Ihanimmat lastenvaatemerkit

Pähkinä80

Päivystävä dosentti
Huhtimammat 2016
Tähän ketjuun voisi listata kauniita ja vähän erilaisia lastenvaatemerkkejä, nettikauppoja ym. löytöjä vähän niin kuin talteen. Tänne voi sitten palata, kun etsii sopivaa vaatetta lapsosille arkeen ja juhlaan.
 
Tässä jotain suosikkeja tähän mennessä:

PAPU Stories

Aarrekid

NOSH

Taimi

Melli ecodesign

Gugguu

Vimma

Punainen norsu
 
Vpisko näihin myös lisätä et mitkä merkit on kalliita ja mitkä perus hm hintasia :) tietää si et mitä ees kattelee :D
 
Pienten firmojen vaatteet on usein vähän hintavampia, mutta monilta löytyy outlet osastoja ja aleja, joista tekee hyviä löytöjä! Niitä minäkin kyttään :)
 
Pomp de lux -keskihintaisia, ja mallistosta riippuen kivoja.
Molo -kalliita mutta ihanan värikkäitä.
 
Mä oon esikoiselle tilannu lähes kaikki vaatteet netistä.. Sellanen verkkokauppa ku next, eritoten bodyt ym. saa tosi paljon halvemmalla kuin jos suomesta ostaa ja laatu kuitenkin parempi ku esim hm. Tuolta saa kivoja peruskuteita ja ite ainaki tykkään siitä et samoja vaatteita ei tuu ihan joka ipanalla vastaan :)
Sitte jos ihan pihtailemaan ruvetaan ni tescosta saa vielä halvemmalla, laatu sama ku hm.
Ja jos mennään merkkivaatteisiin, niin superhyviä aleja on sellasessa paikassa kuin childrensalon. Siellä on outlet osasto josta oon ite tehny todella hyviä bongauksia suht halpaan hintaan..
 
Tosiaan H&M:llä laatu ihan kauhee. Ekan pesu jälkeen nypyllä eikä todellakaan kestä yhtään kuivasurumpua. EN suosittele!
 
Villervalla (keskihintainen) raitoja ja tähtiä!
Molo kids (kalliimpi) printtikuoseja nam.
Blaa (keskihintainen) kotimainen
Nosh (keskihintainen) kotimainen
Mini Rodini (kalliimpi)
Phister & Philina (keskihintainen) ihania tytöille!
Beau Loves (kalliimpi) rock henkisiä ihania pojalle!
Gugguu (kalliimpi) kotimainen!
Papu (kalliimpi) kotimainen!

Mitähän vielä..:rolleyes:
Me&I on varmaan mainitsemisen arvoinen edelleen!
Ja polarn o pyret!

Minä olen ihan kyllä lastenvaatefriikki... tykkään ostaa ja sit myyn eteenpäin. Ostan paljon myös kirpuilta.
 
Mä oon tässä vaateasiassa niin hullu että päätin ihan osallistua tällaisella kuvasarjalla meidän tulokkaalle jo hankituista vaatteista! :D
Mun suosikkimerkki on Polarn O. Pyret (Pop) joka käy tässä varmaan hyvin ilmi..!

Tässä ekassa kuvassa vasemmalla laatikossa on koot 50-56. Sekalaisesti poppia, kappahl, lindex..

Oikeassa laatikossa kokoa 62(68 ), pop, ebbe, småfolk, marimekko, lindex.
Etualalla kotiutumisvaatteet ja pipot. Samoja merkkejä.

647c33dba4b2a149aea73880147c2972



Tässä kuvassa alemmassa laatikossa on kokoja 68-74.
Pääasiassa poppia, myös kappahl, lindex, nameit, meandi, metsola..

Ylemmässä laatikossa koot 86->
Popin ja marimekon raitaa, tumppuja, tossuja, pipoja, isoveljen vanhoja Tutan fleecejä/huppareita.

8557976f1963dfee1cdf0ea0047061a1


Vika kuva vielä välikausivaatteista koot 80, 86 ja 98.

95add1d1d4589aad0ccfdc4fef8e6077


Näistä osa on säästetty esikoiselta ja serkuilta mutta suurimman osan olen haalinut kirppareilta raskausaikana. Popin vaatteista tykkään hinta-laatusuhteen, unisex-kuosien ja värien, ja hyvän jälleenmyyntiarvon vuoksi. Tykkään ostaa vaatteita mitkä kestää enemmän kun yhden lapsen käytön. H&M vaatteita meiltä löytyy siksi hyvin vähän.. Kappahlin vaatteista yllätyn usein positiivisesti, hyvä hinta-laatusuhde myöskin, nykyään myös tosi kivoja kuoseja tarjolla!

