Hyviä vinkkejä äitiysvaatteista

Mä käytin kans esikoisen aikana paljon neuletakkeja mama toppien ja t-paitojen kanssa 👍

Hiljattain piti ostaa legginsit kun normaalit legginsit ja sukkahousut ovat alkaneet hieman kiristämään. Käytän lähinnä pelkkiä hameita ja mekkoja, mutta varsinkin hameet käyvät ennen pitkää tukaliksi, joten pitää varmaan joulun jälkeen käydä ostoksilla.

Täytyy kans suunnata legginssikaupoille, kun nykyiset alkaa koko ajan valumaan vatsan päältä pois 😄 muutenkin tykkään korkeavyötäröisistä legginsseistä ja housuista, niin näitä saa nyt olla jatkuvasti nykimässä ylöspäin.

Ärsyttävä välivaihe menossa, kun normihousujen vyötärö painaa (myös löysissä housuissa) väärään kohtaan, mutta sit taas vatsa on vielä sen verran palloton, että äitiyshousuja saa olla koko ajan nykimässä parempaan asentoon kun valuvat 🙈😅

Mä käytän kans enimmäkseen mekkoja ja hameita. Mun lempparisukkikset alkaa olla vähän pienet kyllä et kai se on uusia ostettava 😅 ei tässä ehkä enää muotoilevia sukkiksia tarvita..
Aattelin ommella itse muutaman mekon ja hameen kevättä ajatellen. Löysin hyvät kaavat mistä saan tehtyä semmosia mekkoja mitkä menee myös raskauden jälkeen ja on kans kivannäkösiä.
Ja ihan pakko käydä kans ostaa uusia alusvaatteita, rintsikat on jääny auttamatta pieniksi.

Oon nyt muutaman kerran käyttänyt Lindexiltä ostettuja äitiysfarkkuja, mutta tuntuu että neki puristaa mahaa, vaikka masu ei oo viel juurikaan kasvanu😳

Muutenkin vaikea miettiä, millaisia vaatteita hommaisi. En oo oikein legginsi- tai hameihmisiä, ennemmin kiinnostaisi farkut, mutta mukavasti istuvia on vaikea löytää. Ehkä se pitää lähteä kokeilemaan vähän omasta tyylistä poikkeavia vaatteita 🤭

Muutenkin vaikea miettiä, millaisia vaatteita hommaisi. En oo oikein legginsi- tai hameihmisiä, ennemmin kiinnostaisi farkut, mutta mukavasti istuvia on vaikea löytää. Ehkä se pitää lähteä kokeilemaan vähän omasta tyylistä poikkeavia vaatteita 🤭
Tuntuu että hyvät äitiysfarkut on vielä kahta vaikeammat löytää kuin tavalliset 😂 jos pilli- tai kapealahkeinen farkkutyyli kelpaa, niin vähän helpottaa kun koittaa löytää semmoiset missä olis edes aavistus stretchiä joukossa. Kun se masupussi ei kannattele yhtään niitä housuja ylhäällä kyllä yleensä, niin sit kun ostaa vähän ihonmyötäisemmät reisistä niin ne ehkä jotenkuten saattaa pysyä. Saattaa. Mä nypin näitä omia äitiysfarkkulegginsejä koko ajan ylöspäin kun valuu, ettei se aina auta se joustokaan 😂 mites kollarityyli, jos löytyis jotkut siistit kollarit siis, eikä mitkään vispipuuron väriset huonosti istuvat lököhousut? (sen väriset ja malliset oli meidän prismassa poistorekissä, niin harvan lemppariväri ettei mikään ihme 😅)

Oon nyt muutaman kerran käyttänyt Lindexiltä ostettuja äitiysfarkkuja, mutta tuntuu että neki puristaa mahaa, vaikka masu ei oo viel juurikaan kasvanu😳
Mä ostin esikoisen aikaan H&M:ltä farkut, ja niissä puristi se mahan alla oleva kohta lantiota, vaikka muuten olivat itse mahan ja jalkojen osalta hyvät. En ole nyt niitä kokeillut, mutta olen lähtökohtaisesti jo isompi kuin esikoisen raskauden alussa, niin en usko että ne ainakaan paremmin toimii. Olen ajatellut katsella farkkulegginsejä tähän raskauteen, luulis että ne ei purista, mutta olis vähän virallisemman näköiset kuin ihan jumppahousut vaan. Myös jogger mallisia housuja olen ajatellut.

