Hyviä vinkkejä äitiysvaatteista

Mahtis87

Satasella mukana keskusteluissa
👉 Otsikkokin sen kertoo:
📢 Vinkatkaa hyvät kivijalkakaupat/nettikaupat/kirpputorit.👖🥻👚

Mulla jo mammahousut päivittäisessä käytössä. Seuraavaksi oisi listalla talvitakki ainakin.

Mä tykkään ostaa vaatteet sovittamalla, joten vaihtoehdot on täällä hm ja prisman yhden metrin pitunen äitiysvaatehylly 😅 prismassa on kaikenlisäksi vain mamaliciouksen (muistinkohan oikein?) vaatteita, jotka ei mulle istu oikein kunnolla vaan esim hihoissa saumat osuu ihan outoihin kohtiin 😅 henkkamaukasta löysin viimeksi kahdet farkut, paitoja, ja mekon, ja lisäksi sain tuttavan vaimolta hänen vanhat legginsit ja raskausuikkarin 😄 heidän vauva syntyi kolmisen kuukautta ennen meidän omaa, niin hällä loppui sopivasti niille tarve kun mulla alkoi masu kasvaa isoksi 😂

En oo vielä ottanut itse raskausvaatteita käyttöön kun ei ole kohtu noussut ulos lantiosta. Mut varmaan tällä tokalla kertaa se nousee aiemmin esiin 🤔 voisinkin kaivella vanhoista ketjuista koska oon viimeksi ottanut äitiyshousut käyttöön 😄 Tänään tuntuu kyllä turvottavan vatsaa niin paljon, että vaikka vetäis navan sisään niin pömpöttämään jää sitkeästi 😂

(lisäys: vasta maaliskuun puolivälissä oon silloin ostanut varsinaiset äitiysvaatteet! Olis kyllä voinut silloinkin jo kuukautta aiemmin hankkia 😄 eiköhän nuo tule tällä kertaa jo tammikuussa käyttöön mahdollisesti)

Muokattu viimeksi:
Facebookin äitiyskirppis 👏🏼 ei enää hetkeen oo voinu farkkuja pitää, painaa niin ikävästi alavatsaan, että nyt mama-malliin just siirto käynnissä. 😊 toki semmoset matalavyötäröiset, ilman korkeaa masuresoria on nyt👌🏻

Mun tarvis kans hankkia talvitakki. Haluaisin sellaisen 3 in 1 takin, josta sais ensi syksyksi myös kantotakin vauvan kanssa kulkemiseen. Olen nyt tänään koittanut metsästää black friday/ black week tarjouksia äitiysvaatteita mutta ei oikein ole osunut silmään. Facebookin kirppikseltä en haluaisi vielä ostaa kun koko raskaus on vielä salaisuus melkein kaikille..

Mä ostin tänään ekat äitiysleggingsit Prismasta. Ainakin tuntuu hyvältä päällä eikä kiristä 🥰

Mä en prismasta ollenkaan edes löytänyt äitiysvaate-osastoa 😅 Pitää ehkä käydä uudelleen läpi. Äitiyssukkahousuja voisin ainakin ostaa ja ehkä jotkut housut, en tiedä pitäiskö joku takki ostaa, kun helmikuussa vatsaa alkaa varmaan jo olla vähän ja sillon voi vielä kovia pakkasia olla, mutta en tiedä huvittaako ostaa toppatakkia käyttöön tyyliin vain yhdelle kuukaudelle 🤔 Mutt sit jos onkin 30 astetta pakkasta, ei ehkä tarkene liikkua millään villakangastakilla (kun sellainen väljänä löytyy valmiina) 😅Urheilutakkeja en kyllä raaskisi ruveta myöskään ostamaan vain raskautta varten, yksi vanha lukioaikanen urheilutakki mulla kyllä on, sillon käytin tosi väljiä vaatteita niin se voisi mennä sitten sillon.

H&M mamapöksyt 🩷 perus mustat ns legginsit, semmonen missä ei ole "reunaa" yläosassa lainkaan. Oon ihan housuina pitäny (jos jollaki kiinnostaa tiirata näkyykö pikkarit läpi niin siinäpä vain 😂🤭)

Mä vinkkaan seraphinen nettisivuja, heillä on usein tarjouksia. Useimmat vaatteet on raskaus ja imetyspaitoja. Itsellä on useammat paidat ja parit housut sieltä. Oon ollu tosi tyytyväinen ja ovat monikäyttöisiä. Useammat ei näytä edes imetys vaatteilta ☺️

Vinkkaan sukkahousuista Snag-tights. Eivät ole varsinaisesti äitiysmallistoa, mutta sieltä löytyy kokotaulukkoa todella reilusti, niin isommat koot ovat hyvin käyneet itsellä raskaussukkiksista. Ovat kestävät! En oo koskaan osannut oikein mitään äitiysmallisia housuja pitää, kun ne tuntuu aina puristavan väärästä paikasta, niin aika pitkälti oon mennyt raskaudet sukkahousujen ja leggareiden turvin. Mekot on muutenkin mukavimpia päällä raskausaikana. Niidenkään ei välttämättä tarvii olla mallia äitiys, vaan esim. kietaisumekot menee hyvin sekä raskaus- että imetysaikana.

