Hulvaton huhtikuu!

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Hui hai huhtikuu! Se on vihdoin täällä! :) 

Kauan odotettu huhtikuu! :P Ja vieläpä aprillipäivä.
Niin tekisi mieli vähän pilailla isovanhempien kustannuksella ja ilmoittaa että vauva olisi muka syntynyt :)  Oi kun olisikin :) 

Ihanaa huhtikuun ensimmäistä päivää kaikille huhtimammoille, met lähdemmä näin nättinä päivänä koko perheen ja isovanhempien kanssa makkaranpaistoon laavulle! 
 
Ihanaa -huhtikuu!

Samalla kyllä hieman jännittää tämä h-hetken lähestyminen.. Ja niin totta Thellu tuo, että tekisi mieli käyttää aprillipilana tuota, että "vauva syntyi tänään". HAH - pääsispä naureskelemaan muiden reaktioille - hihii.. :D Olisi kyllä ihana tietää etukäteen, että minä päivänä tämä kaveri päättää ulos tulla.

Valitsimme muuten lapsellemme kummit. Pikkusiskoni ja mieheni pikkuveli toimivat vauvamme kummeina. Ihanan otettuja olivat molemmat tästä kummeudestaan! :) Onhan se tietysti suuri kunnia - kyllä minäkin olin silloin otettu, kun ystäväni minua tyttönsä kummiksi pyysi. Oletteko jo valinneet kummit lapsellenne?
 
Jee, meillä kaikilla on laskettu aika tässä kuussa! :) Wau miten nopeasti aika on mennyt,elämäni nopsin syksy ja talvi.

Meillä on kummit olleet valittuna jo pitkään, se oli meille aika itsestäänselvää pyytää meidän läheisimpiä ystäviä. He ovat molemmat "lapsi-ihmisiä" ja meille on tärkeää että on oikeesti kummiainesta ja on sitten mukana lapsen elämässä, luottotehtävä.. :) Lasta ei tosin kasteta kirkkoon eikä me luultavasti mitään kinkereitä pidetä nimenannon kunniaksi,että nää kummit tulee olemaan sinänsä epäviralliset hyvät haltijat :D Onko kellekään yritetty tyrkyttäytyä kummiksi?! Oon tällästäkin kuullut yllättävän paljon tapahtuvan,aika jännä mun mielestä.

Hei mitä mieltä olette perustettaisiinko jokin uusi aktiivilista tms.? Täältä niin moni kadonnut kokonaan että toi huhtimammojen lista hämmentää kun ei oo ihan ajantasalla.Törkeää olis ketään poistella en mä sillä, mutta olis helppo ilmottautua uuteen listaan ne ketä tosiaankin sen täällä käy hoksaamassa ja kirjottelee! Oisko ihan hirveä ajatus? :D

Ja pian päästään lueskelemaan syntyneidenkin listaa! :)
 
Heissan!

Hulvaton huhtikuu hyvinkin :)
Tänään, 1.4 ois laskettu aika, vaan ei vauvaa näy eikä kuulu :D Viime yönä muutama napakka supistus tuli, mutta kuitenki semmosia, et ne ei häirinny nukkumista..Kovin oon koittanut käveleskellä jne.. rentoutua välillä, jotta synnytys vihdoin ja viimein alkaisi, mutta ei.. :D Saapa nähä, että kuinka pitkästi menee yli lasketun. Toivottavasti ei kovin, olo on jo todella tukala. :D
 
Hei Piia89 ja kaikki muutkin lukijat!

Piia89: Jännää - sulla olikin hauska LA, oisit voinut helposti jekuttaa sillä! Onko se nyt sitten sauna, siivous ja seksi - linjalle, kun LA ylittyi, vai? Itse meinasin juuri mennä saunomaan ja jos sitä vaikka viihtyisi siellä saunassa ihan mukavan ajan, niin josko alkaisi supistelemaan? Siivousta voisi harrastaa huomenna.. Siitä seksistä en tiedä, kun tuo mies pelkää sen puolesta, että jotenkin satuttaa minua tai vauvaa! Shoppailua on minulle myös suositeltu. Eilen kuulin myös (lääkäri tutultani) uuden keinon: shamppanjan juonti! Ei tietenkään mitenkään pullo kaupalla, mutta lasillisen tai kaksi. No enpä taida sitä kokeilla, kun alkoholittomalla linjalla olen raskaudessa muutenkin mennyt.. Tyylinsä kullakin - näköjään! Tsemppiä kaikille siihen h-hetkeen, kun ei sitä koskaan tiedä milloin se koittaa.. :) 
 
Heippis kaikki huhtimammat!