Tuntuu että hyvät äitiysfarkut on vielä kahta vaikeammat löytää kuin tavalliset 😂 jos pilli- tai kapealahkeinen farkkutyyli kelpaa, niin vähän helpottaa kun koittaa löytää semmoiset missä olis edes aavistus stretchiä joukossa. Kun se masupussi ei kannattele yhtään niitä housuja ylhäällä kyllä yleensä, niin sit kun ostaa vähän ihonmyötäisemmät reisistä niin ne ehkä jotenkuten saattaa pysyä. Saattaa. Mä nypin näitä omia äitiysfarkkulegginsejä koko ajan ylöspäin kun valuu, ettei se aina auta se joustokaan 😂 mites kollarityyli, jos löytyis jotkut siistit kollarit siis, eikä mitkään vispipuuron väriset huonosti istuvat lököhousut? (sen väriset ja malliset oli meidän prismassa poistorekissä, niin harvan lemppariväri ettei mikään ihme 😅)
Kiitos vinkeistä! Joo lökäritkin kelpais mutta ehkä jotku muun väriset ku ne vispipuuron 😂

Mä ostin esikoisen aikaan H&M:ltä farkut, ja niissä puristi se mahan alla oleva kohta lantiota, vaikka muuten olivat itse mahan ja jalkojen osalta hyvät. En ole nyt niitä kokeillut, mutta olen lähtökohtaisesti jo isompi kuin esikoisen raskauden alussa, niin en usko että ne ainakaan paremmin toimii. Olen ajatellut katsella farkkulegginsejä tähän raskauteen, luulis että ne ei purista, mutta olis vähän virallisemman näköiset kuin ihan jumppahousut vaan. Myös jogger mallisia housuja olen ajatellut.
Joo. Mullakin just se mahan alla oleva kohta tuntuu puristavalta. Nii, sellaset farkkulegginsithän vois olla hyvä vaihtoehto

Mä suosittelen Bonprix nettikauppaa, oon tilannu sieltä aiemmin paljon ”normaaleja” vaatteita ja viimeisimpänä mm. äitiystalvitakin ☺️ Se on semmonen pitkä takki jossa on molemmilla sivuilla vetskarilliset ”halkiot” et saa lisää tilaa kasvavalle mahalle. Mukaan tuli vetskariin kiinnitettävä lisäosa jotta vauva mahtuu synnyttyään takin sisälle lämpöön. Niillä on myös ilmainen palautus niin uskaltaa tilata 👍🏼

@MaikkuKaikku Kiitos vinkistä! Itse ajattelin yrittää selvitä talven ilman äitiystakkia, mutta sen verran on alkaneet omat takit viime aikoina puristaa, että menin nyt sitten tilaamaan uuden takin 🤭 Saahan sen sitten eteenpäin myytyä.

Mä suosittelen Bonprix nettikauppaa, oon tilannu sieltä aiemmin paljon ”normaaleja” vaatteita ja viimeisimpänä mm. äitiystalvitakin ☺️ Se on semmonen pitkä takki jossa on molemmilla sivuilla vetskarilliset ”halkiot” et saa lisää tilaa kasvavalle mahalle. Mukaan tuli vetskariin kiinnitettävä lisäosa jotta vauva mahtuu synnyttyään takin sisälle lämpöön. Niillä on myös ilmainen palautus niin uskaltaa tilata 👍🏼
Mä tilasin kerran takkia Bonprixiltä, ja mittailin itseni kyseisen vaatteen kokotaulukon mukaan. Ihmettelin kyllä kun se oli varmaan 3-4 kokoa suurempi kuin omat muut vaatteet. No tuote kun tuli niin hervottomasti liian isohan se oli ja palautukseen meni 😅 Onks sulla kokemus, että kannattaako sieltä tilatessa ennemmin luottaa kokotaulukkoon vai tilata vain samaa kokoa kuin omat perus vaateketjujen myymälöistä ostetut vaatteet on? 😊

