Tulitikku:Pakko yhtyä hieman sun sanoihin,joka sivuaa toki myös muuten tätä keskustelua.Mulle kävi ihan samoin.Tämä lapsi on ollut niin kovin kauan toiveissa ja olen aina toivonut oman pienokaisen saavani,että odotin olevani ihan pyörällä päästäni ja onnesta sekaisin,jopa hieman hysteerinen sitten kun raskaudun.Nyt kun niin kävikin,lapsi on jo nyt hyvin rakas ja hartaasti odotan jo marraskuuta.Silti,en osaa vielä jutustella kasvavalle mahalleni,en ajattele raskautta joka hetki,enkä hypi kotona ympyrää ilosta sekaisin.Ajattelin,että noudatan raskausaikana orjallisesti kaikkia ohjeita,joita löydän,jännitän urheilua jne.Nyt kuitenkin huomaan liikkuvani ihan niin kuin ennenkin ja kuuntelevani muutenkin omaa "maalaisjärkeäni". Hieman mietin jo urheilemisen mahdollisuutta lapsen syntymän jälkeenkin.Minäkin olen ehkä hieman pettynyt omaan tunnetilaani,mutta uskon,että se on oman itsensä suojelua.Epäusko siitä,että on raskaana jäytää vieläkin.Välillä joutuu oikein miettimään,että onko siellä mahassa todella jotain...Ja sitten se pelko,ajatus,että tämäkin onni otetaan pois.En oikein uskalla haaveilla vielä siitä,että saan oman pienen syliini.Niin kauan on tottunut vain pettymään tässä asiassa.Uskon tulitikku,että raskauden edetessä myös ne tunteet vahvistuvat ja marraskuussa äidin rakkaus viimeistään ryöpsähtää valloilleen![:)]
Muutenkin uskon,että moni pohtii näitä asioita etenkin esikoisen odotuksen aikaan.Tunneskaala on melkoinen.Jokainen koti on erilainen ja jokainen äiti omana itsenään on omalle lapselleen parasta,kunhan lapsi saa puitteet turvalliseen elämään ja rakkautta ympärilleen.Ei varmasti vielä tiedetäkään kunnolla,mikä meitä marraskuussa todella odottaa.Jaataan siihen asti tunteitamme täällä ja katsotaan,kuinka ne raskauden myötä kehittyy! [:)]