Nyt se odotettu huhtikuu tosiaan on  Toki itselläni la vasta loppukuusta, joten h-hetki voi mennä toukokuunkin puolelle, mutta toivottavasti vauva syntyy huhtikuun puolella. Saas nähdä onko jonkun huhtimamman vauva syntynyt tänään aprillipäivänä.
Vois perustaa synnytys-ketjun, johon voi sitten kirjoittaa synnytyskertomuksen, kun kääröt on jo sylissä tuhisemassa. Ei mene meillä enää kauan.

Mukavaa huhtikuun alkua kaikille!
 
Täällä on kans LA tänään saavutettu..  Mutta eipäs ole merkkejä että tänään syntys..:( 
Pitää tänään ottaa Siivous-Ässä käyttöön ja ruveta panemaan huusholli kuntoon.. Tuo shoppailu ässäkin olisi kyllä hyvästä..:) ei ehkä lompakon kannalta :P

Oletteko vielä pystyneet kunnolla lenkillä käymään?
 Täällä alkaa lenkkeily olemaan erittäin tuskaista.. Tuntuupi joka askeleella kuin joku puukolla tuikkis alakertaa ja julmeton paine käy alhaalla.. Polttojakin tulee mutta ne loppuu kuin seinään kun pysähtyy.. Ja jo parinsadan metrin jälkeen (vaikka juuri olisi kotona käynyt ennen lähtöä) valtaa kauhea pissahätä.. Ei kauhean pitkiä lenkkejä ole voinut tehdä kun tuntuupi että kusasen housuihin :)

Mutta väkisin jatkan jokapäiväisiä lenkkejä jotta saisin tuon pikkuisen jo kohta tälle puolelle vatsaa :)
 
Thellu: Sama homma minulla kävelyillä..Olen käynyt pari kertaa viikossa kävelyllä ja sitten muina päivinä olen tehnyt kotijumppaa. Kävelyllä lenkki ei voi olla tosiaan kovin pitkä pistelyiden, selkäkivun ja juurikin tuon pissahädän vuoksi!

Eilen kävin saunassa ja tiedättekö, että se ei tehnyt minulle yhtään mitään! Ei yhden ainutta supistusta - vaikka olin siellä puolisen tuntia! Mitä ihmettä? Muistan, että saunassa alkoi supistelemaan, kun olin jollain rv 30+, mitä ihmettä nyt on tapahtunut? No täytynee kokeilla sitä shoppailua ja siivousta seuraavaksi.. ;) Vielä ei ole varsinainen "häätö" käynnissä - se alkaa lähempänä LA:ta. Nyt vain täytyy vähän kokeilla mikä supistaa ja milloin. Onko teillä joitain muita asioita vielä, jotka pistävät supistelemaan?

 
 
Emmy; Ei mullakaan ole tuolla saunomisella ollut yhtään vaikutusta.. Piru kun ei ukko meinaa tuohon viimeiseen ässään suostua juurikin saman syyn vuoksi kun sinulla Emmy :P murr... se pani meillä esikoisenkin synnytyksen käyntiin joten mie olisin kyllä heti valmis yrittämään :) 


Siivous ei tuottanut ainakaan vielä mitään tulosta täällä. täytynee seuraavaksi lähtiä taasen lenkille..  Ärsyttääpi kun ei enään oikein pysty muihin asioihin keskittymään kun niin jo odottaa että millon lähtö tulisi.. argh :) 
Ei se auta kun yrittää keksiä touhua näille päiville jotta saisi ajatukset pois synnytyksestä...:)
 
Höh...Kirjoitin varmaan 20minuuttia tähän vastausta ja sitten netti olikin kirjannu mut ulos ja se teksti meni hukkaan :( Koitetaanpa muistella:

Käynnistyskikkoja; Shoppailu mullakin ollu mielessä, ja kuulemma suihkussa vuoroin kylmää - ja kuumaa vettä aiheuttas suppareita :) Shamppanjasta en ookaan ennen kuullut, jännä! Oon kyllä miettiny josko uskaltais lasin punkkua juoda kun kauheesti oon himoinnut..Mut enpä ole sitä toteuttanut. Mä en ole kyllä noita niksejä kokeillut kun viikkoja vasta 36+4 mutta torstaina varmaan alan häätää.. :D Seksiä ajateltiin varovasti kokeilla jos lääkäri antaa luvan.

