (varmaan äidin juhlimisen seuraus) eli aivot ei käy ihan ikäisen tasolla. että ei ollut mikään haukkuma ilmaisu vaan ihan fakta. kävi tyttö erityiskoulua, mutta lopetti kesken. ja ehkä tämä vamma syynä että ei oikeen ajattele pitkälle, mutta siks risoo äiti joka ei viitsi valaista asiaa realistisesti tytölleen... se vauva kun ei sattumalta ole vauva pitkään vaan siitä tulee myös uhmaikäinen, koululainen ja murrosikäinen aikanaan, että ei ihan vakuuta kun tyttö itsekkin on ikuinen teini... vaan, eihän siinä, hieman vaan pistää vihaks.... ja minun mielestä ihan syystä, vaan jokaisella oma näkemys tilanteesta, jossa kehityskyvytön tyttönen hankkimalla hankkii "koska mä haluun" vauvan ja huom. vauvan! kattelin kaks vuotta sen perheen elämää ja tunnen tapauksen aika hyvin

ja särähtääkös tääki kuvaus, kun likkalla on tämä näkemys elämästä: "mä olen haluttu, koska kaikki netissä tapaamani jätkät kehuu mua ja sitten mä tapaan ne kahdestaan ja harrastan seksiä niiden kanssa" ei ymmärrä parisuhteesta, vaan ihan oikeasti luulee, että on ok olla muiden kanssa ja harrastaa seksiä kun seurustelee. kun täytetään kahdeksantoista, ensimmäisenä muutetaan jätkän luo, joka tunnettu kaksi viikkoa ja viikonpäästä petetään ja muutetaan uuden luo ja sitten petetään, mutta päätetäänkin hankkia lapsi. että, mun mielestä jo tässä on riittävästi aihetta, en mä meinaa, että jos on aivovaurio, että olis jotenkin epäkelpo, mutta oli tai ei, tällain käytös, kun ei oikeasti ymmärrä elämän realiteetteja vaan omasta mielestään pitää perverssejä imartelijoina ja lähtee joka tyypin kelkkaan, on huolestuttavaa! ja sen takia olis ollu kiva kun tämä äiti olis viitsinyt jotain sanoa, mutta ei. kun tämä tyttö kuuluu holhouksen alaiseksi, riehuu veitsien kanssa ja on käynyt niiden kanssa oman perheen kimppuun, niin ei äiti jaksanut konfliktin takia laittaa tytöä hoitokotiin tai holhoukseen, koska ei jaksa enää välittää. eli kyllä, on joo hieman huolestuttavaa kun ihminen joka kuuluu holhoukseen ja on vaarallinen hankkii koska haluaa, vauvan. että se tosiaan särähtää

Niin, eli jos on jotakin hankaloittavaa vammaa tuolla tytöllä niin eiköhän neuvolasta tarjota hjelppiä!

niin, no, en luule, että ne neuvolassa paljoo voi tälle tapaukselle, kun kyse on oikesta vakavasta kevytmielisyydestä ja totaalisesta ymmärryksen haluttomuudesta seksuaalisuuden ja väkivaltaisuuden kanssa..... ja, harmi homma, jos joku neuvolatäti jotain fiksua kertoo, mm. realistisesti mitä synnytys ja vauvanhoito sitten on, tämä äitipä lääkärivihaisena skippaa koko hoidon ja väittää, että ne vaan haluaa olla ilkeitä ja pelotella, ei se noin mene! et joo... kyl apua olis, jos sitä ei tää äiti (joka muo nyt tässä ärsytti) pyörtäis kaikkea ja pistäs ihan valheita sekaan...

että, otsikkohan oli "ihmisten typeryys" mun mielestä tää on aika hyvin sitä, ja pahempaaki, nimittäin VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS ja vastuun laiminlyönti. ja nimenomaan tytön äidin kohdalla, sillä mä olin paikalla, sillä oli sen sata mahdollisuutta vaikuttaa, vaan ei viitsinyt

se vaan tuntuu niin pahalta ajatella, että pieni ihminen ei välttämättä ole turvassa... itse kun niin lasta haluaa ja odottaa ja haluaa kaikkea hyvää ja rakentaa turvallista kotia, niin se vaan särkee sydämmen kun ei voi varmasti tietää, onko se pieni vauva nyt turvassa ja onko sillä kaikki hyvin? mä oon sen verran herkkä tälle aiheelle, ettei meinaa saada sitä ajatusta päästäni, että jos sitten tää tyttö menettää malttinsa tai alkavat taas kumpikin sen hirveän ryyppäämisen tai alkaako se pettämisputki taas? oma mieheni on huostaanotettu lapsena ja alkoholi oli siihen syypää... mä en ikimaailmassa haluis yhdenkään lapsen sitä kokevan, niin sen takia pisti alkujaan jo vihaks, kun ei kukaan tehnyt mitään asialle kun se oli mahdollista... en mä mitään aborttia tarkoita, mutta ennenkuin koko lapsi oli alullaan, kun siinä ehti olla keskenmenoja sun muita... eli olis ollu viel tilaisuus harkita... useinkin... mutta kun kukaan ei puuttunut. toivottavasti ihme on tapahtunut ja nämä uunituoreet vanhemman ryhdistäytyy ja lapsi olis turvassa... ei tässä nyt kukaa nipota jos ei ole mikään mallivanhempi, mutta kyl se perusturvallisuus taitaa olla vähä kortilla...