Mä tykkäsin edellisessä raskaudessa ihan H&M äitiysleggareista. Todennäköisesti hankin sellaiset taas.

Kävin muuten ekan ostosreissun jo henkkamaukan mama-osastolle 🤭 legginsit ja ohuet lökäpöksyt tarttui mukaan 😁 leggarit on jo paristi eksyneet päälle, on talvella muutenkin mukavat kun pysyy selkäkin paremmin suojassa vyötärökaistaleen ansiosta 😄

Kävin muuten ekan ostosreissun jo henkkamaukan mama-osastolle 🤭 legginsit ja ohuet lökäpöksyt tarttui mukaan 😁 leggarit on jo paristi eksyneet päälle, on talvella muutenkin mukavat kun pysyy selkäkin paremmin suojassa vyötärökaistaleen ansiosta 😄
Täytyisi varmaan itsekin marssia kaupoille, koska tänään täytyi töissä avata farkkujen nappi ja vetskari, kun ei vaan pystynyt pitää kiinni enää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mullakin taitaa olla vähitellen pakko käydä hankkimassa jotkin housut tai leggingsit mama-puolelta. 😅 Oon pari viikkoa kulkenut töissä hupparimekoissa, kun ne on niin lämpimiä ja kuitenkin väljiä ja kepoisia päällä. Eilen tartti jättää työmatkalla toppahousuista nappi auki, mutta onneksi sitä ei sieltä mekon alta muut nähnyt. 😂

Mie joudun töis käyttää illal suoria mustia housuja, eilen oli hakaset jo niin pinkeesti kiinni et mietin kokoajan et millo repsahtaa auki 🤣 Leggingsei en varmaankaan voi käyttää ku illallistarjoilusta kyse 🤔 täytyy varmaa käydä siel hm vilkasee jos niil olis sopivii tommosen tarkoitukseen..

Mua kyllä nyt alko jänskättää että miten talven pärjään, jos en hommaa mitään talvitakkia, vai pärjääkö sitten pitkillä toppatakeilla, minkä saa alhaalta vetoketjulla vedettyä auki ja kulkee sitten niin 😅 Ja toppahousuista ei laita nappia kiinni ja lämmintä villapuseroa ja aluspaitaa vaan sitten päälle 🤔

Vielä ei oo housut kiristäneet, kun nyt vasta 10+1, ehkä sitä vois tässä kuussa kuitenkin etukäteen jotain housuja hommailla työpäiviä varten, niin ei tarvii sitten vasta siinä kohtaa lättee ettimään kun tarve jo on.

Mua kyllä nyt alko jänskättää että miten talven pärjään, jos en hommaa mitään talvitakkia, vai pärjääkö sitten pitkillä toppatakeilla, minkä saa alhaalta vetoketjulla vedettyä auki ja kulkee sitten niin 😅 Ja toppahousuista ei laita nappia kiinni ja lämmintä villapuseroa ja aluspaitaa vaan sitten päälle 🤔

Vielä ei oo housut kiristäneet, kun nyt vasta 10+1, ehkä sitä vois tässä kuussa kuitenkin etukäteen jotain housuja hommailla työpäiviä varten, niin ei tarvii sitten vasta siinä kohtaa lättee ettimään kun tarve jo on.
Mä esikoisesta kuljin talven toppahousut auki, ne oli semmoiset henkselimalliset, niin pysyi hyvin niillä päällä. Ja oma takki oli sopivan löysä laskettelutakki mallinen, niin meni päälle loppuun asti 😁

Onko äitiysvaatteet kuinka käyttökelpoisia myöhemmin, sitten kun ei ole enää raskaana ja kroppakin palautunut? Esim mekot, paidat? Housuista vois arvella, että ei? 🤔

Onko äitiysvaatteet kuinka käyttökelpoisia myöhemmin, sitten kun ei ole enää raskaana ja kroppakin palautunut? Esim mekot, paidat? Housuista vois arvella, että ei? 🤔

Paidoissa ja mekoissa mä olen itse ostanut ainoastaan sen mallisia, jotka soveltuu myös immettämiseen, niin saa sillä jatkettua käyttöikää. Mutta mä en kyllä muutenkaan ainakaan esikoisen raskaudessa ostanut juuri muuta kuin raskaus/imetys t-paitoja. Siihen päälle käy mikä tahansa jo olemassa oleva neuletakki oli raskaana tai ei, ja mulla on paljon neuletakkeja. Mekoissa mulla oli jo valmiiksi A-linjaisia mekkoja (koska oon päärynämallinen, niin ne sopii mulle mekoista parhaiten joka tapauksessa), ja ne meni läpi raskauden.

Olin pyhästi päättänyt selvitä raskaudesta ilman mitään suurempia äitiysvaateostoja, mutta jo 12. viikolla iski todellisuus vasten kasvoja, kun treenitrikoot alkoivat ahdistaa alavatsan kohdalta 😅 Niinpä lähti legginsejä ja trikoota tilaukseen H&M:n ja Lindexin nettikaupoista. Myös mukavampia liivejä on pitänyt hommata jo aiemmin.

Mä tänään tunsin kohdun selkeästi 😍 ja illalla on saanut kulkea napit auki, turvotus ja juuri sen verran noussut kohtu että alkaa painaa. Varmaan aika pian saa tavalliset farkut jättää.

Takaisin