Mä oon nyt päässyt kun päässytkin vuodelevosta eroon ja vähän ulkoillut, ihanaa! Kunnon lenkeistä ei kyllä tulisi varmasti mitään, vartin verran pystyn tassutella mahd.lähellä kotia kun seniori konsanaan :)

Jännät ajat, onkohan lisää meidän ryhmäläisiä ehtinyt tässä nyt synnytellä :)
Mitäs mieltä ootte tuosta mun listausehdotuksesta nykysistä ryhmäläisistä? Vai oisko se sitten se tuleva/tyhjillään odottava lista ketä on synnyttäneet, kun päivittyy? Ite olen nyt aika pihalla ketä täällä käy,heh... :) 
 
Kyllähän niitä voisi Molly^ vaikka listailla näitä nykyisiä palstan lukijoita ihan kuinka vaan! Niin ja anna mennä vaan lasi punaviiniä jos himottaa - ei se lasillinen mitään tee. Saattaisi vaikka vähän alkaa supistamaan. ;) Itsekin välillä olen hyvän ruoan kaveriksi viiniä ikävöinyt..

En tiedä mitä teillä muilla, mutta täällä Helsingissä sataa lunta. Ei, ei, ei enää lunta, kun kevään piti nyt tulla! Kävelylle piti lähteä, mutta olen sen verran sokerista tehty nykyisin, etten varmana lähde tuonne pyrytykseen lyllertämään pingviini-lyllerrystäni..

Mulla muuten tänään oikein lorahti valkovuotoa (tai siis oletan, että se oli valkovuotoa). Siltä se ainakin näytti, eikä se kyllä mitkään lapsivedetkään voinut olla, kun ei tullut niin paljoa. Ilmeisesti se limatulppakin olisi verekäs ja tämä oli kyllä ihan vaaleaa vuotoa. Kaikkea sitä joutuu nykyisin analysoimaan.. No otan asian puheeksi huomenna aamulla neuvolassa. Onko muilla ollut vastaavaa? Minulla kyllä valkovuoto ollut runsasta, mutta ei tuolla lailla aiemmin ole lorahtanut. Sen jälkeen ei ole kyllä supistanut kuin ehkä lyhyesti kerran.  Vauvan liikkeet olen myös tuntenut useaan kertaan sen jälkeen..

 
on kyllä hurjaa että nyt on huhtikuu!! tuntuu että siitä on niin vähän aikaa ku oli ekaa kertaa neuvolassa ja sitten se höpötti siellä että aika menee nopsaan ja olin et "JOOJOOO, niin vissii" :D ja tosiaan aika on menny ku siivillä...
tuntuu että ois viel niin paljon kaikkee tehtävää ennen ku vauva syntyy etten ees tiiä mistä aloittaisin :D

mulla ei oo vielä kertaakaan tullu supistuksia eikä mitää muutakaa viitteitä siitä että tää vauva olis joskus täältä ulos tulossa :D tuntuu et päinvastoin.. :D

ja joo, siivous tai saunominen ei auta ! testattu on :D ei mulla oikeesti oo mikää kiire synnyttää. mä nautin niin tästä mahasta ja ihanista potkuista ja kaikesta <3
 

Kyllä täällä on kokeiltu jos jonkinmoisia kikkoja, mut ei vauva vaan halua tulla :DD
Supistellu on, mutta sit kohta ne loppuu kuin seinään.. :D
Tänään on välillä tuntunut et vauva painaa jo tosi pahasti lantioon, et ei pysty kunnolla istumaan. Jospa se lähtö tulis ensyönä. Ei muutakun pitkälle iltalenkille, ni jospa se sieltä tulee.. Kävely on nyt kyllä TODELLA hankalaa...
Ja yritäppä siinä sivussa sitte juosta 2 vuotiaan perässä <3 ;D
Noh, viimeistään ensviikolla on nyytti sylissä :) Täällä käynnistävät viikoilla 41+3..
 