Yameca: Ok, eihän tuo kovinkaan lupaavalta kuulosta.. [&:] Ja tarkistin ihan vaan siksi, koska jotkut pelleilevät teininä ja nuorena aikuisena pidempään kuin muut mutta että todettu tuo juttu niin auts.
Eihän sitä auta kuin toivoa ettei tilanne menisi huonoksi [&:]

En nyt tiedä onko tämä varsinaisesti ihmisen typeryyttä, mutta minua ärsyttää todella todella paljon. En ole asiasta kenellekkään purkautunut ja ajattelin nyt tänne asiasta puhua, pienen helpotuksen toivossa.

Toivon että kukaan ei ota nokkiinsa tästä kirjoituksesta, koska tässä esiintyy uskovainen ihminen jonka käytös saa pääni kiehumaan. Minua ei siis se kenenkään uskonnollisuus haittaa ja kaikki elävät elämäänsä niinkuin oikeaksi näkee (Menee siis naimisiin ennen lapsen tekoa tai on jopa harrastamatta seksiä yms.) Itse en usko oikeastaa mihinkää muuhu ku mitä näen ja koen.

Eräs kaveri joka on minun kanssa saman ikäinen, johon tutuistuin entisen poikaystäväni kautta. Nämä olivat tavanneet netissä ja ystävystyneet ja seurustelun myötä minäkin ystävystyin tähän tyttöön ja hän sitten  taisi vuonna 2007 muuttaa samalle paikkakunnalle kuin mekin, koska hänellä meni poikki poikaystävän kanssa joka oli väkivaltainen.

Nooh minä tiesin että hänellä on erittäin uskovaiset vanhemmat ja tämä tyttötin uskoo Jeesukseen tosissaan, mutta se oli vähän takaa-alalla silloin.
Tämän tytön kanssa kun sitten päästiin juttelemaan kasvotusten niin toki jaettiin kokemuksiamme elämässä ja hän oikein hehkutti miten on mitenkäkin harrastanut seksiä milloin kenenkäkin kanssa ja polttanut pilveä ja impannut ja kaikkea.
On joutunut paniikissa hakemaan raskaustestejä kun menkat myöhässä ja joskus ottamaan jälkiehkäsypillerin villin viikonlopun jäljiltä.
Me joskus vedettiin kännejä kahdestaan hänen kämpällään keskellä viikkoakin ja tehtiin sellaista mitä nyt nuorena tekeekin.
Minä sitten erosin silloisesta poikaystävästä 08 keväällä ja tämä tyttö oli sen kesän vanhemmillaan ettei me nähty kuin kerran kesän aikana.

Syksyllä sitten kun mmolemmat oltiin jo 18 me muutaman kerran vedettiin kännit ja tehtiin vähän tyhmääkin, mutta hänelle oli tullut ehdoton ei seksin harrastamiselle. Hän siis uskoi saavansa neitsyytensä takaisin ja säästää sen siihen kun menee naimisiin. Minä en tätä kummemmin miettinyt kun saahan ihminen toimia niinkuin tahtoo. Sitten hän alkoi suhtautua juomiseen negatiivisesti ja kaikkeen muuhunkin. Etenkin minun yhdenillan juttuihini joita oli  siinä talvella useampi.

Hän muutti pois , koska opiskelupaikka vaihtui ja juttelimme netin välityksellä. Mutta sitten viime syksynä kun tapasin tämän nykyiseni joka erehtyi sanomaan hänelle ettei usko Jeesukseen tämä veti herneen nenään. Hän suhtautui kuivasti kun menimme nopeasti kihloihin, vaikka hän itse teki ihan samoin kun tapasi erään uskovaisen pojan koulussaan. No hän valehtelee tälle jätkälle olevansa yhä neitsyt ja sanoi että minä en saa mitään kautta yrittää kertoa tälle jätkälle asioista joita tiedän. Ja kun minä tulin raskaaksi hän pisti välit poikki!

Että sinne meni ihminen joka ihan oikeastikkin oli joskus ystävä, muttei näköjään mikään tosiystävä.

Kiitos ja anteeksi näinkin pitkästä paasauksesta. Huh. Painanut mieltä viime keväästä asti ja nyt sain ulos jotenkin.

Takaisin