HUS synnyttäjät: Naistenklinikka, Espoon sairaala , Hyvinkää?

Kukkis92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukoäidit 2020
Hei HUS alueen synnyttäjät. Olemme siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että läheltä löytyy monta synnytyssairaalaa. Missä haluaisit synnyttää ja miksi? Toki kyseinen sairaala voi olla juuri silloin täysi ja voi joutua muualle sen takia. Haluaisin kuulla kokemuksia ja ajatuksia HUS alueen synnytyssairaaloista.
 
Meidän valinta on Naistenklinikka, se on logistisesti meille paras valinta.
Naikkarilta olen kuullut ystäviltä ja tuttavilta hyviä kokemuksia.
Varmasti kaikki HUS-alueen sairaalat ovat hyvä valinta.

Hyvinkään sairaalassa paras ystäväni koki kovia esikoisensa kanssa, siellä oli ollut ikäviä tapahtumia. Mutta en halua tokikaan sen perusteella leimata Hyvinkäätä, siellähän synnytetään paljon myös ja meitä on niin moneksi, sekä synnyttäjiä että hoitohenkilökuntaa :happy:
 
Itsellä ei ole kokemusta mistään kun esikoinen kyseessä, mutta olen kavereilta kuullut hyvää sekä Espoosta että Hyvinkäästä. Tilat kuulemma hyvät ja molemmissa ilmeisesti hyvät mahdollisuudet saada perhehuone, mikäli sitä toivoo. Uskoisin että kokemukseen vaikuttaa varmasti eniten se, minkälainen kätilö sattuu kohdalle..
 
Niastenklinikka oli unelma paikka synnyttää vuonna 2015 ja sitgen kuulin serkultani pelkkää huonoa hyvinkäästä,mutta taitaa olla meidän lähin,joten sinne sitten varmaan...
 
Itse olen pk-seudulta juuri muuttanut pois ja kavereita on synnyttänyt paljon kaikissa. Espoota on noista eniten hehkutettu kun taas Hyvinkää on rauhallisin ja imetysmyönteisin (jopa ärsyttävyyteen saakka). Naistenklinikka on puolestaan isoin ja laitosmaisin, jonka vuoksi homma toimii kuin liukuhihnalla. Naikkari on saatu kyllä ilmeisen hyvin toimivaksi alun kaaoksen jälkeen (kun Kättäri loppui) ja etenkin uudelleensynnyttäjät tuntuu paikkaa kehuvan nopeuden ja joustavuuden vuoksi.
 
Varmasti juuri se omalle kohdalle sattunut kätilö vaikuttaa paljon kokemukseen. Itselleni etenkin ensisynnyttäjänä olisi myös jotenkin erityisen kiva saada se oma huone.

Naistenklinikka on tietysti ainakin riskiraskauksissa ilmeisesti se ykkösvalinta. Hyvinkää on tosiaan pienempänä varmasti rauhallisempi ja siellä on ainakin pysäköintitilaa, samoin autopaikkoja Espoossa hyvin..

Lisää kokemuksia ?
 
Itse olen pk-seudulta juuri muuttanut pois ja kavereita on synnyttänyt paljon kaikissa. Espoota on noista eniten hehkutettu kun taas Hyvinkää on rauhallisin ja imetysmyönteisin (jopa ärsyttävyyteen saakka). Naistenklinikka on puolestaan isoin ja laitosmaisin, jonka vuoksi homma toimii kuin liukuhihnalla. Naikkari on saatu kyllä ilmeisen hyvin toimivaksi alun kaaoksen jälkeen (kun Kättäri loppui) ja etenkin uudelleensynnyttäjät tuntuu paikkaa kehuvan nopeuden ja joustavuuden vuoksi.

Mistä Espoon sairaalaa on kehuttu ? :)
 
Mistä Espoon sairaalaa on kehuttu ? :)

Lähinnä siitä, että kaikki on mennyt hyvin ja äitiä on kuunneltu joka kohdassa. En ole kuullut kuin yhden negatiivisen ja se oli sellainen, että paikat oli ihan täynnä ja synnyttäjä oli ohjattu naikkarille.
 
Omaa kokemusta on vain Naistenklinikasta vuodelta 2018. Me ilmeisesti satuttiin juuri sellaiseen saumaan, että perhehuone saatiin, kun meidän jälkeen oli enemmän ruuhkaa. Mielestäni naistenklinikalla sujui kaikki kivasti, synnytyssali oli tilava (olin kyllä aikalailla omassa kuplassani koko siellä oloajan...) ja kätilö ja kätilöopiskelija tosi mukavia ja auttoivat juuri niinkuin olin toivonut! :Heartred:happy: Osastolla kun siellä perhehuoneessa oltiin, vaihtelivat kätilöt. Osa oli supermukavia ja neuvoivat tosi ihanasti, osa vähän nihkeämpiä. Siinä kuitenkin ehti vuoro vaihtua monta kertaa, niin tulikin niiden mukavempien kanssa sitten ehkä juteltua ja kyseltyä enemmän. Kokonaisuutena oikein hyvä kokemus jäi Naistenklinikasta!:happy:

Muuton vuoksi kuitenkin ensi kerralla todennäköisesti Espooseen suunnataan.
 
Meillä tarkotuksena mennä Hyvinkään sairaalaan synnyttämään nyt. Toivon et olis rauhallinen aika ja osuis hyvä kätilö kohdalle. Ja sijainti meille paras. Esikoinen syntyi kättärillä ja synnytyskokemus oli kamala. Pitkälti kätilön vuoksi.. Mutta muutenkin nyt toivon eri meininkiä ja parempaa kokemusta
 
Takaisin
Top