Heippa hei minunkin suunnaltani! Olen viime ajat vain aktiivisesti lukenut muiden juttuja, lähinnä maaliskuisten koska la oli 29.3. (vaikka alunperin 4.4. ja siksi syksyllä listautuneena tänne huhtikuisiin), mutta jos nyt kirjoittaisin muutaman rivin huhtikuun tunnelmistani. Tosiaan tänään 40+4 ja eipä juuri merkkejä synnytyksen alkamisesta. Välillä vähän vihloo tuolla alakerrassa tai nivusissa paineen tunnetta tai vatsan kovettumista, mutta sitä big bangia todella odottelen! Vauva liikkuu tosi hyvin ja paljon, joten mun kohdallani ei ihan se, että vauvalla ei tilaa enää loppuraskaudessa liikkua, pidä kovin hyvin paikkaansa. Tasan kolme viikkoa sitten kävin painoarvioultrassa, koska sf-mittani ollut melko korkea koko raskauden ajan. Silloin arvioksi saatiin 3470g eli siellä aletaan nyt olla jo melkoisen hyvän kokoista tapausta - pulla kypsä :) Viime viikolla neuvolantäti kirjoitti mulle lähetteen äippäpolille, koska la ylitettiin. Tänään sieltä soitettiin ja sain ajan ylihuomiselle! Olen siitä innoissani, koska saadaan siis vähän infoa missä mennään. Parasta tietysti olisi, jos lähtö synnärille tulisi itsestään, vaikka ensi yönä! Enkä muuten olisi minäkään pannut pahakseni, jos olisin saanut "pilalapsen"... Olisipa ainakin sukulaiset muistaneet vauvelin synttärit jatkossa :D Ps. Shoppailua täälläkin harrastettu, viimeksi tänään. Ja saunaa eilen. Ja tulos - zero. Luulen synnytyksen alkavan kohdallani juuri silloin, kun sitä vähiten odotan. Ja niitä kohtia ei paljon ole, kun ko. asia vie ajatukset n. 90%:sti.
 
Ja vielä lisäyksenä ed. viestiini, että synnytystarinat sitten ehdottomasti omana viestiketjunaan jakoon, kun niitä alkaa tipahtelemaan :D Itse ainakin olen näin ensisynnyttäjänä kiinnostunut muiden kokemuksista ja eihän niitä taas pakko ole lukea, jos tekee pahaa... Tsemppiä kaikille!
 
Just kun oon päässyt sanomasta kuinka kaikki tuntemukset on lisääntyneet, niin arvatkaas! Kävin iltakävelyllä eikä minkäänlaisia merkkejä supistuksista, vihlomisista tms. Melkein ois voinut juoksemaan lähteä :D Noin sujuvaa ja reipasta kävelylenkkiä ei ole ollut sitten viime vuoden! Ja viimeksi eilen teki kipeempää kun koskaan aiemmin just ulkoillessa.

Emmy' mulla ei ole ollut tollasta vetistä valkovuotoa, mutta muistelen että ei olis tavatonta luulla sellaista lapsivedeksi..? Kerrohan mitä neuvolassa tuumasi :) Tosiaankin kaikkea sitä joutuu analysoimaan, kun tälle linjalle lähdettiin niin kerronpa nyt et yks päivä huusin vessasta miehelle "tän on nyt pakko olla sitä tulppaa, tuutko kattomaan?" No ei tullut - yllättävää ;)

Mulla on huomenna...ei kun tänään, 8 tunnin kuluttua... kauan odotettu loppuraskauden lääkärikäynti!  (Miten tää unirytmi onkin humpsahtanut näin pyllylleen) 

Perustin uuden listan aktiivisista huhtimammoista, käykäähän laittamassa sinne tietonne! Katsoin noita aiempia huhtimammalistauksia niin ihan mielivaltaisesti oli aiemminkin perustettu uusia listoja :P 

Synnytystarinoita odottelen kans innolla, kiinnostaa kovasti lukea niitä mutta tosiaan ymmärrän niitäkin jotka ei halua vilkaistakaan :)
 
Hello taasen!

