Hyperemeesi/paha pahoinvointi

Pätkis123

Silmät suurina ihmettelijä
Vertaistukea ja keskustelua jos toukokuisista odottajista joku muukin kärsii rajusta pahoinvoinnista / hyperemeesistä.. :anyone

Täällä yksi kärsijä jolla alkoi jo rv5 oksentelu, lääkärissä käyty pariin kertaan, sekä tipassa oltu päivystyksessä, sekä osastolla. Nyt menossa rv 9+2.
 
Tsemppiä hurjasti oloihin!:Heartred Kaverilla oli kanssa raskaana hyperemeesi, ja voin vaan kuvitella, että rankkaa on. Ilmeisesti oot kuitenkin saanut neuvolasta/terveyskeskuksesta ihan hyvin apua, esim. tipassa nesteytystä?
 
Kiitoksia ❤️ Joo olen saanut onneksi hyvää hoitoa. Pahoinvointilääkitys käytössä ja kotihoito pitää nesteytyksestä huolta!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Zee
Meillä ei saa kotihoitoon nestetippaa. Tällä viikolla olen ollut tiputuksessa 3x: keskiviikkona, perjantaina ja eilen. Eilen olo parani niin että söin kunnolla. Ekaa kertaa kolmeen viikkoon! Mieletön fiilis. Sain samalla primperanit suoneen. Ja vaihdettiin kotiin pahoinvointilääkettä. Saas nähdä, miten toimii.

Edelleen mulla kanyyli on kädessä jos tänään pitää mennä uudelleen. Toivottavasti ei. Nyt rv 9+1 ja olen 3 viikkoa oksentanut.
 
Toi on ihana tunne kun saa vihdoin syötyä jotain ja juotua! Mullakin kotona käytössä primperan ja somac, en koe että suurta vaikutusta on, mutta jäi muutama primperan välistä ja heti olo huononi, eli kaipa ne jotain auttaa..
Mulla ollut nyt 3päivää hieman parempi, pystynyt joka ilta syömään ja juomaan, mutta en uskalla vielä iloita.. Mulle ehkä pahin on tämä jatkuva todella paha olo, kuin olisi merisairas potenssiin 100..
Mulle tämä ottaa myös tosi paljon psyykkeelle, kun Ei pysty tekemään mitään muuta kun maata vessassa tai sängyssä. Ja ahdistaa olla nyt jo paljon pois töistä :sad001

Tsemppiä sinne, tiedän niin tuskasi :Heartred
 
Mä tuun nostaa tätä ketjua.

Kaks hyperemeesiä takana ja kolmatta lasta yrittäessä pelko tästä nostaa päätään. En tiiä miten voi pärjätä taas kerran.

Vois listata kaikkee muille (ja itselle) vinkiksi.

* Vaihda pesuaineet hajusteettomiksi.
* Tee ruokia pakkaseen.
* Kysy kotisairaanhoidon mahdollisuutta tipan kanssa.


Mitä muuta??

Muoks. Hoksasin nyt vasta että tää oli toukokuisissa. Oisko kellään kuitenkin antaa vinkkejä?
 
Takaisin
Top