Ihanaa äitienpäivää!

Lollo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kaikille teille ihanille äideille aurinkoista ja mukavaa äitienpäivää!

Ensikertalaisena olen odottanut kyynel herkässä tätä päivää koska se saa minut ajattelemaan kuinka onnellinen ja ylpeä äiti itse nyt olen ja kuinka onnekas olen että saan viettää ensimmäistä äitienpäivää. 

Millainen päivä teillä on/oli? Täyttyivätkö "odotukset" (jos niitä oli)? Yllättikö mies tai miten vanhemmat lapsenne muistivat teitä?

Mieheni oli ostanut kermakakun ja tarjoili sitä kahvin kera sänkyyn. Ja Emma sai ensimmäistä kertaa kynän käteen ja "allekirjoitti" itse kortin, se oli herkkä juttu äidille :) Lahja ei varsin ollut äitienpäiväksi, mutta mies säästeli tilamansa canvastaulua jossa seistään yhdessä auringonlaskussa ihan raskauden alussa Egyptissä tälle päivälle. Nyt siis uusi taulu seinällä. Kohta saamme isoisän ja enon kylään ja vietämme urheilullista TV-sohva-parveke-grillaus-iltapäivää. 

Nauttikaa kaikki ihanaiset tästä päivästä! 
 
Ihanaa äitienpäivää myös täältä :) mulle tää on periaatteessa neljäs äitienpäivä ja nytkin meidän pian 9vee oli tehnyt koulussa mulle korurasian ja mitalin sekä äitienpäiväkortin, jonka sisään oli piirretty pikkusiskon kuva ja kuvan yllä luki Ilona <3 sain myös äitienpäiväkahvit aamulla, joskaan en sänkyyn asti, mutta heräiltiin vauvan kanssa kahvin tuoksuun ja mentiin siis kahvittelemaan :)

mies osti eilen mulle kaksi mekkoa, koska on omien sanojensa mukaan niin onneton lahjanostaja, että hankkii mieluummin sellaista, mitä mä osoitan kaupassa sormella.

mut ehkä tää tuntui enemmän oikealta äitienpäivältä kuin ne edelliset, vaikka olenhan minä äitienpäivää tavallaan silloinkin viettänyt :)
 
Ihanaa äitienpäivää teille kaikille. Toivottavasti muilla on ollut parempi päivä kuin minulla. Mies käänsi aamulla kylkeä, kun lapsi heräsi ja jatkoi uniaan pitkälle päivään. Kävimme sentään molemmissa mummoloissa, mutta sittenpä hänellä oli jo kiire omiin harrastuksiin. Että näin meillä. Eli tämä päivä ei minulla eronnut mitenkään tavallisesta arjesta ja koko hommasta jäi lähinnä haista paska -fiilis. Onneksi tuo ihana nappisilmä hymyilee tuossa vieressä ja on kuitenkin paras lahja, minkä ikinä voi saada. :)
 
Ihanaa äitienpäivää myös täältä, vaikka ollaankin jo maanantain puolella. Me vietimme tätä sunnuntaita minun mummoni luona yhdessä äitini ja sisarusteni, kanssa. Mies teki aamiaista ja laitteli tiskejä pyytämättä :) Ja halasi aamulla ihanasti. Ja se riitti minulle mainiosti.
 
Me herättiin kaikki samaan aikaan, mut pojat lähti yhdessä alas ja toivat aamupalan ja lahjan ylös sänkyyn. Poitsu oli itse maalannut sormiväreillä taulun "Aurinko apilaniityllä" ;) Tuli täytenä yllätyksenä ja kyllä liikutuin! Olivat pojat sotkeneet yhdessä mun jumpan aikana ja mies oli saanut vielä kaikki pestyä ja piilotettua niin etten epäillyt yhtään mitään!

Sitten mies leipoi valkosipulisämpylöitä joita otettiin reppuun evääksi, poitsu toiseen reppuun ja 3h kävelylle Nuuksioon luontopolulle <3 Välissä pidettiin evästauko, kaikki syötiin auringon paistaessa ulkosalla. Oli ihana päivä!