Mä tilasin kerran takkia Bonprixiltä, ja mittailin itseni kyseisen vaatteen kokotaulukon mukaan. Ihmettelin kyllä kun se oli varmaan 3-4 kokoa suurempi kuin omat muut vaatteet. No tuote kun tuli niin hervottomasti liian isohan se oli ja palautukseen meni 😅 Onks sulla kokemus, että kannattaako sieltä tilatessa ennemmin luottaa kokotaulukkoon vai tilata vain samaa kokoa kuin omat perus vaateketjujen myymälöistä ostetut vaatteet on? 😊
@litranmitta Mä skippasin mittataulukot ja sit vaan tuurilla löysin sen oman oikeen koon (mulla menee aika lailla sama koko ku perus vaatekaupoissa, vaikka mulla seki voi heittää aik paljon vaatteen mallista riippuen) 🙈 Moni malli voi kyl olla siellä reilumpaa mitoitusta, mut mulla ainaki sit ku löysin sen oikeen koon niin sama koko on palvellu hyvin eri tuotteissa - eli niillä ei tunnu olevan niin paljoa heittoa eri vaatteiden välillä koon suhteen ☺️

Täältä suositus Mamalicious-sukkahousuille! Löysin viimein Prismasta sukkikset kun ei ollu missään perusvaateliikkeissä täällä. Ei tarvii miettiä et putooko jalasta tai painaako mahaa ja mikä parasta, on tosi ihanan pehmeät päällä 😊 Lindexiltä ostin ihan normipuolelta itselle kokoa isompia korkeavyötäröisiä alkkareita ja on kans olleet hyvät käytössä 😊 ne mama-alkkarit oli niin hurjan kokoisia et nauratti 😂🙈

Onko kukaan löytänyt ihonvärisiä äitiyssukkahousuja? Pitäisi juhliin löytää ihonväriset ja oon nähny joka kaupassa vain mustia. Netistä toki löytyy joitain vaihtoehtoja, mutta tilaamalla ku ei tiedä sattuuko oikeaa sävyä.

Onko kukaan löytänyt ihonvärisiä äitiyssukkahousuja? Pitäisi juhliin löytää ihonväriset ja oon nähny joka kaupassa vain mustia. Netistä toki löytyy joitain vaihtoehtoja, mutta tilaamalla ku ei tiedä sattuuko oikeaa sävyä.
Sukkahousuihin, mikäli massu ei ole kamalan suuri, niin voi ratkaisua löytyä tarpeeksi yli suuresta korkean vyörärömallin sukkiksista.

Ei oo kyl tullu vastaan, jännä et kaupoissa tuntuu olevan vaan mustia sukkiksia. H&M:llä on nettipuolella ihonvärisiä mut yritäppä sit tosiaanki arvuutella sävyjen välillä 😅 Toisaalta Hennesistä tilatessa tuotteita voi palauttaa myymäälään, mikä vähän helpottaa hutiostoja.

Ärsyttävää olla tämmöistä leveätakapuolista sorttia 😅 kun löytää muuten hyvät ja istuvat äitiysfarkut, niin silti ne valuu etenkin uutena. Masupussi kun ei niitä paljon ylhäällä pidä 😅 ehkä kun ne siitä kuluu ja muotoutuu jalkoihin paremmaksi, loppuu tarve kiskoa niitä koko ajan ylemmäs. Osa ongelmaa saattaa kyllä olla että henkkamaukastahan ne ostin, ja siellä kai mitoitetaan vaatteet mahdollisimman keskipituisille ja itse kun on +10 cm pidempi niin osuu vähän sinne päin vain leikkaukset 🙈

Takaisin