Hyvinkäällä synnyttävät

Meille toukokuussa sanoi perhevalmennuksessa hyvinkään kätilö, että siellä vältetään viimeseen hetkeen saakka välilihan leikkaamista! Kertoi syyksi juurikin sen, että luonnollinen repeämä paranee paremmin kuin leikattu.

Ja sanoi myös tutustumisien olevan ti ja to. Eli täytyypä tehdä tiukka tarkistus ennen tutustumaan menemistä o.o Me mennään varmaan muutaman viikon sisään, kun ensi viikolla mulla alkaa vapaat. Ei tartte katsoa kuin miehen työaikoja.

Me käytiin tänään kierroksella Hyvinkään sairaalassa. Eli ihan oli maanantaina kuten nettisivuilla lukikin :) . Pikkasen yli 30 min kesti kierros ja oli ihan asiallinen esittely mun mielestä. Onhan se kivempi lähteä synnyttämään, kun vähän tietää minne on menossa... Aiemmin olen synnyttänyt Joensuussa, ja siellä oli (2,5v sitten) sekä valmennusosio että tutustumiskierros samassa paketissa. Nyt olisi tuntunut pöljältä istua kattelemassa PowerPointia kivunlievityksestä - parempi että tuo paikkojen kattelu on oma juttunsa.

Me oltiin myös eilen kierroksella ja pariskuntia kiertämässä tais olla 5-6 paria. Esittely oli minunkin mielestäni ihan riittävä ja siitä jäi positiivinen kokemus.

Jenkkipentu: en tiedä osaanko selittää tarpeeksi selkeästi mutta muutoin tullaan synnytysosastoa lähinnä olevista pariovista kahvilan vierestä sisään ja kiivetään 2 krs:seen, mutta päivystysaikaan jos nämä ovet ovat kiinni mennään päivystyksen ovesta sisään jossa opasteet synnytysosastolle tai sitten voi tietty kysyä tietä ihan siitä päivystyksestä, jos on hukassa :)

Jes. :) vähän sellainen fiilis että ei päästä sinne tutustumaan ennen vauvan tuloa. Ihanaa kun kohta on jo LA :)jee

Jenkkipentu, sinne Hyvinkään synnärille on tosiaan helppo löytää. Seuraat vain aiemmin kirjoitettua ohjetta, niin et voi mennä harhaan :) ja jos tuntuu vaikealta löytää oikea ovi, niin talssit vaikka sitten päivystyksen ovista sisälle, niin ne siellä kyllä opastaa oikeaan suuntaan :)

Meidän oli tarkoitus käydä tällä viikolla Hyvinkään sairaalalla, mutta se jäänee ensi viikkoon. Ja jos emme sinne jostain syystä ennätä ennen synnytyksen alkua, niin onpahan se laitos sen verran tuttu ultrista, että sentään oikeaan paikkaan löydän.

Joo JenniK88:n opastuksilla löytää kyllä perille :) . Ja käsitin että siellä oli yksi ammehuone käytettävissä - jokaisessa salissa kyllä omat suihkutilat. Sitten vaan kyynerpäätaktiikalla rynnimään, kuka kerkiää ekana :D. Noo, toiset viihtyy siellä pidempään, toiset lyhempään. Jossain välissä on varmaan vapaana, että pääsee jos haluaa (ja on sopiva sauma). Itse olin viime kerralla ehkä reilun tunnin siellä, mut vähän harmitti kun avautuminen ei ollutkaan sen aikana juuri edennyt. Saas nähdä, tekeeks tällä kertaa mieli ollenkaan...

Takaisin