 
Meillä noustiin kanssa eilen kaikki yhtäaikaa hiukan 7 jälkeen. Isi keitti sentäs kaffet. 
Sitten käytiin aamupäivän auringonpaisteessa 2,5h vaunulenkillä...sellaista leppoista lyllertelyä, isompi kävi hiukan leikkiksellä välissä laskemassa liukumäestä ja käveli muutenkin pikkupätkän ihan ite. :)
Sitten isi koitti lounaan jälkeen nukuttaa isomman päiksyille...puolen tunnin kiljahtelun ja käkätyksen jälkeen piti vaihtaa unikamua...vajaa 10min äiti seurana ja zzzZZZzzz. Sitten otin Roopen syliin ja alle 5min pätkäkin oli unessa. 
Kun nyt sitten molemmat lapset simahti yhtäaikaa, koitin houkutella isiä hiukan hempeilyyn...mutta oon vissiin tosi unettavaa seuraa, koska insinöörikin alkoi kuorsaamaan. :/
No, sitten otettiinkin perhepäikkärit, otin Roopen rinnan päälle kun hiukan levottomasti vähtäsi matkiksessa...nukuttiin kaikki 1,5h. 

Äidin miehet olivat kortin lisäksi ostaneet puutarhan hoito-oppaan ja Nora Robertsin romaanin. :) Jälkimmäisestä sain jopa jo pari lukua illalla luetuksi. 
Mutta ihan parasta päivässä oli illan namihiukopala...isi savusti lohta. :D
 
Ihana taulu ammy. Jos mulle se oma allekirjoitus oli ihana, voin vain kuvitella kuinka mahtava lahja tuo taulu oli :) Kaunis kuva poitsusta. 

Miu, harmi että päivä ei ollut niin kiva kun olisi pitänyt. Mutta totta se on, tuo hymyilevä pieni vauva on kyllä itsessään jo paras lahja <3 Miehellesi ensi vuonna pientä vinkkiä että päivä on äideille tärkeä :)
Minunkin mies on tässä suhteen aikana oppinut että saa hemmotella lahjoilla tai teoilla. Itse kun tykkään tehdä asioita rakkaani puolesta ja yllättää, niin alussa se oli hieman 1-puolista. Kolmantena synttärinä sain ensimmäisen lahjan, sitä ennen sain iloita kuvaviestistä tai ruususta (kaunis kyllä sekin). Nimpparit unohdettiin kans usein vaikka hän olisi itse saanut 4 viikkoa aikaisemmin jotain kivaa multa omalle nimpparille. Eli olen erittäin otettu kun sain eilen 1. kertaa aamiaista sänkyyn ja ihanan kakun. Yleensä siis minä tarjoilen aamiaista sänkyyn, toisin päin se ei oo onnistunut vaikka olen pyytänyt :) 
 
Meillä on myös merkkipäivien muistaminen ollut niin ja näin, mutta kolmentoista yhteiselovuoden aikana olen jotain saanut opetettua. :) Mies sanoi jo lauantai iltana, että saan äitienpäivänä nukkua pitkään ja he nousevat pojan kanssa. Noustiin kuitenkin kaikki yhtäaikaa, kun ei minua enää kahdeksalta nukkuttanut, jolloin poika heräsi. Sain lahjaksi ruusun ruukussa. Ruusu oli siis ulkokukka ja voin istuttaa sen pihallemme ja siellä se sitten muistuttaa minua ekasta äitienpäivästä. Myöhemmin päivällä sain olla omissa menoissa ja miehet olivat keskenään kotona eli jätin poitsun miehen kanssa useammaksi tunniksi kotiin ja olin ystävieni kanssa rentoutumassa urheillen. :) oudointa päivässä oli sisäistää se, että nyt se on minunkin juhlapäivä, edelleen tuntui, että silloinhan juhlitaan äitiäni ja mummoani.
 
Takaisin
Top