Maksaahan nämä aikamoisia summia ja varmasti pärjättäisiin vähemmälläkin :D En kuitenkaan oo lähtenyt mukaan näihin vielä kalliimpiin hullutuksiin kuten Gugguu, Papu, Mainio, vaikka ihania onkin! Ehkä sitten kun niitäkin alkaa pyöriä kirpparilla vähän huokeammin hinnoin.. :)
 
Mulla on oikeestaan vaan aika edullisia vaatteita, kirpparilta ostettuja ja jotain lindexiltä, KappAhlilta ja H&M:lta. En vaan kertakaikkiaan raaski ostaa kalliilla, koska vauva kasvaa niin hirmuista kyytiä, että vaatteet ei ehdi juuri kulua. Tietysti sitten kun alkaa olla jo useampi käyttäjä, niin sitten vaatteet alkaa olla jo käytetymmän näköisiä. Tosin enpä raaski itsellenikään ostaa kallista kuin harvoin esim. Marimekkoa jne. Kirpparilta jos teen merkkilöytöjä eurolla parilla niin varmasti ostan :)
 
Ei niinkään ihanin merkki, mutta mielestäni Name It vaatteet ovat yleensä pienempiä kuin moni muun merkin mallit. Eli Name It vaatteet tulevat kokolapun mukaan vähän aikaisemmin käyttöön ja vaihtuvat suurempaan kun muun merkin vaatteista käy vielä pienempi koko
 
Ei niinkään ihanin merkki, mutta mielestäni Name It vaatteet ovat yleensä pienempiä kuin moni muun merkin mallit. Eli Name It vaatteet tulevat kokolapun mukaan vähän aikaisemmin käyttöön ja vaihtuvat suurempaan kun muun merkin vaatteista käy vielä pienempi koko
Totta! Aika sama kokoluokitus kuin H&M:llä. Huomasin kun ostin molemmista nyt 68 koon vaatteita 59cm vauvalle... Toki vielä on kasvunvaraa :)
Mutta en siis ollu aiemmin kiinnittäny huomiota että Name It:ssä myös pienet vaatteet...
 
Mikähän mun havainnois on mennyt vikaan, kun mun mielestä jotku Name Itin vaatteet on suurehkoja. Monet bodyt varsinki kapeita, mutta pitkiä.
 
Mikähän mun havainnois on mennyt vikaan, kun mun mielestä jotku Name Itin vaatteet on suurehkoja. Monet bodyt varsinki kapeita, mutta pitkiä.

Oon samaa mieltä, Name Itin vaatteet on mun mielestä suunniteltu pitkille mutta hoikahkoille vauvoille. Just sopivia meidän pojalle, mutta harmi vaan kun kyseinen kauppa lopetti täältä :/ Kirpparilta onneks löytää!

Meillä on H&M:n bodyt kestäneet nätisti pesua, ei oo ollut valittamista. Lindexin vaatteet nukkaantuu suht nopeesti ja näyttävät vähän kulahtaneilta, Kappahlin vaatteet suht samaa tasoa kuin H&M:n, tämmöistä kokemusta. :)

Vauveli sai kastelahjaksi Gantin vaatteita, oli aika söpöjä :grin Mietin mitenköhän tommonen merkkivaate säilyttää jälleenmyyntiarvonsa? En nyt oo heti myymässä enkä varmaan kyllä myykään noita pois kun ovat söpöjä ja kelpaavat oikeastaan niin pojalle kuin tytöllekin, niin säästän seuraavalle muksulle, mutta jos ajattelis että myisin noi vaikka 3v päästä, saiskohan niistä enää enempää kuin pari euroa bodylta?
 
Ollaan varmaan käytetty eri Name Itin mallistoa :) samaa mieltä siitä, että ovat kapeahkot malliltaan.

Kirppareilta en kyllä maksa 2€ enemmän bodysta - ja silloin olen siis todella hurahtanut jo bodyyn. Max 1€ pienestä bodysta olen valmis maksamaan - uuden, kivan kun saa alennuksessa helposti 5€lla. En tosin ole myöskään valmis maksamaan 30€ uudesta merkki-bodysta...vaikka ovatkin monesti todella ihania.
 
Ei varsinainen lastenvaatekauppa, mutta ainakin edullinen ja saa samalla itsellekin. Tosi isoja aleja jatkuvasti. Tilailen vuosittain noin kolme kertaa ja hyvin tullut perille. Taisi tulla ovelle asti. Koot eroaa aika paljon merkkien välillä.
www.sportsdirect.com
 
Takaisin
Top