Hyvä Molly^, kun perustit tuon uuden aktiivisten huhtikuisten listan! Niin ja neuvolassa th tänään sitä mieltä, että minulta meni eilen limatulppa. Eli se oli sellainen vaalea/valkoinen paksuhko vuoto mikä sieltä tuli. Ei sitä mitenkään älyttömästi tullut, mutta kyllä se kerralla valkovuodoksi olisi ollut aika erikoinen tapaus. Ei ollut minun tapauksessani yhtään verta mukana ja th sanoikin, ettei aina näin olekaan. Nyt, kun minulla on limatulppa mennyt ja vauva on kiinnittynyt lantioon, niin ehkä kohta alkaa tapahtua? Tai sitten ei.. Kaupassa muuten supisteli minulla eilen ja itseasiassa tänäänkin. Ehkä minun pitäisi tosissaan toteuttaa sitä shoppailu ässää! ;)
 
En tiedä mihin aihealueeseen tätä valittaisi niin puran tähän :D Isä alkanut taas soitella mulle humalassa, tosi rasittavaa - muutama kk sitten raivosin huolella että mulle ei tartte soittaa jos ei oo promilleja nolla. Päässyt unohtumaan..Tänään se soitti mulle kännissä, että on huolissaan verenpaineestaan (isä on multisairas ja superlääkitty, silti dokaa). Selitteli jostakin yli 180 paineista tai jotain, ei siitä oikeen selvää ota, ja puhu ambulanssin tilaamisesta. Kyselin että siis nytkö sä oot lanssilla lähdössä,että älä mulle soita vaan 112:een. Sitten se repes nauramaan mulle kun millekin idiootille että paskat nyt oo mihinkään lähössä että hyvät paineet ne nytte on. Siis minäkö siinä nyt se tyhmä osapuoli olin? O_o Raivostuin kunnolla että mulla on omiakin vaivoja mietittävänä että minkä v...n takia soittelee mulle turhaan tollasesta jos ei kerran mikään vaivaa, ja ilmotin ettei tartte humalassa soitella ja lopetin puhelun. Ärrrrsyttää!!!
 
Molly^: Voi ei :( Se on se humalaisen mieli niin outo, ehkä hänellä oli sinulle jotain oikeaakin asiaa, mutta se unohtui sitten puhelun edetessä..? Tai sitten ei. 180 systolinen verenpaine on aika hurja kyllä mielestäni. Samoin raju alkoholin käyttö ja verenpainelääkkeen samanaikainen käyttö. Alkoholi ei sovi tietenkään minkään lääkkeen kanssa, jos alkoholia käytetään holtittomasti. Yleensä maksa ja munuaiset vaarassa vaurioitua nimittäin. No nämä nyt vaan meikäläisen, nuoren sairaanhoitajan mielipiteitä.

Minulla on Molly myös isä, joka on suurkuluttajan ja alkoholistin välimaastossa alkoholin kulutuksensa kanssa. Alkoholismista kertoo ainakin se, että hän pitää piilo viinapulloja. Ihan niin kuin me ei huomattaisi, että hän on juonut jotain saunaolutta vahvempaa. Olen myös ilmoittanut, että en mene lapseni kanssa esim. jouluksi kotiin jos isä kännäilee ja läträä viinalla siellä.. Miksi sitä pitää juoda niin älyttömästi sitä viinaa? Mikä ihmeen viehätys siinä on? Ei voi ymmärtää.. 
 
Ikävä kuulla että tulevat isovanhemmat käyttävät alkoholia enemmän kuin tarvitsisi.No kukin tyylillään,mutta toivottavasti ymmärtävät lopettaa ajoissa,jotta pääsisivät nauttimaan lapsenlapsistaan.

Tänään ajattelin pestä ikkunat ja koitan tehdä perusteellisempaa siivousta,jos vaikka alkais tuo synnytys käynnistymään...Tosin täytynee kuitenkin muistaa ottaa ns varovasti ettei ukko hypi pitkin seiniä...Jos lähden lenkille niin se kyselee koko ajan et onko se nyt turvallista ja kaupassa en saisi yksin käydä kun se ei ole kantamassa kauppakasseja kotiin yms...Kuulostaa hassulle ja joo toisaalta harvinaisen ärsyttävälle,mutta antaa sen nyt sit huolehtia päänsä puhki jos ei kerran sanomalla usko että kaikki on hyvin... :)

Mites muiden miehet???Alkaako näkymään jännitystä ja huolehtimista...???
 
Takaisin
Top